شناسهٔ خبر: 24652682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی بخش دوم طرح آمایش استان فارس

در جلسه‌ی شورای برنامه ریزی و توسعه‌ی استان فارس بخش دوم طرح آمایش این استان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

بررسی بخش دوم طرح آمایش استان فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، تبادار استاندار فارس هم در این جلسه با اشاره به این مطلب که طرح آمایش می‌تواند سند مهمی برای رسیدن استان به اهداف بزرگ باشد گفت: سه مقوله‌ی فضا، فعالیت و چگونگی ترکیب این دو، جایگاه برجسته‌ی آمایش را مشخص می‌کند.

وی با انتقاد از برخی مشکلات موجود در این طرح افزود: باید نگاه مشاور در این طرح به جای متکی شدن به اطلاعات مدیران نگاهی فعال‌تر باشد و برای همه‌ی اعضای شورای برنامه ریزی تعیین تکلیف کند.
وی گفت: اگر مشاور طرح بتواند فراتر از طرح آمایش استانی طرح آمایش منطقه‌ای را ارائه دهد با این کار زمینه‌ی تعامل باسایر استان‌های همجوار هم فراهم خواهد شد.
استاندار فارس تصریح کرد: طرح امایش سرزمینی باید این ویژگی را داشته باشد که پتانسیل‌های پهنه‌های مختلف سرزمینی که مسوولان از آن غافل شده اند را برای آن‌ها یادآوری کند.
تاجگردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در این جلسه گفت: در این بخش از طرح آمایش فارس اهداف بنیادین و مقطعی براساس نظر نخبگان تعریف شده و پهنه بندی استان بر اساس ظرفیت‌ها از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

نظر شما