شناسهٔ خبر: 24640801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بغداد طرح کاهش مشاوران و مربیان آمریکایی در عراق را به واشنگتن ابلاغ کرد

بغداد طرح کاهش تعداد مشاوران و مربیان آمریکا در عراق را به واشنگتن ابلاغ کرد. همزمان نیروهای امنیتی از ادامه عملیات برای پیگرد بقایای نیروهای داعشی در خاک عراق خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی اخیرش با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا بر اجرای طرح کاهش تعداد مشاوران و مربیان آمریکایی در خاک عراق پس از پیروزی بر داعش تاکید کرد و گفت،‌ حضور این مربیان باید به حمایت از نهادهای نظامی و امنیتی عراق و ارائه مهارت‌های بین‌المللی در آموزش و حمایت فنی به آنها محدود شود.

همزمان سرلشکر عماد الزهیری، فرمانده عملیات سامرا اعلام کرد، نیروهای امنیتی پیگرد تروریست‌ها در منطقه خالی از سکنه فرحاتیه را آغاز کردند و توانستند سه مرکز مورد استفاده تروریست‌ها برای اجرای ماموریتشان را تخریب و بمب‌های باقی‌مانده را خنثی کنند.

ابوحسام سهلانی، فرمانده حشد شعبی در عملیات محور کرکوک تاکید کرد، عملیات امنیتی منجر به کشته شدن بیش از ۸۰ تن از نیروهای داعش از جمله عاملان انتحاری و دستیابی به مراکز، سلاح و مواد منفجره شد.

همچنین معن السعدی، ناظر بر اجرای قانون در کرکوک از بازداشت دو تن از عاملان اجرایی حمله به پایگاه‌های جبهه ترکمانی خبر داد و گفت، آن دو تحت بازجویی قرار دارند و به نظر می‌رسد از اعضای گروه موسوم به «گروه آتش» باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما