شناسهٔ خبر: 24647516 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نگاهی به آخرین اخبار قرآنی فارس/ از برپایی دوره‌های آموزشیاری ناجا تا آخرین كارگاه سبك زندگی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس طی روزهای اخیر برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع قرآنی را در دستور كار خود قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با پایان یافتن سال 96 و جمع‌بندی و اجرای برنامه‌های نهایی، اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس طی این روزها، فعالیت‌های متنوع قرآنی را در دستور كار خود قرار داده است.
از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها را می‌توان به برپایی دوره‌های آموزشیاری روخوانی و روانخوانی قرآن كریم ویژه پرسنل نیروهای انتظامی فارس اشاره كرد.
به گفته سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، سومین و چهارمین دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی ویژه پرسنل نیروهای انتظامی استان، باهمت اداره امورقرآنی فارس با حضور 46 نفر متقاضی برگزار شد.
وی افزود: تدریس دو درس روش تدریس و قرائت قرآن کریم این دوره برعهده جمال زارع ازاساتید مطرح استان فارس بود که طی 84 ساعت سه درس روش تدریس، قرائت و احکام عمومی درمحل دارالقرآن عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شیراز برگزارشد.

تأیید و صدور گواهی پایان دوره سه رشته تربیت معلم قرآن
همچنین موسوی از تأیید و صدور 75 فقره گواهی پایان دوره سه رشته تربیت معلم قرآن کریم در سازمان دارالقرآن الکریم مرکز خبر داد و گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم در سه رشته روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و حفظ در مرکز استان توسط دو موسسه قرآنی شیراز و اداره امورقرآنی استان برگزار شد و پس از برگزاری آزمون‌های پایانی ومشخص شدن قبول‌شدگان، گواهی‌نامه‌های مربوطه با تایید نهایی سازمان دارالقرآن مرکز به افراد اهدا شد.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس گفت: دوره‌های تربیت معلم روخوانی روانخوانی درموسسه قرآنی ثقلین مهررضا(ع)، منتظران ظهورگل نرگس، دانشکده علوم قرآنی و خانه قرآن ریحانه النبی(س) برگزار و علاوه برآن دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم نیز در اداره امور قرآنی استان اجرا شد.

مصاحبه اعضای هیئت مؤسس 4 مؤسسه قرآنی شیعه و سنی
بنا بر این گزارش، برگزاری آزمون مصاحبه اعضای هیئت موسس ۴ موسسه فرهنگی قرآن و عترت با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در دبیرخانه هیئت نظارت و رسیدگی به امور موسسات استان از دیگر فعالیت‌های این اداره بود كه با حضور ۱۲ نفر از اعضای هیئت موسس ۴ موسسه فرهنگی قرآن و عترت برگزار شد.
از ۴ موسسه مذکور، دو مورد در شهرستان خنج، یک مورد در شهرستان ارسنجان و یک مورد در شهرستان گله دار هستند که سه موسسه شهرستان‌های خنج و گله دار مختص اهل سنت هستند.
قبل از شروع این آزمون ۴ مرحله‌ای که دو مرحله آن کتبی و دو مرحله شفاهی بود، حجت‌الاسلام والمسلمین مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در جمع مصاحبه شوندگان سخنرانی کرد.

اهدای اولین پروانه فعالیت موسسه فرهنگی قرآن و عترت استان فارس
اهدای اولین پروانه فعالیت موسسه فرهنگی قرآن و عترت استان فارس بعد از ادغام دو اتحادیه تشكل‌ها و مؤسسات قرآنی این استان از دیگر فعالیت‌های قرآنی استان بود كه توسط تبلیغات اسلامی فارس انجام شد.
اولین پروانه فعالیت صادر شده در استان فارس با امضای مشترک ریاست سازمان دارالقرآن کریم و معاونت قرآن و عترت ارشاد مربوط به موسسه فرهنگی قرآن و عترت اعراف به مدیرعاملی حجت‌الاسلام سعادت است.

برپایی آخرین كارگاه سبك زندگی قرآنی در سال 96
همچنین آخرین کارگاه سبک زندگی قرآنی سال 96 در فارس نیز در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با حضور کارمندان این اداره‌کل برگزار شد.
این کارگاه نیم روزه که ازطرح‌های کشوری سازمان دارالقرآن الکریم مركز است، با تدریس استاد مهدی شکری معاونت آموزش پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم مركز برگزار شد.
شکری در این کارگاه ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم و قسمت‌هایی ازخطبه متقین حضرت علی(ع) گفت: نیازبه هدایت به اندازه نیاز به ضروریات زندگی ازجمله هوا وغذا لازم، مهم وحیاتی است و باید درطول زندگی خود به سه سئوال چیستی، چرایی و چگونگی پاسخ داد.
وی افزود: تعیین صحیح هدف در زندگی، بهره‌وری از زندگی را بالا برده و بدین گونه است که از کمترین فرصت بهترین بهره را خواهیم برد.
شكری همچنین گفت: در صورت تعلیم و تربیت صحیح انسانی و قرآنی می‌توان ارتباط با خداوند، قرآن، انسان و جهان را بهبود بخشید و بسیاری ازمشکلات روحی، روانی واجتماعی را مرتفع كرد.
به گزارش ایكنا، همچنین طی روزهای اخیر، حافظ نوجوان شیرازی مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم را از سازمان دارالقرآن‌الكریم دریافت كرد.
این نوجوان، یکی از دانش‌آموزان دوره تخصصی استعدادهای برتر قرآنی استان فارس است كه موفق شده مدرک حفظ ۵ جزء پیوسته قرآن را در طرح اعطای مدرک تخصصی حفاط دریافت كند.
محمدمهدی ملایی، قرآن پژوه ۱۷ ساله شیرازی با قبولی درآزمون شفاهی و کتبی طرح اعطای مدرک به حفاظ موفق شدکه گواهی این طرح را کسب كند.
انتهای پیام

نظر شما