شناسهٔ خبر: 24643645 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

با کشف حفره امنیتی ممکن شد

هک لوازم خانگی هوشمند در 30 دقیقه

محققان پژوهشگاه «نگرب» موفق به شناسایی حفره ای شده اند که امنیت بسیاری از لوازم خانگی هوشمند را زیر سوال می برد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به نقل از دیجیتال ترندز، این حفره امنیتی دسترسی به کلمات عبور درنظر گرفته شده برای این محصولات را ممکن می کند. در یک بررسی صورت گرفته بر روی ۱۶ مدل مختلف از لوازم خانگی هوشمند مشخص شد کلمه عبور ۱۴ وسیله از این دست قابل شناسایی است و برای این کار تنها به صرف ۳۰ دقیقه وقت نیاز است. علاوه بر این بعد از هک کردن هر یک از این وسایل می توان آنها را به شبکه های بوت نت متصل کرد و از این وسایل برای طراحی حملات هکری بر علیه دیگر ابزار و وسایل بهره گرفت.

هکرها می توانند از همین آسیب پذیری برای پخش ناگهانی موسیقی بر روی ابزار کنترل نوزادان، خاموش کردن ترموستات، روشن و خاموش کردن دوربین های امنیتی و غیره سواستفاده کنند. البته سواستفاده از آسیب پذیری یادشده تنها در صورت دسترسی فیزیکی به دوربین ها و ترموستات ها و غیره ممکن است.

وجود چنین مشکلی در محصولات خانگی هوشمند می تواند روند استفاده کاربران از ابزار مبتنی بر اینترنت اشیا را کند کرده و علاقه به استفاده از محصولات پیشرفته قابل اتصال به اینترنت را کاهش دهد.

محققان می گویند تا زمان حل این مشکل توسط شرکت های سازنده کاربران باید محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا را تنها از شرکت های شناخته شده خریداری کنند و از استفاده از کلمات عبور ساده و مشترک میان چندین وسیله اجتناب کنند. کاربران همچنین باید نرم افزارهای این محصولات را به طور مرتب به روز کنند.

/مهر

نظر شما