شناسهٔ خبر: 24645875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

قاسمی برخی گمانه زنی ها را درباره سفر بن علوی به تهران رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه برخی گمانه زنی های رسانه ای درخصوص سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران را رد کرد و گفت: سفر آقای یوسف بن علوی به تهران طبق زمانبندی قبلی و در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه انجام می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با اشاره به روابط سازنده تهران و مسقط اظهار کرد: دو کشور در طول سالیان گذشته در مسائل مختلف رایزنی هایی داشته اند و برای ارتقای روابط فی ما بین تلاش های لازم را انجام داده اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به نقش مثبت عمان در صلح و ثبات منطقه افزود: سفر بن علوی به تهران با محوریت مسائل دوجانبه به ویژه اقتصادی تنظیم شده است؛ به طوری که در جریان این سفر علاوه بر دیدار با مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان، با رئیس کل بانک مرکزی و مدیران و مسئولان بنگاه ها و شرکت های بخش های دولتی و خصوصی هم دیدار و گفتگو خواهد کرد.
وی ضمن رد هر گونه گمانه زنی رسانه ای مبنی بر ارتباط این سفر با سفر وزیر دفاع امریکا به عمان و نیز تحولات مربوط به برجام اظهار داشت: عمان کشور مستقلی است که رابطه بسیار خوبی با بسیاری از کشورهای جهان دارد؛ با این حال سفر آقای یوسف بن علوی به تهران هیچ ارتباطی به اینگونه مسائل ندارد و تکذیب می شود.
وی خاطرنشان کرد: ایران و عمان در طیف وسیعی از مسائل مختلف همکاری می کنند و دو طرف به دنبال این هستند که از ظرفیت های موجود دو کشور برای تعمیق هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی، بازرگانی، بانکی و مالی استفاده کنند.
ساختمان سفارت سابق ایران در بن تحویل سرکنسولگری ایران شد
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده و طی عملیات ضربتی پلیس آلمان، افرادی که ظرف روزهای اخیر به صورت غیرقانونی در ساختمان سفارت سابق ایران در شهر بُن سکنا گزیده بودند، اخراج شدند و این ساختمان تحویل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت شد.
بهرام قاسمی افزود: این افراد فرصت طلب و ماجراجو چهار نفر بودند که با استفاده از فرصت خالی بودن ساختمان در سنوات اخیر، چند روزی را بدون مجوز و  به طور غیرقانونی در آن اتراق کرده بودند.

نظر شما