شناسهٔ خبر: 24640118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سیر نزولی "سرقت" در کرمانشاه/ 80 درصد سارقان "بیکار" هستند

نمایندگی کرمانشاه

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از سیر نزولی سرقت در استان خبر داد و افزود: طی سالهای اخیر میزان وقوع سرقت در استان 19 درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدرضا امیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه کرمانشاه در سالهای گذشته همواره در بحث سرقت در رتبه های اول تا هشتم کشوری بود، گفت: در سال 1392 مقرر شد تا در 14 استانی که آمار سرقت آنها بالاست قرارگاه مبارزه با سرقت راه اندازی شود.

وی از راه اندازی این قرارگاه در کرمانشاه در همان سال خبر داد و افزود: با راه اندازی قرارگاه مقرر شد در کنار پلیس آگاهی و کلانتری ها، سایر نیروهای پلیس نیز در بحث مبارزه با سرقت ورود کنند.

امیری تصریح کرد: در حال حاضر یازده حوزه پلیس از جمله پلیس آگاهی و پلیس فتا و سایر بخش ها زیرمجموعه قرارگاه مبارزه با سرقت هستند.

طی پنج سال گذشته 19 درصد در سرقت‌های مهم کاهش داشته‌ایم

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته بعد از تشکیل این قرارگاه خوشبختانه آمار سرقت استان در مجموع سرقت‌ها از سال 1392 تاکنون 19 درصد کاهش داشته است.

وی به سیر نزولی مطلوب سرقت در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر رتبه استان در بحث سرقت از رده های بالا به رتبه چهاردهم رسیده است.

امیری از کاهش یازده درصدی وقوع سرقت در استان در یازده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان کاهش در بحث سرقت های مهم است و در مجموع سرقت ها چهاردرصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

 80 درصد سارقان "بیکار" هستند

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده سرقت های استان را سرقت های خُرد تشکیل می‌دهند، گفت: این نوع سرقت‌ها نیز عمدتا توسط افراد معتاد کارتون خواب انجام می‌شود.

وی افزود: بنابراین جمع آوری و نگهداری این افراد و کمک به بهبود و ترک اعتیاد آنها می‌تواند تاثیر چشمگیری در بحث کاهش آمار سرقت داشته باشد.

امیری همچنین بیکاری را یکی از علل بالا بودن موارد سرقت در استان عنوان کرد و افزود: 80 درصد سارقان دستگیر شده بیکار هستند و مابقی هم شغل ثابت و قابل توجهی ندارند.

وی افزود: بیکاری رابطه مستقیمی با بحث سرقت دارد و اگر چاره ای برای حل معضل بیکاری استان که همواره در رتبه های اول تا سوم هستیم اندیشیده شود، نتیجه آن در کاهش بیش از پیش آمار سرقت استان محسوس خواهد بود.

کشف خودروهای "سرقتی" ظرف 24 تا 48 ساعت

وی در ادامه در خصوص مدت زمان کشف سرقت ها گفت: در حال حاضر در مجموع عمده سرقت ‌ها بطور میانگین در چند روز کشف سرقت صورت می‌گیرد.

امیری تصریح کرد: بعضا مواردی از سرقت هست که قبل از اقدام مالباخته جهت شکایت کشف صورت می‌گیرد، بطور مثال خودرویی سرقت شده و در چند خیابان آن طرف تر کشف می‌شود در حالی که هنوز مالک آن یا خبر نداشته و یا هنوز اقدامی برای گزارش سرقت نکرده است.

وی به سرعت بالای پلیس آگاهی استان در کشف خودروهای مسروقه اشاره کرد و افزود: هم اکنون عمده خودروهای مسروقه بطور میانگین ظرف مدت 24 تا 48 ساعت کشف می‌شوند.


انتهای پیام

نظر شما