شناسهٔ خبر: 24650727 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سیتنا: به استناد گزارش دیده بان شفافیت و عدالت؛

راز اوج‌گیری شماره یک پرسپولیس چیست؟

دروازه‌بانان نقطه اتکای یک تیم هستند که نقش آنها در پیروزی یا شکست بسیار حیاتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر ورزشی، الکس فرگوسن معتقد است با گلر خوب و کم‌اشتباه ۵۰ درصد راه قهرمانی یک تیم طی می‌شود! حرفی که چندان هم بیراه نیست. دروازه‌بان آخرین سنگر تیمی است. اهمیت این پست فوق‌العاده بالاست و همان‌طور که اشتباهات یک گلر خیلی آشکار دیده می‌شود، واکنش‌ها و موفقیت او هم بسیار توی دید است.

با این مقدمه کوتاه می‌خواهیم به علیرضا بیرانوند بپردازیم؛ سنگربان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی که از قد و قامتی مناسب و پرتاب دستی بلند برخوردار است. مهارت او در پرتاب توپ با دست کاری است که کمتر دروازه‌بانی قادر به انجام آن است و حتی می‌توان گفت در دنیا بی‌همتاست.

او یکی از خوش‌فیزیک‌ترین و مستعدترین دروازه‌بانان کشورمان به شمار می‌رود که در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عملکرد خارق‌العاده‌ای به جای گذاشت و آقای کلین‌شیت نام گرفت.

اما همین دروازه‌بان ملی‌پوش مدتی شروع به لغزش کرد و متزلزل نشان داد. از درگیری با هواداران و مصاحبه‌ای که انجام داد، بگیرید تا پست‌هایش در فضای مجازی و گل‌هایی که خورد، همه و همه باعث نزول علیرضا بیرانوند شد. خیلی‌ها فکر می‌کردند با این افت محسوس بیرانوند جایگاه خود در تیم ملی را از دست بدهد ولی کارلوس کی‌روش و البته برانکو ایوانکوویچ اجازه ندادند. او زود متوجه شد و دوباره از صفر شروع کرد. علیرضا بیرانوند از سه روز قبل از شهرآورد ۸۶ استارت زد. موبایل خود را خاموش کرد و فعالیت در فضای مجازی را تعطیل!

با همین شیوه توانست خیلی زود دوباره اوج بگیرد. پسر صادق و دوست‌داشتنی فوتبال کشورمان در بازی با استقلال تهران هم به رغم شکست پرسپولیس عملکرد نسبتاً خوبی داشت و روی گل وریا غفوری هم تقصیری نداشت. در ادامه در دو بازی لیگ قهرمانان آسیا برابر الوصل امارات گلی نخورد و کلین‌شیت کرد. بیرانوند در این دو دیدار هم جایگیری‌های بی‌عیب و نقص و واکنش‌های دیدنی داشت تا ثابت کند بار دیگر به اوج بازگشته است. بیرانوند که مدتی است فعالیت خود در فضای مجازی را بسیار محدود و کم کرده است، در این رابطه خیلی کوتاه به خبرورزشی می‌گوید: تا پایان جام جهانی فقط می‌خواهم روی تمرین، مسابقه و فوتبال تمرکز کنم چون هدف‌های بزرگی در روسیه دارم و باید به آن برسم.

انتهای پیام

نظر شما