شناسهٔ خبر: 24652694 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه خارجی

صاحب‌خبر -
 

زیدان: دوست نداشتم با یوونتوس روبه‌رو شویم
سرمربی رئال مادرید دوست نداشت در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یوونتوس روبه‌رو شود.
به گزارش آس، رئال مادرید امشب در هفته بیست و نهم لالیگا به مصاف خیرونا می‌رود. زین‌الدین زیدان در نشست خبری پیش از بازی گفت: نداشتن بازی در شروع هفته اتفاق خوبی بود و توانستیم خود را به خوبی آماده کنیم و همچنین بازیکنان فرصت پیدا کردند دو روز استراحت کنند. سرمربی رئال مادرید درباره قرعه تیمش در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و دیدار با یوونتوس،اظهار داشت: این تیم مانند پارسال قوی است. یوونتوس تیم جنگنده‌ای است. بازی سختی خواهد بود. هر دو تیم ۵۰ درصد شانس صعود دارند. باید دید شرایط پس از بازی نخست چگونه پیش می‌رود. دوست داشتم با این تیم روبه‌رو نمی‌شدیم.

احتمال محرومیت مادام العمر داوران بوکس المپیک ریو
تمام ۳۶ داور بوکس بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ به صورت موقت محروم شدند و احتمال محرومیت مادام العمر آنها وجود دارد. این مساله به دلیل اتهام مربوط به تبانی بوده است.
به‌ گزارش ‌ایسنا،این هفته‌ جلسه‌ای از سوی کمیسیون داوران بوکس برگزار شد. رئیس کمیته‌ اجرایی AIBA درباره نتیجه‌ این جلسه گفت‌: جلسه خوبی بود؛ ما تمامی پیشنهادات و نظرات درباره داوران المپیک را بررسی می‌کنیم. AIBAدر حال‌ بررسی اتهامات داوران المپیک ۲۰۱۶ است. آنها فعلا به صورت موقت محروم شده‌اند و در صورت قطعی شدن اتهامات به صورت مادام العمر محروم می‌شوند. بوکس در حال‌ حاضر به دلیل اتهامات تبانی در خطر خارج شدن از برنامه توکیو ۲۰۲۰ است.

محرومیت عراق از میزبانی فوتبال لغو شد
فدراسیون بین‌المللی فوتبال رسما با لغو محرومیت میزبانی از فوتبال عراق موافقت کرد و این کشور بعد از مدت‌ها می‌تواند میزبان دیدارهای خانگی خود باشد.به گزارش ایسنا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال مدت‌هاست که برگزاری بازی در خاک عراق را به دلیل جنگ و ناامنی که در این کشور وجود دارد ممنوع کرده است. فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا سرانجام بعد از مدت‌ها با برگزاری بازی در خاک عراق موافقت کرد که این باعث خوشحالی فوتبال دوستان عراقی شد. در بیانیه فیفا آمده است که عراق می‌تواند در سه شهر بصره، کربلا و اربیل از تیم‌های خارجی میزبانی کند. پیش از این تیم‌ ‌ملی فوتبال عراق و تیم‌های باشگاهی این کشور در رقابت‌های بین‌المللی در کشورهای همسایه از حریفان خود میزبانی می‌کردند و از این به بعد در سه شهر بصره، کربلا و اربیل می‌توانند بازی‌های خود را برگزار کنند.

ورزشکاران اوکراینی حق حضور در روسیه را ندارند
دولت اوکراین ورزشکاران خود را از شرکت در هر گونه مسابقه‌ در روسیه ممنوع کرد. این تصمیم به دلیل اختلافات سیاسی دو کشور و مشکل دوپینگ روسیه گرفته شده است. وزارت ورزش و جوانان اوکراین در بیانیه‌ای این تصمیم را اعلام کرده است.وزیر ورزش اوکراین در این باره گفت: روسیه یک کشور غاصب است و کسانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند باید از ورزش کنار گذاشته شوند.روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۴ بر سر منطقه کریمه با هم در تنش هستند.

فیفا زمان انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام کرد
فدراسیون جهانی فوتبال در کنگره آینده خود در مسکو میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام می‌کند.
به گزارش فارس، برای جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۶ کشورهای مراکش و (آمریکا، کانادا و مکزیک) درخواست میزبانی داده‌اند. قرار است در تاریخ ۱۳ ژوئن درباره میزبان مسابقات تصمیم‌گیری شود. اینفانتینو رئیس فیفا اعلام کرد: برای رای‌گیری از ۲۱۱ کشور عضو، ۲۰۷ کشور حق رای دارند. وی در این باره اظهار داشت: ما درباره فرایند میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۲۶ صحبت کردیم که در کنگره فیفا در تاریخ ۱۳ ژوئن در مسکو تصمیم نهایی گرفته می‌شود.رئیس فیفا افزود:ما دیروز آیین‌نامه رای‌گیری را تصویب کردیم. به جز دو مورد پیشنهاد دیگری برای میزبانی نداریم. شورا دیروز نگاهی به زمانبندی ها و مراحل مختلف و آنچه که در هفته های آینده انجام می شود، داشت که در نهایت ما مقررات مربوط به رأی گیری در کنگره را تصویب کردیم.

برچسب‌ها:

نظر شما