شناسهٔ خبر: 24644119 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نجات 15 شهروند از محل آتش سوزی ساختمان مسکونی

ساکنان محبوس شده در محل آتش سوزی ساختمان مسکونی، با تلاش آتش نشانان نجات یافتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، با تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، بلافاصله نیروهای ایستگاه 57 به همراه گروه امداد و نجات 10 آتش نشانی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 16:45 روز گذشته خود را به محله تهرانپارس، خیابان استخر، بوستان چهارم غربی رساندند.
علی شکرانه مهربانی فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: در طبقه اول یک ساختمان چهار طبقه دارای 12 واحدی مسکونی، یک واحد 80 مترمربعی آتش گرفته و دود غلیظ ناشی از آتش سوزی به راهروها و طبقات بالایی ساختمان نفوذ کرده بود.
وی با اعلام اینکه هر لحظه امکان سرایت آتش سوزی به واحدهای مسکونی دیگر وجود داشت، افزود: نیروهای آتش نشانی ، جریان اصلی برق و گاز محل حادثه را قطع کردند و پس از ایمن سازی کامل، به وسیله دستگاه های تنفسی و لوله های آبرسانی به کانون آتش سوزی نزدیک شدند و مشغول مهار شعله های آتش شدند.
این فرمانده آتش نشانی ، خاطرنشان کرد : همزمان گروه دیگری از آتش نشانان برای جستجو و نجات افراد محبوس شده، به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به محل حادثه و بررسی، 15 نفر از ساکنان را از میان دود و حرارت خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.
مهربانی گفت : خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان آسیبی نرسید و نیروهای آتش نشانی، شعله های آتش نشانی را پیش از سرایت به نقاط دیگر ساختمان مسکونی مهار و کاملا خاموش کردند.
 

نظر شما