شناسهٔ خبر: 24645707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مقام ارشد نظامی فرانسه: ارتش فرانسه ابزارهای لازم برای دخالت در سوریه را دارد

یک مقام ارشد نظامی فرانسه بر این باور است که پاریس منابع لازم برای مداخله نظامی در سوریه را در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانسوا لکوینتره رئیس ستاد کل ارتش فرانسه روز جمعه در سخنانی گفت: فرانسه منابع لازم را در اختیار دارد تا به صورت مستقل یا همراه با همپیمانان آمریکا در سوریه مداخله نظامی داشته باشد.

این در شرایطی است که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیش از این در سخنانی گفت: پاریس آماده است تا در صورت یافتن شواهد معتبر درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه که موجب کشته شدن غیر نظامیان شده باشد، به این کشور حمله کند.

رئیس ستاد کل ارتش فرانسه در مصاحبه با رادیو اروپا یک افزود: ماکرون رئیس جمهور فرانسه چنین اظهاراتی را بیان نمی کرد اگر نمی دانست ما امکانات لازم را در اختیار داریم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فرانسه چنین اقدامی را با آمریکا و متحدانش هماهنگ خواهد کرد، گفت: بله بی شک، این اقدام در ارتباط و هماهنگ با آمریکایی ها خواهد بود. البته فرانسه این فرصت را دارد تا اقدامات را به صورت مستقل انجام دهد ولی باید همبستگی و هماهنگی خود را با یک متحد راهبردی نشان دهد، آن هم درباره اوضاع سوریه.

سوریه توافقی را با میانجیگری روسیه امضا کرده است تا همه تسلیحات شیمیایی خود را تحویل دهد تا از حملات هوایی آمریکا جلوگیری کند. این توافق پس از آن صورت گرفته است که در حمله شیمیایی 2013 میلادی صدها نفر کشته شدند.

سال گذشته آمریکا بار دیگر سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرد و حملات هوایی را علیه یک پایگاه هوایی سوریه انجام داد.

از آن زمان تاکنون، آمریکا بارها دمشق را به استفاده از گاز کلر در حملات خود متهم کرده است. سوریه و روسیه بارها این اتهامات را رد کرده اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما