شناسهٔ خبر: 24645988 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان:

با همکاری برکت ۵ مدرسه در راور بازسازی خواهد شد

صاحب‌خبر -

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان گفت: حدود 50 درصد وضعیت کلاس‌های درس استان کرمان نامناسب است و برای بازسازی و نوسازی این مدارس باید نگاهی ویژه در سطح کلان به استان کرمان بشود.

غلام‌رضا رجایی در نشست خبری با موضوع همایش معماری «من مدرسه‌ام» در محل اداره‌ی کل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: 4500 کلاس درس غیراستاندارد و تخریبی در استان کرمان وجود دارد، هم‌چنین به همین تعداد کلاس‌های مدارس این استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی با بیان این‌که وضعیت اعتباری استان کرمان در سال جاری برای بازسازی و نوسازی مدارس مناسب نبوده است، گفت: با توجه به کمک دولت و خیّران اکنون حرکت خوبی برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور آغاز شده است و براساس اعتبارات ملی و استانی بازسازی‌ها انجام می‌گیرد.

رجایی عنوان کرد: مدارس بسیاری در شهرستان‌های کوهبنان و راور در سال‌های گذشته تخریب و بازسازی شده است و مدارس قدیمی هم‌چنان در این شهرستان‌های زلزله‌زده وجود دارد و با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راور برنامه‌ریزی برای بازسازی پنج مدرسه انجام شده که تا مهر ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان این‌که بنیاد برکت به عنوان معین (یاور) اقتصادی شهرستان راور 2 مدرسه در این شهرستان می‌سازد گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون هزار مدرسه با 6 هزار کلاس درس و اعتباری بالغ بر 7200 میلیارد ریال در کشور ساخته است، افزود: تفاهم‌نامه‌ی ساخت 1000 مدرسه‌ی دیگر توسط بنیاد برکت نیز بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است.

نظر شما