شناسهٔ خبر: 24644009 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز گشت های نوروزی حفاظت از عرصه های ملی استان تهران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: گشت های ویژه نوروزی حفاظت از عرصه های ملی در استان از امروز آغاز شده است و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرهنگ جلیل انزابی زاده افزود: این گشت های حفاظتی در همه شهرستان های استان تهران به صورت تمام وقت گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی را بر عهده دارند و در آماده باش کامل بسر می برند و بر اساس مشاهدات حضوری و یا تماس های مردمی، با متخلفان و متجاوزان به عرصه های ملی برخورد قانونی خواهند کرد.
وی به تقویت گشت های حفاظت و تشدید نظارت و پایش دقیق اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی تأکید کرد و اظهار داشت: به منظور جلوگیری از اقدامات احتمالی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب در تعطیلات نوروز، موضوع صیانت و حفاظت از اراضی منابع طبیعی به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت منابع طبیعی قرار دارد و با خاطیان و متعرضان به انفال به شدت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران توصیه هائی نیز به شهروندان و مسافران نوروزی داشت و خاطرنشان کرد: از هموطنان درخواست می شود با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب ، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
استان تهران بیش از 1 میلیون و 368 هزار هکتار اراضی ملی دارد که شامل بیش از 919 هزار هکتار مراتع و بیش از 59 هزار هکتار اراضی جنگلی است.
 

نظر شما