شناسهٔ خبر: 24640740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آذربایجان شرقی در سالی که گذشت

به گزارش ایرنا در نخستین روزهای سال جاری، اعلام موفقیت چند استاد دانشگاه تبریز و قرار گرفتن نام شان در میان محققان برتر جهان، نور امید و تلاش را در جامعه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا در نخستین روزهای سال جاری، اعلام موفقیت چند استاد دانشگاه تبریز و قرار گرفتن نام شان در میان محققان برتر جهان، نور امید و تلاش را در جامعه دانشگاهی استان تاباند.
براساس اعلام پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI)، پنج استاد دانشگاه تبریز در جمع محققان و پژوهشگران یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.
به دنبال این موفقیت، رقابت های سپک تاکرای جوانان کشور در مراغه با برتری آذربایجان شرقی 'الف' و 'ب' مقابل همدان و مرکزی آغاز شد.

*افتتاح 2 قطعه از بزرگراه سراب -بستان آباد به طول 43 کیلومتر
18 فروردین با حضور وزیر راه و شهرسازی 2 قطعه از بزرگراه سراب -بستان آباد به طول 43 کیلومتر افتتاح شد.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ریل گذاری فاز نخست راه آهن میانه -تبریز آغاز شد.
* افتتاح سامانه صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه بین المللی تبریز
با راه اندازی این سامانه در 24 فروردین ما 96 صدور ویزا برای مسافران 180کشور جهان در فرودگاه شهید مدنی تبریز حداکثر در مدت دو دقیقه انجام می شود.
25 فروردین ماه امسال یکی از جانکاه ترین حوادث طبیعی سالی که رو به پایان است در آذربایجان شرقی رخ داد.
* وقوع سیل و ناپدید شدن 42 نفر بر اثر سیلاب
25 فروردین براثر جاری شدن سیل در روستاهای عجب شیر و آذرشهر 42 نفر از اهالی 2 شهرستان ناپدید شدند؛ این حادثه حضور رئیس جمهور در خطه آذربایجان را به همراه داشت.
30 فروردین بود که دکتر روحانی به منظور حضور در مناطق سیل زده آذربایجان شرقی وارد فرودگاه تبریز شد.
وی در این سفر از نزدیک در جریان خدمات رسانی ها قرار گرفت و با خانواده های جانباخته های سیل دیدار و با آنان اظهار همدردی کرد.
وزرای کشور، جهاد کشاورزی و نیرو همراه با رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاون رییس جمهوری در امور زنان، آقای دکتر روحانی را در سفر یکروزه به آذربایجان شرقی همراهی کردند.
رئیس جمهوری در این سفر در نشست ستاد بحران آذربایجان شرقی حضور یافت و دستورات لازم را برای ساماندهی وضعیت مناطق سیل زده استان صادر کرد .
حضور رئیس جمهوری در استان با خیر و برکت همراه بود.
همزمان با سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی و با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور آغاز شد.
* یک طرح اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی افتتاح شد
31 فروردین ماه امسال هم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح تولید الکترو موتور یک شرکت مستقر در شهرک شهید سلیمی آذرشهر به عنوان یکی از 31 طرح ملی اقتصاد مقاومتی مصوب دولت در آذربایجان شرقی افتتاح شد.
* تکواندوکار میانه ای قهرمان آسیا شد
در نخسیتن روزهای اردیبهشت حامد اصغری تکواندو کار تیم ملی ایران اعزامی به مسابقه های قهرمانی نوجوانان آسیا 'قزاقستان -2017' موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.
* بهره برداری از نخستین مرکز بی خطرسازی پسماند پزشکی در آذربایجان شرقی
2 اردیبهشت همزمان با روز زمین پاک نخستین مرکز بی خطرسازی پسماندهای پزشکی غیربیمارستانی در استان آذربایجان شرقی بهره برداری شد.

* رویداد فراملی 'تبریز 2018' در هیات دولت تصویب شد
چهارم اردیبهشت معاون امور مجلس، حقوقی و استان ‌های رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اعلام کرد: با پیگیری این سازمان رویداد فراملی تبریز 2018 در هیات دولت تصویب و بندهای اجرایی آن به اداره کل استان آذربایجان شرقی ابلاغ شد.

* برگزاری سومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی در تبریز
14 اردیبهشت سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی با حضور اساتید، هنرمندان و صاحب‌نظران فرهنگی 33 کشور اسلامی در تبریز گشایش یافت.
این جشنواره به مدت یک هفته تا 22 اردیبهشت با مشارکت دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) در مجموعه تاریخی دانشگاه هنر اسلامی برگزار شد.
در این جشنواره 150 هنرمند داخلی و 80 هنرمند از 33 کشور اسلامی، آخرین تجارب، دستاوردها و پژوهش‌های حوزه خلاقیت و صنایع دستی را در عرصه‌های هنرهای اسلامی را ارائه کردند.

* سیزدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور تبریز
17 اردیبهشت برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور تبریز با عنوان اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.
* آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ادبی نثر معاصر مراغه برگزار شد
21 اردیبهشت آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ادبی نثر معاصر با حضور نویسندگان، هنرمندان و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در تالار عبدالقادر مراغه ای برگزار شد.

* پرونده ثبت جهانی جنگل های ارسباران در یونسکو تائید شد
22 اردیبهشت معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پرونده ثبت جهانی جنگل های ارسباران که اول فوریه به یونسکو ارسال شده بود با تایید این سازمان جهانی، جهت ارزیابی های نهائی به اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (آی یو سی ان ) ارسال شده است.
* عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سد آی دوغموش میانه آغاز شد
24 اردیبهشت عملیات اجرایی فاز اول شبکه های اصلی و فرعی 10 هزار هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش شامل واحدهای عمرانی قطعه دوم اکرم آباد، آچاچی و داش کسن با مشارکت بهره برداران محلی در شهرستان میانه آغاز شد.

*خدمات اینترنت بر بستر فیبر نوری در سطح شهر تبریز آغاز شد
26 اردیبهشت واگذاری خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری برای منازل، بنگاه های اقتصادی و ادارات در سطح شهر تبریز آغاز شد.


* فتح قله لوتسه توسط عظیم قیچی ساز
29 اردیبهشت قیچی‌ساز کوهنورد نامی تبریزی پرچم مقدس کشورمان را بر قله 8 هزار و 516 متری لوتسه برافراشت و به عنوان نخستین ایرانی نام خود را در باشگاه هشت هزار پایی های دنیا ثبت کرد.

* نویسنده تبریزی برنده جایزه ادبی 2017 آلمان شد
21 خرداد 'فریبا وفی' نویسنده تبریزی موفق شد معتبرترین ترین جایزه ادبی آلمان معروف به ' لیب پروم' را در سال 2017 از آن خود کند.

* بهره برداری از 50 طرح کشاورزی در آذربایجان شرقی
سوم تیر رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افتتاح 50 طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر 847 میلیارد ریال، همزمان با هفته جهاد کشاورزی در این استان خبر داد.

*افتتاح نخستین مدرسه کارآفرینی و کسب و کار در تبریز
نخستین مدرسه کارآفرینی و کسب و کار کشور روز هشتم تیر با حضور مدیر دیده بان جهانی کارآفرینی در ایران افتتاح شد.

*کاشت دریچه آئورت از طریق پوست برای نخستین بار در شمالغرب کشور
10 تیر رئیس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت: برای نخستین بار در شمالغرب کشور تعویض دریچه آئورت از طریق پوست در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

* دو طرح صنعتی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد
12 تیر با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دو طرح تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری افزون بر 200 میلیارد ریال افتتاح شد.

*آغاز عملیات اجرایی طرح 290 میلیارد ریالی شبکه آبیاری خداآفرین
13 تیر عملیات اجرایی پروژه شبکه فرعی آبیاری واحد عمرانی لاریجان در 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش گرمادوز شهرستان خداآفرین با هزینه 290میلیارد ریال آغاز شد.

*جشن فارغ التحصیلی 500 دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز
14 تیر مراسم فارغ التحصیلی 500 دانش آموخته خارجی دانشگاه های سراسر کشور با حضور سفرا و مهمانان خارجی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

*جوان تبریزی عنوان بهترین مخترع جهان در سال 2017 را کسب کرد
20 تیر ماه امسال خلیل نظری، مخترع و پژوهشگر تبریزی موفق شد برای اولین بار در تاریخ کشور، جایزه ویژه و مدال افتخار جشنواره و مسابقات بزرگ اختراعات INPEX آمریکا را کسب کند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در صدر برگزیدگان این مسابقات بین المللی به اهتزاز درآورد.
در راستای تبریز 2018 انجام گرفت؛

*شروع به کار خط هوایی 'تبریز- هامبورگ'
23 تیر ماه خط هوایی تبریز به مقصد هامبورگ آلمان، به عنوان یکی از محورهای اصلی تفاهم‌نامه‌ مدیریت دو شهر، آغاز به کار کرد.

*آغاز رقابت های کانوپولوی قهرمانی مردان کشور در مراغه
این مسابقات 29 و 30 تیرماه در پیست کانوپولوی مراغه برگزار شد.
در این دروه از مسابقات، 12 تیم از استان های خوزستان، گیلان، مرکزی، تهران، آذربایجان شرقی، البرز، قزوین، اردبیل، زنجان، اصفهان، مازندران و کرمانشاه در 2 گروه 6 تیمی به صورت گروهی و حذفی رقابت کردند.

*کلنگ زنی و افتتاح 13 طرح با اعتبار 800 میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس
13 مرداد 13 طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی با اعتبار 800 میلیارد ریال با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ارس بهره برداری شد.

*امضای توافق نامه بهینه سازی پالایشگاه تبریز بین ایران و کره جنوبی
14 مرداد ماه امسال مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از امضای توافق نامه همکاری میان ایران و کره جنوبی برای تأمین منابع مالی اجرای طرح ارتقای تکنولوژی و کیفیت فرآورده های این پالایشگاه از طریق فاینانس خبرداد.

* جشن یکصد و یازدهمین سال نهضت مشروطه در تبریز برگزار شد
14 مرداد جشن یکصد و یازدهمین سال نهضت مشروطه با حضور مقامات محلی، استادان دانشگاه و اقشار مختلف مردم در خانه مشروطیت تبریز برگزار شد.

* راهیابی 45 نفر از قاریان آذربایجان شرقی به مرحله کشوری مسابقات قرآنی
16 مرداد آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآنی اوقاف و امور خیریه در تبریز برگزار شد و 45 نفر از قاریان استان برای حضور در مسابقات کشوری معرفی شدند.

*بازگشت 56 واحد نیمه فعال آذربایجان شرقی به چرخه تولید در سالجاری
مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی آذربایجان ‌شرقی از بازگشت 56 واحد نیمه فعال در استان به چرخه تولید در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال خبر داد و گفت: با بازگشت این واحدها به چرخه تولید برای 950 نفر اشتغالزایی شد.

* آغاز تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان
17 مرداد و همزمان با روز خبرنگار، عملیات تجهیز و راه اندازی موزه مطبوعات آذربایجان در خانه تاریخی حریری تبریز آغاز شد.

*شروع نوزدهمین دوره رقابت های ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور
18 مرداد نوزدهمین دوره رقابت های ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در تبریز شروع شد.

* افتتاح بیش از 600 میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در آذربایجان شرقی
8 شهریور در آخرین روز از هفته دولت، طرح های مختلف عمرانی، خدماتی و رفاهی در شهرها و بخش های آذربایجان شرقی در قالب 113 طرح و اعتباری افزون بر 600 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

* آغاز چهارمین دوره مسابقات بین المللی تنیس با ویلچر در تبریز
15 شهریور چهارمین دوره رقابت های بین المللی تنیس با ویلچر – ایران اوپن یک و دو روز چهارشنبه طی آیینی در تبریز آغاز شد.

* تور دوچرخه سواری آذربایجان شروع شد
16 مهر مرحله نخست سی و دومین تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در مسیر تبریز - ارومیه با حضور رکابزنان 9 تیم خارجی و 5 تیم داخلی روز یکشنبه شروع شد.

*رشد 6 درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی
25 مهر امسال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از رشد حدود 6 درصدی آمار گردشگران خارجی ورودی به استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

* پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز گشایش یافت
20 آبان پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مقام های استانی روز شنبه در نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت.

*اعلام فینالیست های مسابقات بین المللی شنای پسران در تبریز
7 آذر ماه امسال فینالیست های ماده های 100 متر پروانه ، 50 متر قورباغه ، 50 متر آزاد ، 200 متر مختلط انفرادی و 4 در 50 متر آزاد تیمی رده های سنی 11-12 و 13-14 سال مسابقات شنای بین المللی مسافت کوتاه پسران 'جام سرداران شهید آذربایجان' در تبریز معرفی شدند.

*پیش بینی اشتغال 12 هزار نفری در روستاهای آذربایجان شرقی
مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان وام اشتغال روستایی در سامانه کارا از امروز 18 دی گفت: با استفاده از این تسهیلات، ایجاد 12 هزار فرصت شغلی جدید در روستاهای استان پیش بینی می شود.

*مقاوم سازی 147 هزار و 654 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
18 بهمن مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 147 هزار و 654 واحد مسکن شهری، روستایی و مناطق زلزله زده در این استان مقاوم سازی شده است.

* آغاز مسابقات کشتی جام تختی در تبریز
19 بهمن سی و هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی در تبریز آغاز شد.

* شهرداری تبریز قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران شد
24 بهمن تیم بسکتبال شهرداری تبریز با پیروزی مقابل مهرام تهران به عنوان قهرمانی لیگ برتر باشگاه های بسکتبال کشور دست یافت.

* افتتاح 2 هزار طرح عمرانی در آذربایجان شرقی
25 بهمن معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دهه فجر امسال 2 هزار و 21 پروژه عمرانی با اعتبار نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید.

* خاکسپاری 9 شهید گمنام در آذربایجان شرقی
اول اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پیکر مطهر 9 شهید گمنام دفاع مقدس در منطقه قراملک تبریز، کشکسرای مرند، اسکو و هوراند تشییع و به خاک سپرده شد.

*شرکت هفت هزار و 212 نفر از آذربایجان شرقی در مسابقات کشوری قرآن و عترت
10 اسفند مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: 7 هزار و 212 نفر از علاقه مندان علوم قرآنی در شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند.

*صادرات بیش از 1.1 میلیارد دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی
12 اسفند ناظر گمرکات آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: یک میلیون و 383 هزار و 773 تن کالای غیرنفتی به ارزش بیش از یک میلیارد و 110 میلیون دلار در 11 ماه سال جاری از این استان صادر شد.

* مسابقات بین‌المللی تیراندازی با کمان سنتی در ارس آغاز شد
16 اسفند مسابقات بین‌المللی تیراندازی با کمان سنتی در منطقه آزاد ارس با عنوان 'جام صلح و دوستی' با حضور 9 تیم داخلی و خارجی آغاز شد.
* حوادث چهارشنبه آخر سال در آذربایجان شرقی 307 مصدوم برجای گذاشت
23 اسفند رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در حوادث چهارشنبه آخر سال در این استان 307نفر به دلیل انفجار مواد محترقه مصدوم شدند.
3071/518
انتهای پیام

نظر شما