شناسهٔ خبر: 24646127 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تمهیدات شرکت ملی نفت ایران در نوروز

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: همه تمهیدات لازم برای سوخت رسانی در جایگاه های کشور به عمل آمده و هیچگونه کمبودی در تعطیلات نوروزی وجود نخواهد داشت .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، موسوی خواه همچنین از برنامه ویژه این شرکت برای سرکشی به جایگاه ها در تعطیلات نوروز خبر داد .
 
افزایش 13 درصدی تولید بنزین در سال 96
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین گفت: میزان تولید بنزین معمولی در سال 96 روزانه از 66/6 سال 95 به 77/4 میلیون لیتر در سال جاری رسید که 13 درصد رشد داشته است.
محمدرضا موسوی خواه در نشست خبری با بیان اینکه در سال 96 ، روزانه 29 میلیون لیتر بنزین یورو 4  در کشور تولید شده است، گفت: با ورود پالایشگاه خلیج فارس پیش بینی می شود میزان تولید بنزین یورو 4 در کشور در سال 97 به 36 میلیون لیتر برسد و امیدواریم با بهره برداری از فاز 2 این پالایشگاه این میزان به 50 میلیون لیتر افزایش یابد.
موسوی خواه در خصوص مصرف نفت گاز (گازوئیل) در کشور گفت: کل مصرف نفت گاز در سال96 ، 82/7 میلیون لیتر درروز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه افزایش مصرف نفت گاز در بخش غیر نیروگاهی بوده افزود: پیش بینی می شود رشد نفت گاز در سال آینده پنج درصد باشد که بیشترین میزان مصرف در بخش حمل و نقل خواهد بود.
موسوی خواه افزود: در مصرف نفت سفید نیز امسال با کاهش 9 درصدی روبرو بوده ایم و مصرف این فرآورده از 8/4 میلیون لیتر در سال 95 به روزانه 7/6 در سال 96 رسید.
وی با بیان اینکه مصرف نفت کوره در سال 96 با 4 درصد رشد نسبت به پارسال مواجه بوده است گفت: مصرف این فرآورده از 13/9 میلیون لیتر در روز به 14/5 میلیون لیتر رسید که دلیل این رشد مصرف افزایش ذخیره سازی در نیروگاه ها بود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره مقدار ظرفیت و استفاده از سی ان جی در کشور هم گفت: با احتساب 16 ساعت کارگرد جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده هم اکنون 44 میلیون متر مکعب ظرفیت استفاده از سی ان جی در کشور وجود دارد که تنها از 20 میلیون مکعب آن استفاده می شود.
وی با تاکید بر اجرایی شدن برنامه های دولت به منظور افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور گفت: امیدورایم تا پایان سال آینده و دوگانه سوز شدن خودروهای جدید مصرف سی ان جی در کشور به 30 میلیون مترمکعب در روز  برسد.



نظر شما