شناسهٔ خبر: 24639944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

نیازمند برنامه مدون برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت هستیم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برای فعالیت هر چه بهتر و بیشتر در حوزه دفاع مقدس و در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند برنامه ای مدون و شایسته هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، کمیته فرهنگی و هنری کنگره بزرگداشت ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نمایندگان دستگاه های عضو کمیته و مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری استان در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

 

احمد محبی با بیان اینکه باید با برگزاری کنگره های شهدا و زنده نگه داشتن راه و روش و سبک زندگی شهدا اجازه ندهیم که دشمن به اهداف خود برسد، گفت: کنگره 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی باید جزء ماندگارترین و با کیفیت ترین برنامه های استان در سال ٩٧ باشد.

 

وی در این جلسه به لزوم مشارکت دستگاه های فرهنگی، هنری و اجتماعی مرتبط، در برگزاری برنامه های مربوط به حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای فعالیت هر چه بهتر و بیشتر در حوزه دفاع مقدس و در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند برنامه ای مدون و شایسته هستیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه به نسل جوان را مهم برشمرد و تصریح کرد: جایگاه نظام در منطقه و دستاوردهای بسیار عظیم آن که در راستای جانفشانی شهدا بدست آمده بسیار گرانبهاست پس همه ما وظیفه خطیری در انتقال ایثارگری های شهداء در دوران دفاع مقدس بویژه به نسل جوان داریم.

 

محبی یکی از کارهای مهم در استان را تولید آثار شاخص در حوزه دفاع مقدس برشمرد و بیان داشت: هرچند تولیدات فراوانی در این حوزه در سطح بالایی انجام گرفته ولی متاسفانه هنوز کار زیادی انجام نشده پس وظیفه داریم تلاش بیشتری در این امر انجام دهیم.

 

وی خطاب به مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری استان گفت: امروزه در معرفی شهدا، شخصیت ها و قهرمانان استان خراسان جنوبی باید تلاش های زیادی صورت گیرد چرا که در حوزه ی هنر می توان کارهای گرانسنگ و گرانقدری را انجام داد.

 

وی ادامه داد: هنرمندان با ذوق هنری خود در قالب‌ شعر، فیلم، نمایش و… برای انتقال پیام و مفاهیم تاکنون بسیار خوش درخشیده‌اند و لازم است در راستای معرفی شهدا هم با تولید آثار خود به این کار ارزشی و انقلابی بپردازند.

 

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به ارائه برنامه ها و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد تا ٢٠ فروردین ماه سال ٩٧ دستگاه های عضو کمیته پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه نمایند که پس از تحلیل و بررسی و تصویب، به ستاد مرکزی استان ارسال گردد.

 

 

 

 

 

نظر شما