شناسهٔ خبر: 24645447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان:

۱۰۲ درصد سهم اشتغال استان سمنان محقق شد

سمنان - استاندار سمنان بابیان اینکه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی طی سال جاری ۱۰ هزار و ۹۷۰ شغل در استان ایجاد شده است، گفت: با تلاش های صورت گرفته ۱۰۲ درصد سهم اشتغال استان محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید شهاب‌الدین چاووشی ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام(ره) استانداری بابیان اینکه امسال ۱۰۲ درصد سهم اشتغال استان محقق شده است، ابراز داشت: ۴۵۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید طی سالجاری پرداخت شده که این میزان توانسته ۱۰هزار و ۹۷۰ شغل در استان ایجاد کند.

وی افزود: از ابتدای سالجاری در ستاد رفع موانع تولید به مشکلات ۵۴۸ واحد تولیدی رسیدگی و یک هزار و ۳۲۴ مصوبه به تصویب اعضای این کارگروه رسیده است که قطعاً بخش اعظم آنها در راستای ایجاد شغل بوده است.

اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات

استاندار سمنان بابیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید شرایط پرداخت تسهیلات در بانک ها هموار شود، ابراز داشت: برای تحقق اهداف شعار سال به دنبال افزایش اشتغال‌زایی در استان هستیم که قطعاً با مساعدت دستگاه های ذی صلاح در بخش‌های صنعت و کشاورزی می توانیم شاهد رشد و تحول توسعه باشیم.

چاووشی بابیان اینکه به دنبال ارائه خدمات بهتر به مردم در دستگاه‌های اجرایی استان هستیم، تصریح کرد: راه برون‌رفت از مشکلات موجود اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود بنابراین برای تحقق آن باید ظرفیت‌های استان شناسایی و برای رفع موانع تلاش کنیم و از سوی دیگر مدیران و فرمانداران نیز ضمن احصاء کمبودها برای حل آن‌ها راهکار ارائه دهند.

وی افزود: خوشبختانه در استانی زندگی می کنیم که دارای ظرفیت های ویژه ای برای سرمایه‌گذاری است بنابراین رویکرد سال جدید باید بر محور تسهیل کار سرمایه‌گذاران و جذب بخش خصوصی باشد چراکه امروز دیگر درآمدهای نفتی پاسخگو نیست و باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی گام برداریم.

زمینه حضور گردشگر در استان سمنان فراهم شود

استاندار سمنان بابیان اینکه باید زمینه حضور گردشگران را در استان فراهم کنیم، ابراز داشت: با توجه به اینکه سالانه ۲۰ میلیون زائر از استان عبور می‌کنند باید از این ظرفیت برای معرفی داشته‌های منطقه استفاده کنیم بنابراین در ایام نوروز انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی برای افزایش ماندگاری مسافران از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

چاووشی با بیان اینکه اقدامات دولت در برابر تحریم‌های دشمنان، مانع فروپاشی اقتصادی در کشور شد، اضافه کرد: قوای سه گانه در دنبال کردن سیاست واحد، با یکدیگر عمل می کنند و مسئولیت ما در قبال هجمه های دشمن و تلاش مسئولان، حمایت از نظام است که امیدواریم با جدیت بیشتری طی سال جاری شاهد تحقق اهداف انقلاب باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود همچنین بیان کرد: طی سال جاری ۳۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۶میلیون دلار کالا از گمرک استان سمنان صادر شد که از نظر وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزشی رشد ۲۶درصدی را شاهد هستیم.

نظر شما