شناسهٔ خبر: 24644106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

بیش از یک سال گذشته اما ...

تغییر چارت وزارت ورزش بدون سرانجام/ مشکل اصلاح کجاست؟

بیش از یک سال از مطرح شدن صحبت‌ها مبنی بر تغییر چارت وزارت ورزش و احتمالات پیش بینی شده در این زمینه می‌گذرد اما هنوز تصمیمی برای اجرا اتخاذ نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اواخر سال گذشته بود که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش از برنامه هایی مبنی بر تغییر چارت وزارتخانه ‌اش صحبت و اعلام کرد که طبق پیش بینی ها قرار است تعداد معاونت های این وزارتخانه از ۶ به ۵ معاونت کاهش یابد. 

اصلاح چارت وزارت ورزش دلیل این برنامه ریزی بود که البته نیازمند مصوبه هیات دولت هم بود. بر همین اساس وزیر ورزش همزمان با اعلام برنامه موردنظر در این زمینه، تاکید کرد که چارت پیشنهادی برای هیات دولت هم ارسال شده تا مصوبه اجرا را بگیرد. 

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، معاونت ورزش همگانی، معاونت فرهنگی، معاونت ورزش بانوان، معاونت امور مالی و منابع انسانی همراه با معاونت پارلمانی و مجلس ۶ معاونت چارت فعلی وزارت ورزش هستند. در طرح پیشنهادی برای تغییر این چارت، ادغام دو معاونت همگانی و فرهنگی مطرح شده بود و اینکه یک نفر همزمان مسئولیت این دو معاونت را عهده دار باشد. 

البته گفته می شود مرکز اقتصاد ورزش هم بخش جدیدی است که در چارت پیشنهادی وزارت ورزش گنجانده شده است. پیگیری ظرفیت های قانونی و بودجه ای ورزش مسئولیتی است که برای این مرکز تعریف شده است. 

در هر صورت برای اصلاح چارت وزارت ورزش پیش بینی هایی زیادی شده اما با وجود گذشت بیش از یک سال از مطرح شدن آن، هنوز به هیچ سرانجامی نرسیده است. این در حالی است که در چند مرحله تغییر چارت وزارت ورزش طبق برنامه های تعریف شده، قطعی و نهایی به نظر می رسید.

حتی صحبت های وزیر ورزش در انتخابات کمیته ملی المپیک در رابطه با کیومرث هاشمی و اینکه پستی کلیدی در وزارت ورزش به وی اختصاص داده خواهد شد، این تصور را ایجاد کرد که تغییرات چارت وزارتخانه قطعی است به خصوص اینکه صحبت هایی هم مطرح شد مبنی بر اینکه کیومرث هاشمی مسئولیت  معاونت ادغامی همگانی و فرهنگی را عهده دار خواهد شد اما تا به امروز که دو سه روز کاری به پایان سال باقی مانده نه از تغییر چارت وزارت ورزش خبری شده و نه جابه جایی های اینچنینی! با این حال صحبت ها در رابطه با تغییرات و آمد و رفت ها ادامه دارد مثل اینکه گفته می شود مسئولیت مرکز اقتصاد ورزش در چارت جدید به کیومرث هاشمی سپرده خواهد شد. 

در هر صورت یکسال از طرح تغییر چارت وزارت ورزش می گذرد اما هیچ اقدام اجرایی در این زمینه انجام نشده است و با این اوصاف وزارت ورزش سال ۹۶ را هم در شرایطی مشابه سنوات گذشته - به لحاظ چارتی - به پایان می رسد. حال اینکه چرا هنوز این اصلاح چارت به سرانجام نرسیده مشخص نیست؛ اینکه هیات دولت هنوز چارت جدید را تصویب و ابلاغ نکرده یا قرار است اصلاحاتی در طرح اولیه اعمال شود؟

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما