شناسهٔ خبر: 24642668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حملات هوایی ترکیه تنها بیمارستان عفرین را تعطیل کرد

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: حملات هوایی ارتش ترکیه به تنها بیمارستان شهر عفرین که روزانه تعداد زیادی از شهروندان مجروح در آن مداوا می شدند، موجب تخریب وتعطیلی آن شد.

صاحب‌خبر -

تلویزیون سوریه دیروز شنبه (26 اسفند) اعلام کرد که بیمارستان شهر عفرین بر اثر حملات هوایی جنگنده - بمب افکن های ترکیه تخریب شده است.

16 نفر از شهروندان سوری شب گذشته بر اثر بمباران جنگنده - بمب افکن های ترکیه به بیمارستان شهر عفرین کشته شدند که شماری از آنان زن و کودک بودند.

جنگنده - بمب افکن های ارتش ترکیه روز گذشته برخی مناطق دیگر عفرین را نیز بمباران کردند ، اما هنوز آمار دقیقی از شمار کشته ها و زخمی های این حملات در دست نیست.

حمله هوایی و توپخانه ای ترکیه به منطقه عفرین در شمال سوریه در سه روز گذشته، 22 کشته و 30 زخمی بر جای گذاشته است.
ارتش ترکیه حملات خود را با استفاده از انواع ادوات و تجهیزات نظامی به شهرک ها و مناطق جندریس، الشیخ حدید، راجو، بلبل در منطقه کردنشین عفرین استان حلب تشدید کرده است.

عملیات نظامی ارتش ترکیه از 20 ژانویه 2018 (30 دی) در منطقه عفرین واقع در شمال غرب سوریه آغاز شده که به گفته رسانه های ترکیه، بیش از 6 هزار نیروی نظامی این کشور مشارکت دارند.

دولت آنکارا می گوید که هدفش از این عملیات، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین است ، این در حالی است که گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد.

52311

برچسب‌ها:

نظر شما