شناسهٔ خبر: 24645660 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

استمرار سرمایه گذاری غربی‌‌ها در پروژه "تاناپ"؛

وام 932 میلیون یورویی "بانک سرمایه گذاری اروپا" برای پروژه انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا

بانک سرمایه گذاری اروپا در نظر دارد با اختصاص وام 932 میلیون یورویی برای کریدور گاز جنوب، روند انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا را تسریع بخشد.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل آناج: بنابر اخبار رسانه‌‌‌های جمهوری آذربایجان و براساس اخبار ارائه شده از سوی سرویس مطبوعاتی بانک سرمایه گذاری اروپا، این بانک از اختصاص وام 932 میلیون یورویی خود برای پیشبرد ساخت و ساز در پروژه گازی "تاناپ" خبر داد.

روند سرمایه گذاری در پروژه و اعطای وام ابتدا بر عهده بانک توسعه و بازسازی اروپا، بانک جهانی و بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا گذاشته شده بود، البته بانک توسعه و بازسازی اروپا نیز در سال 2017، 500 میلیون دلار وام برای پروژه اختصاص داده بود.

"کریدور گاز جنوب" از جمله  پروژه هایی است که برای اتحادیه اروپا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و قرار براین است گاز طبیعی استخراج شده از دریای خزر به واسطه این خط گازی و با عبور از کشورهای گرجستان و ترکیه به اروپا منتقل گردد.

گاز استخراجی حوضه "شاه دنیز" جمهوری آذربایجان امسال برای اولین بار از طریق خط انتقال "تاناپ" به ترکیه صادر خواهد شد و از سال آینده نیز از 16 میلیون متر مکعب گاز صادراتی 6 میلیون متر مکعب برای ترکیه و ما بقی آن نیز به اروپا خواهد رسید.

لازم به ذکر است، در سال های آینده انتقال گاز طبیعی استخراج شده از دیگر حوضه‌‌‌‌‌های گازی جمهوری آذربایجان از این خط انتقال، دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

نظر شما