شناسهٔ خبر: 24649707 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| از ادامه فعالیت واحدهای آلاینده هوا در اردبیل جلوگیری می‌شود

R41374/P1377/S6,49/CT11

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: به منظور کاهش آلودگی هوا و مقابله با ریزگردها واحدهای آلاینده ساماندهی و از فعالیت واحدهای متخلف نیز جلوگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد خداپرست ظهر امروز در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل جزو 24 استان درگیر مسئله ریزگرد است و به دلیل اهمیت موضوع، برنامه اجرایی استان در خصوص مقابله با ریزگرد پس از تدوین به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال خواهد شد که در همین رابطه ساماندهی واحدهای آلاینده در سطح استان اردبیل از اولویت‌هاست.

وی با اشاره به ساماندهی واحدهای آلاینده و متخلف در سطح استان اردبیل افزود: 9 واحد متخلف در سال‌جاری در سطح استان اردبیل به دلیل تخلفات آلودگی پلمپ شدند که در این مدت 246 مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده و 155 مورد نیز نمونه‌برداری از خروجی پساب و هوا در صنایع را در سطح استان اردبیل و از واحدهای آلاینده استان داشتیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ساماندی واحدهای آلاینده و پایش این واحدها را به صورت دوره‌ای در راستای کاهش بار آلودگی هوا و نیز مقابله با ریزگردها دانست و تصریح کرد: صنایع آلاینده به صورت ماهانه پایش می‌شوند و در صورت عدم توجه به اخطاریه‌های صادر شده، به طور جدی با این صنایع برخورد می‌شود.

خداپرست مقابله با سوزاندن ضایعات کشاورزی در استان را یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و ضمن درخواست از مسئولان و دستگاههای ذی‌ربط برای پایش دوره‌ای و نظارت کامل بر دفع ضایعات کشاورزی و جلوگیری از سوزاندن آن توسط کشاورزان گفت: چرا که این مهم در آلودگی و تشدید ریزگردهای معلق در هوا بسیار حائز اهمیت می‌باشد و نیاز است تا در این زمینه نظارت کافی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سوزاندن باقیمانده کاه و کلش جرم محسوب می‌شود، در سال‌جاری 83 پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد که امید می‌رود تا با نظارت کامل دستگاه‌های اجرایی از این امر جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: در سه ماهه سوم امسال تعداد صنایع آلاینده در استان 10 مورد بود که این تعداد در سه ماهه چهارم سال نیز 9 مورد اعلام شد.

خداپرست تصریح کرد: به منظور کاهش آلودگی هوا و مقابله با ریزگردها واحدهای آلاینده ساماندهی و از فعالیت واحدهای متخلف نیز جلوگیری می‌شود چرا که فعالیت این واحدها سبب تشدید آلودگی هوا می‌گردد.

انتهای پیام/ش

نظر شما