شناسهٔ خبر: 24640541 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان| استعدادهای بومی فوتبالی به‌خوبی مورداستفاده قرار نگرفته‌اند

R41468/P1336/S6,57/CT11

سرمربی تیم صنعت نفت آبادان گفت: متأسفانه تاکنون از استعدادهای بومی به نحو مطلوبی استفاده‌نشده است و بسیاری از جوانان روستاهای آبادان پر از استعداد و پتانسیل‌اند اما ابزار و امکانات لازم را در اختیار نداشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، فراز کمالوند در نشست خبری که  در استادیوم ورزشی آبادان برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد تیم فوتبال صنعت نفت آبادان موفقیت‌آمیز نسبی بوده است.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان افزود: از همان ابتدا گفتم امکانات صنعت نفت کفاف یک تیم قوی را نمی‌دهد ولی خوشبختانه مدیرعامل باشگاه تلاش‌های مثمر ثمری انجام داد.

کمالوند بابیان اینکه چمن زمین پیروز قبلاً مشکل داشت، عنوان کرد: باهمت مدیرعامل باشگاه و مسئولان پالایشگاه تقریباً بعد از 90 روز این زمین بهبود پیدا کرد و به‌موازات آن، آماده‌سازی زمین تختی را آغاز کردیم و در این زمین تغییر و تحول اساسی صورت گرفت.

وی افزود: معضل دوم این بود که همه تیم‌ها می‌خواستند از این زمین‌ها استفاده کنند که با درایت مدیرعامل باشگاه این مشکل رفع شد.

کمالوند تشکیل کانون هواداران قوی را یکی از موضوعات مهم برشمرد و گفت: پُل ارتباطی بین تیم و تماشاگر می‌تواند همین کانون باشد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بابیان اینکه اصحاب رسانه باید بازوی قدرتمند باشگاه باشند، گفت: اگر یک موفقیت نسبی امسال ایجاد شد لطف خدا و حمایت مردم بوده است که اصحاب رسانه جزء مردم هستند. باید خبرنگاران، هواداران، باشگاه و سایر موارد حرفه‌ای شوند.

نیاز به حمایت همه‌جانبه داریم

کمالوند افزود: برای رویارویی با تیم‌های برتر و حرفه‌ای تنها داشتن بازیکن خوب جوابگو نیست و درصورتی‌که بخواهیم این تیم همانند تیم‌های رتبه‌های اول جدول لیگ برتر عمل کند، باید نه‌تنها تیم بلکه باشگاه نیز هم مانند آن‌ها باشد.

وی عنوان کرد: در دهه‌های 40 و 50 تیم صنعت نفت یکی از تیم‌های حرفه‌ای در کشور محسوب می‌شد، اما در حال حاضر برای بازگشت به چنین وضعیتی نیاز به حمایت همه‌جانبه درزمینهٔ؛ تجهیزات، مالی، معنوی و هواداری است.

کمالوند گفت: این تیم برای تأمین شرایط حرفه‌ای باشگاهی باید به معیارهای حرفه‌ای نزدیک شود و در صورت تأمین اعتبار در مدت‌زمان دو یا سه سال می‌توان به شرایط ایدئال رسید.

به خودم نمره 14 می‌دهم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بابیان اینکه درزمینهٔ مربی‌گری به خودم از 20 نمره امتیاز 14 را می‌دهم، تصریح کرد: پتانسیل فردی در این شهرستان بالا است، اما متأسفانه تاکنون از این استعدادها به نحو مطلوبی استفاده‌نشده است.

وی افزود: بسیاری از جوانان روستاهای آبادان، سراسر از استعداد و پتانسیل‌اند، اما متأسفانه ابزار و امکانات لازم را در اختیار نداشته‌اند و برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص می‌دهیم.

سرمربی تیم صنعت نفت آبادان بابیان اینکه بازیکنان جوان به‌تدریج به این تیم تزریق می‌شود، اعلام کرد: در چند دیدار به این بازیکنان فرصت بازی داده می‌شود البته حسین ساکی، یکی از استثنائات تیم صنعت نفت آبادان است چراکه این بازیکن با 20 سال سن قادر است تا در چهار پست مختلف برای این تیم بازی کند.

وی با اشاره به مسابقات جام حذفی افزود: در ابتدا قصد شرکت در این جام را نداشتیم زیرا تیم نفت پتانسیل جنگیدن در دو جام را به‌صورت هم‌زمان در اختیار نداشت و برای تقویت این تیم به تزریق حداقل 40 درصد نیروی جدید و جوان در تمامی خطوط نیاز است.

حاشیه‌سازان افرادی هستند که از تیم اخراج شده‌اند

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بابیان اینکه در حال حاضر شایسته‌سالاری حرف اول را در این تیم می‌زند افزود: حاشیه‌سازان نیز غالباً افرادی هستند که به نحوی از کل این مجموعه اخراج شده‌اند اما هواداران این تیم افرادی باتجربه هستند و خوب و بد را از یکدیگر تشخیص می‌دهند.

کمالوند گفت: امیدواریم فصل آینده فصل بسیار خوبی برای تیم باشد و به دنبال این هستیم تا از دروازه‌بانان جوان استفاده کنیم لذا از هواداران می‌خواهیم تا با سعه‌صدر، بازی این بازیکنان جوان را دنبال کنند و به آن‌ها فرصت بدهند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما