شناسهٔ خبر: 24649734 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها /

بازتاب وسیع نشست خبری جشنواره قرآنی آیات در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز یک خبر مشترک داشتند و آن هم نشست خبری مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با موضوع جشنواره قرآنی آیات بود.

صاحب‌خبر -

بازتاب وسیع نشست خبری جشنواره قرآنی آیات در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا، امروز شنبه 26 اسفندماه به فاصله سه روز تا سال نو شمسی صفحات معارفی رسانه‌ها به نقل رویدادهای قرآنی در گوشه و کنار کشورمان پرداختند. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی برخی رسانه‌ها شده است.
فارس
خبرگزاری فارس امروز در صفحه فعالیت‌های قرآنی طی گفت‌وگویی که با مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) داشته از اعزام راوی قرآن به مناطق عملیاتی جنوب خبر داده است. حجت‌الاسلام شاهسونی در این گفت‌وگو گفته است ؛ «از امسال برای نخستین‌بار 14 حافظ کل قرآن به سرزمین راهیان نور اعزام و قرار است به روایت‌گری قرآنی رموز موفقیت جبهه مقاومت بپردازند».
همچنین در خبری دیگری که خبرنگار اعزامی این خبرگزاری به کشور عراق آن را مخابره کرده از اختتامیه رقابت‌های «شوق تلاوت» خبر داده شده و در آن به تلاوت‌های فاخر قاریان ایرانی در حرم حضرت عباس(ع) که زائران این عتبه مقدسه را به وجد آورده، گزارش داده است.
گفت‌وگو با «حامد علیزاده» قاری بین‌المللی کشور و از اساتید راهنمای مسابقات قرآن قرآن شوق تلاوت از دیگر خبرهای امروز فارس است. این گفت‌وگو با عنوان «آموزش در کنار مسابقات نقطه قوت رقابت‌های شوق تلاوت است» به روی خروجی رفته است.
فارس در ادامه خبرهای معارفی امروز خود از برگزاری نهمین دوره تخصصی «اقراء» با حضور استاد مصری خبر داده است. این دوره همزمان با فرارسیدن آغاز سال نو، در روزهای یکم تا هشتم فروردین‌ماه و با میزبانی استان بوشهر برگزار می‌شود. بر اساس خبر این خبرگزاری در این دوره از اقراء که به میزبانی مؤسسه قرآن و عترت بینات استان بوشهر انجام می‌شود قرار است «رضا دیانت» حافظ کل قرآن و دارنده رتبه بین‌المللی و داور بین‌المللی قرآن کریم و همچنین «محمد جماله» دارنده مدرک درجه دو تلاوت و رتبه عالی مسابقات کشوری سازمان اوقاف، اجازه‌نامه خود را از شیخ محمد عصفور دریافت کنند.
انعکاس نشست خبری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون جشنواره آیات در بخش تصویرسازی از دیگر خبرهای روز 26 اسفندماه خبرگزاری فارس است. فارس در این خبر به موضوع تأخیر یکساله در برگزاری اختتامیه این جشنواره خبر داده است. بر اساس این خبر اختتامیه جشنواره مذکور تیرماه سال 97 برگزار می‌شود.
بازدید معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دارالقرآن در دست احداث حرم امام حسین(ع) از دیگر خبرهای امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی فارس است. «عبدالهادی فقهی‌زاده» این روزها برای حضور در اختتامیه مسابقات قرآن شوق تلاوت در کربلای معلی حضور دارد.
همچنین دو تلاوت از «شهریار پرهیزکار» و «حسین رستمی» از دیگر مطالب منتشر شده در خبرگزاری فارس تا ساعت 14 روز 26 اسفندماه است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم امروز با دو خبر صفحه قرآن و عترت خود را به روزرسانی کرده است تا یکی از کم خبرترین روزهای خود (تا ساعت 14) را پشت سر بگذارد.
این خبرگزاری در یکی از خبرهای خود از اعلام ویژه‌ برنامه‌های طرح «بهار علوی در حرم حسینی» خبر داده است. بر اساس این خبر طرح مذکور در ایام عید نوروز و با حضور کارشناسان مذهبی و ذاکران سرشناس کشورمان در کربلای معلی برگزار می‌شود.
خبر دیگر این خبرگزاری به نظر «میثم مطیعی» در مورد انیمیشن «فیلشاه» که این روزها به روی پرده سینما رفته اختصاص یافته است. مطیعی در یکی از شبکه‌های اجتماعی گفته است؛ «به نظرم این انیمیشن، جلوه‌ای از هنرهای قرآنی متجلی بر پرده سینماست».
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه گزارشی از نشست خبری جشنواره آیات در بخش تصویرسازی که صبح امروز با حضور مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآنی وزارت ارشاد برگزار شده، مخابره کرده است. این گزارش خبری با عنوان «جشنواره تصویرسازی آیات به میزبانی استان همدان» منتشر شده است.
ایسنا خبر دیگر خود را به ویژه برنامه نوروزی «وقتِ وقت» اختصاص داده است. بر اساس این خبر، برنامه مورد اشاره که به جای برنامه «آفتاب شرقی» به روی آنتن می‌رود، کاری از گروه معارف اسلامی شبکه یک سیماست که در ایام عید پخش خواهد شد. موضوع اصلی این برنامه که در باغ کتاب تهران ضبط شده است، گفت‌وگو با پیشکسوتان عرصه فرهنگ، ادب و هنر و طرح این پرسش است که برای سال نو انجام چه برنامه‌ای را به مخاطبان توصیه می‌کنند. و به نظر آنها رویای ایرانی چیست؟، هست. مجری این برنامه «علی درستکار» است که در ۱۴ برنامه ۴۵ دقیقه‌ای از ۲۹ اسفند هر روز حوالی ظهر از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی برای نشست خبری مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآنی ارشاد در مورد جشنواره قرآنی آیات از عنوان «ماندگاری فعالیت‌های دینی در عرصه‌های هنری بی‌نظیر است» استفاده کرده است، عنوانی متفاوت‌تر از دیگر خبرگزاری‌ها که عمدتاً بر جنبه‌های رویدادهای این جشنواره اشاره کرده بودند.
ایرنا همچنین خبر دیگر صفحه معارف را به بیانیه منتشر شده در سمینار «گفت‌وگو بین اسلام و بودیسم» اختصاص داده است. شرکت کنندگان در سمینار «سومین دور گفتگو بین اسلام و بودیسم» در بانکوک تایلند با انتشار این بیانیه اعلام کردند؛ رهبران مذاهب نقش اساسی در تقویت و گسترش صلح در سراسر جهان دارند.
همچنین خبر دیگر این خبرگزاری به مهم‌ترین عواین خبری منتشر شده از شامگاه جمعه 25 اسفندماه تا صبح روز شنبه 26 اسفندماه اختصاص یافته است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی به انتشار خبری از مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اکتفا کرده است. در این خبر که به نقل از مسئول کمیته مدعوین سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اعلام شده که مردمی شدن این مسابقات هدف اصلی برگزار کنندگان است.
باشگاه خبرنگاران جوان
باشگاه خبرنگاران جوان صفحه قرآن و عترت را با حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد اهمیت سلام به روز کرده و پس از آن نیز به معرفی زندگینامه شهید «علی اکبری‌مظفرآباد» از شهدای سرافراز میهن اسلامی‌مان پرداخته است.
این خبرگزاری از نشست خبری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآنی وزارت ارشاد به رونمایی از پوستر جشنواره سراسری تصویرسازی آیات اشاره کرده است.
همچنین در ادامه مطالب منشتر شده در صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری به موضوع صله رحم بر اساس آیات الهی اشاره شده و با عنوان «لعن و نفرین خدا شامل چه افرادی می‌شود» بر روی خروجی قرار گرفته است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین نیز تنها خبر منتشر شده خود را به نشست خبری مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآنی وزارت ارشاد اختصاص داده است. این گزارش خبری با عنوان «تصویرسازی قرآن، اعجازی هنرمندانه برای همه اعصار است» بر روی خروجی قرار گرفته است. در بخشی از این خبر آمده است؛ «امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت در نشست خبری جشنواره تصویرسازی آیات، بیان کرد: تصویرسازی که در قرآن صورت می‌گیرد در هیچ مکان و زمان و کتابی مشاهده نمی‌شود. تصویرسازی قرآن، اعجازی هنرمندانه برای همه قرون و اعصار است».

انتهای پیام

نظر شما