شناسهٔ خبر: 24640291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

پناهیان:

فروتنی در برابر مؤمنان یکی از صفات مهم شیعیان در آخرالزمان است

ابنا

خطیب ویژه برنامه اهدای نشان به خادمیاران فرهنگی حرم مطهر رضوی گفت: طبق روایات، فروتنی در برابر مومنان یکی از صفات مهم شیعیان واقعی در آخر الزمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ خطیب ویژه برنامه اهدای نشان به خادمیاران فرهنگی حرم مطهر رضوی گفت: طبق روایات، فروتنی در برابر مومنان یکی از صفات مهم شیعیان واقعی در آخر الزمان است.

حجت‏‌الاسلام علیرضا پناهیان در ویژه برنامه اهدای نشان به خادم‏یاران نماز و مناسبت‌‏های ویژه حرم مطهر رضوی که در شامگاه پنجشنبه در تالار قدس کتابخانه مرکزی برگزار شد با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی حرم مطهر رضوی الگو برای مراسمات فرهنگی سراسر کشور می‏‌شود، عنوان کرد: رشد و پیشرفت حرم مطهر رضوی بعد از انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا دیگر عتبات و حتی مدینه نیز اقدمات توسعه‏‌ای خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه رفتار و مدیریت مسئولان و خادمان بارگاه منور رضوی خیلی در روحیه زائران تاثیر می‏گذارد، عنوان کرد: شاید برخی از زائران در طول سال فقط در یک برنامه مذهبی شرکت کنند و آن هم زیارت امام رضا(ع) باشد لذا باید مراقب رفتار و کردار خودتان باشید که موجب کدورت و ناراحنی زائران نشود.

این خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: دو مفهوم در دین بسیار تاکید شده که یکی از آنها فروتنی است، در روایات متعدد به این مهم اشاره شده است. طبق روایات، فروتنی در برابر مومنان یکی از صفات شیعیان واقعی در آخر الزمان به شمارمی‎رود، لذا ما نیز باید برای نهادینه کردن این مهم در خویشتن تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: خادمی که با خلوص نیت به زائران خدمت کند، یقینا تاثیر بسیار ارزشمندی را در روح و جان زائران می‎گذارد.

پناهیان با اشاره به اینکه «ادب» دومین مفهومی به‌شمار می‎رود که در اسلام به آن تاکید شده است، گفت: ادب خادمان امام رضا(ع) خیلی مورد توجه زائران قرار می‎گیرد. مردم حتی به نوع زیارت خادمان نگاه می‎کنند لذا باید مراقب تک‎تک رفتار و کردار خویش باشید که از چارچوب ادب و احترام در برابر زائر و امام رضا(ع) خارج نشوید.

گفتنی است؛ در ادامه این برنامه به خادمیاران فرهنگی نماز و مناسبت‏‌های ویژه بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نشان خدمت اعطا شد.

.......................
پایان پیام/ 313

نظر شما