شناسهٔ خبر: 24644868 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مجلس ترحیم آیت الله شاه آبادی در دفتر آیت الله فیاض برگزار شد

مجلس ترحیم و بزرگداشت آیت الله نصرالله شاه آبادی، نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری و استاد برجسته اخلاق، امروز در دفتر آیت الله فیاض در تهران، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مجلس ترحیم و بزرگداشت آیت الله نصرالله شاه آبادی، نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری و استاد برجسته اخلاق، امروز با حضور نمایندگان مراجع معظم تقلید، علما و فضلا و سایر اقشار مردم در دفتر آیت الله فیاض در تهران، برگزار شد.

حجت الاسلام فرقانی، استاد حوزه علمیه در دفتر آیت الله فیاض، در این مراسم گفت: علما به تصریح روایت، وارثان انبیا هستند و حقیقتا آیت الله فیاض، به عنوان یک مرجع تقلید، جزو وارثان حقیقی پیامبر اسلام هستند.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) فرمودند ثواب حضور در مجلس علم، بالاتر از شرکت در مراسم تشییع افراد است. این روایت، ارزش و اهمیت کار علما را نشان می دهد. علمایی مانند آیت الله نصرالله شاه آبادی(ره) در طول عمر ارزشمندشان، مبلغان و مروجان دین بسیاری را تربیت کرده اند و خدمات بسیاری به اسلام و انقلاب اسلامی داشته اند. برپایی نخستین مجلس ترحیم و بزرگداشت آیت الله شاه آبادی در دفتر آیت الله فیاض، نشان دهنده ارزش والای آن عالم فقید و ربانی است.

وی افزود: آیت الله شاه آبادی که جزو یاران امام خمینی(ره) بودند و همچنین از همراهان مقام معظم رهبری، بوده اند، به نوبه خود شاگردان برجسته ای در حوزه فقه و اخلاق تربیت کردند. طبق تصریح احادیث اهل بیت(ع) اگر علما نبودند، دین خدا تضعیف می شد و انواع و اقسام مکاتب الحادی در جامعه رایج می شد. امام حسن عسکری(ع) در این باره فرمودند اگر علما نبودند، مردم، گرفتار شبکه های ابلیسی می شدند. مراجعی مانند آیت الله فیاض و علمایی مانند مرحوم آیت الله شاه آبادی، پرچمدار دین هستند. اما صادق(ع) درباره ارزش و جایگاه علما و فقها فرمودند ارزش قلم علما بالاتر از ارزش خون شهدا است.

نظر شما