شناسهٔ خبر: 24652347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از سراسر جهان

صاحب‌خبر -
روسیه
اسپوتنیک : یک فرمانده زیردریایی نیروی دریایی روسیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی نظامی وزارت دفاع این کشور گفته زیردریایی هسته‌ای تهاجمی متعلق به این کشور توانست بدون آنکه از سوی هیچ نیروی مخالفی شناسایی شود خود را به سواحل آمریکا برساند. به گفته این فرمانده روس، زیردریایی این کشور توانست خود را به نزدیکی یک پایگاه ارتش آمریکا برساند و برگردد. ‌نیروی دریایی آمریکا ماه ژانویه به دنبال آنکه یک زیردریایی جاسوسی روسیه توانست خود را به 27 مایلی خاک آمریکا برساند، ناو هواپیمابر جرج بوش را در نزدیکی سواحل ویرجینیا مستقر کرد.
میانمار
فارس : در حالی که سازمان ملل به تمرکز بر حفظ ایمنی در بازگشت آوارگان روهینگیایی به خانه‌های خود در میانمار تاکید داشت، طی روزهای گذشته درخواست کمک یک میلیارد دلاری به منظور مراقبت و حفاظت از این مسلمانان را مطرح کرد. آژانس‌های سازمان ملل برای تامین نیازهای اساسی حدود یک میلیون مسلمان روهینگیایی در بنگلادش، 951 میلیون دلار را درخواست کرده‌اند. سرپرست آژانس پناهندگان سازمان ملل در این باره به خبرنگاران گفته: «با نزدیک شدن فصل بادهای موسمی و وقوع سیل و رانش زمین در مناطقی که آوارگان روهینگیایی در آن زندگی می‌کنند، نگرانی‌هایی درخصوص تجهیز امکانات امدادی وجود دارد.»
سوریه
ایزوستیا: بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه مواردی از شیوع عفونت‌های واگیر دار از اجسادی که در زیر آوار‌های شهر رقه به جای مانده، ثبت شده است به همین خاطر تنها چند نقطه از شهر قابل سکونت است و زندگی در دیگر مناطق رقه برای ساکنان آن «خطرناک» اعلام شده است.
«فدراسیون دمکرات شمال سوریه»، که توسط نمایندگان ارتش آمریکا در خاک رقه تشکیل شده، ساکنان شهر را به ماندن در مناطق بمباران شده توسط ائتلاف آمریکایی مجبور کرده و مانع از ورود آنها به مناطق امن می‌شوند.
اردن
اردن 24: ساکنان استان البلقاء اردن جمعه شب نیز در میدان العین شهر السلط تظاهرات کرده و اعتراض خود را به تصمیمات دولت مبنی بر افزایش قیمت برخی کالاها و مواد غذایی از جمله نان، افزایش مالیات‌ها و تعرفه برق و گاز اعلام کردند. تظاهرات‌کنندگان تأکید کردند هدف آنها مبارزه با مفسدانی است که رزق و روزی ملت و ثروت کشور را به غارت می‌برند. تداوم این اعتراض‌ها در حالی است که «هانی الملقی» نخست‌وزیر اردن اخیرا توانست از پارلمان رأی اعتماد مجدد بگیرد و با اندک تغییری در کابینه خود دولت جدید تشکیل دهد.

نظر شما