شناسهٔ خبر: 24650461 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|۶.۳ میلیارد دلار کالای پتروشیمی از استان صادر شد

R41363/P1377/S6,53/CT11

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌بوشهر از افزایش صادرات در استان خبر داد و گفت: امسال افزون بر ۶.۳ میلیارد دلار کالای پتروشیمی از ‌بوشهر صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ظهر امروز در نشست توسعه صادرات غیر نفتی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه تجارت خارجی اظهار داشت:  در عرصه تجارت خارجی استان بوشهر  امسال نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی حدود 4 درصد و از نظر وزنی نیز 3 درصد رشد داشته‌ است.

وی، از رشد 235 درصدی صادرات غیر نفتی از استان بوشهر به کشور قطر خبر داد و افزود: در سال گذشته حدود 19 میلیون دلار کالا به قطر صادر شد که این میزان  و تا پایان بهمن ماه امسال به بیش از 65 میلیون دلار افزایش یافته است.

وی،کشورهای هدف صادرات از استان بوشهر را چین، کره، امارات، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، تایوان، کنیا و قطر  دانست و افزود: بیش از 98 درصد صادرات از استان بوشهر از طریق 3 بندر منطقه ویژه پارس، منطقه ویژه اقتصادی و گمرک خارگ انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات 6.3 میلیارد دلار کالای پتروشیمی از استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: کالاهای صنعتی با 453 میلیون دلار، معدنی با 164 میلیون دلار و محصولات کشاورزی با 73 میلیون دلار نیز از دیگر صادرات غیر نفتی استان بوشهر به شمار می‌روند.

حسینی محمدی با اشاره به واردات بیش از یک میلیون تن کالا به استان بوشهر خاطر نشان کرد: واردات کالا به استان بوشهر به ارزش بیش از 2.1 میلیارد دلار  در 11 ماه امسال است که  اقلام وارداتی شامل موز، لوازم یدکی خودرو، لاستیک، برنج، چای و اسباب‌بازی  است.

وی، از برگزاری 13 نمایشگاه تخصصی در استان بوشهر خبر داد و افزود: برای سال 97، تعداد 13 نمایشگاه تخصصی در استان پیش‌بینی شده که شامل نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی، نمایشگاه تخصصی مبلمان، نمایشگاه تخصصی گمرک و بنادر، نمایشگاه تخصصی انرژی، نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، نمایشگاه تخصصی الکامپ، نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و دستباف، نمایشگاه تخصصی پزشکی و دندانپزشکی، نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو، نمایشگاه تخصصی خدمات شهری، نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان،  نمایشگاه تخصصی چراغ‌های تزیینی و کف‌پوش و نمایشگاه تخصصی شیلات و آبزیان و غذاهای دریایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: توسعه تجارت و مبادلات مرزی از برنامه‌های مهم استان است که این مهم سال اینده در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما