شناسهٔ خبر: 24645779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجید قلی زاده

پشت پرده آشوب‌های دی ماه

اعتراضات دی ماه یک نقطه عطف در کارنامه سیاسی جریان اصلاحات و دولت بر آمده از آن است که نمونه آن را تنها می توان در دولت کارگزاران سازندگی در اعتراضات مردم مشهد، اسلام‌شهر و برخی نقاط تهران جستجو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی خبرگزاری فارس، مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم طی یادداشتی نوشت:  

اعتراضات دی ماه یک نقطه عطف در کارنامه سیاسی جریان اصلاحات و دولت بر آمده از آن است که نمونه آن را تنها می توان در دولت کارگزاران سازندگی در اعتراضات مردم مشهد، اسلام‌شهر و برخی نقاط تهران جستجو کرد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است: 

« تاج‌زاده فرصت‌طلبی اصلاح‌طلبان از اغتشاشات دی ماه را لو داد. مصطفی تاجزاده در گفت‌وگو با هفته نامه صدا در تحلیل حوادث دی‌ماه گفته است: «اگر حوادث دی ماه نبود ما دختران خیابان انقلاب را تا چند سال دیگر نداشتیم. ما اقدام آقای خادم را تا چند سال دیگر نداشتیم.»

اعتراضات دی ماه یک نقطه عطف در کارنامه سیاسی جریان اصلاحات و دولت بر آمده از آن است.

نمونه آن را تنها می توان در دولت کارگزاران سازندگی در اعتراضات مردم مشهد، اسلام‌شهر و برخی نقاط تهران جستجو کرد.

فصل مشترک این نوع اعتراضات، نا توانی جریان لیبرال و تکنوکرات‌های یقه سفید در هم زبانی و گره گشایی از حل مشکلات مردم است.

جریان اصلاحات که در برآمدن دولت یازدهم و دوازدهم  دار و ندار خود را به صحنه آورده‌است، بسیار تلاش کرد تا با ادعای این که جریان اعتراضی دی ماه کار اصول‌گرایان است دامن دولت تحت حمایت خود را از آتش خشم و اعتراض مردم مصون نگاه دارد.

اینان با اقدامی فرصت‌طلبانه تلاش کردند شعارهای عده ای منافق نفوذ کرده در صف مردم که خواهان گره گشایی از حل مشکلات اقتصادی خود بودند را به عنوان شعار اصلی اعتراضات جا بیندازند و به دروغ مدعی شوند که اعتراضات مردم اقتصادی نبوده بلکه سیاسی است.

اما امروز آقای تاجزاده برای ثبت در تاریخ اعتراف بزرگی می‌کند. او با کنایه‌ای ابلغ از تصریح، اعلام می‌کند پشت پرده این اعتراضات «ما» بودیم.

این «ما»یی که آقای تاجزاده به آن اعتراف می‌کند کارنامه مشعشعی از این قبیل اقدامات در کارنامه سیاسی خود دارد.

اصولا روش آنان برای امتیاز گرفتن از نظام و وادار کردن نظام به عقب نشینی از مواضع خود همین است. این تجربه را بارها آزموده‌اند و هر بار شکست خورده‌اند اما باز هم تکرار می کنند.

باید به آقای تاجزاده گفت خیلی تلاش می‌کنید تا جهت اعتراضات مردم را از اقتصاد به سیاست تغییر دهید اما امروز صف خرید دلار، چهره غمگین مردم در عبور از بازارهای خرید شب عید، گرانی و تورم و از همه مهم‌تر نا کارآمدی دولتی که «تکرار»ش کرده‌اید نشان می‌دهد خیلی از مردم فاصله دارید. درد مردم را نمی دانید.

امروز با این اظهاراتتان علنا نشان می‌دهید همانطور که در فتنه 78 شعارتان «اطلاعات بهانه است اصل نظام نشانه است» و در فتنه 88 شعارتان «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» بود این بار نیز در دی ماه 96 نیز شعارتان «اعتراضات بهانه است اصل نظام نشانه است» می باشد.

این اصل نظام است که شما را آشفته می‌کند. شما خود را به آب و آتش می زنید تا خواب سران استکبار جهانی و رژیم کودک کش  صهیونیستی برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی را تعبیر کنید و امروز اگر چه با آنان هم زبانی دارید اما با یاران انقلاب زبان به کینه می‌گشایید.

باور این سخت بود که سران استکبار و نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس شما و امثال شما را سرمایه‌های با ارزش خود در ایران بدانند اما هر چه می‌گذرد دل به این شهادت صادقانه بیشتر گواهی می‌دهد.»

انتهای پیام/

نظر شما