شناسهٔ خبر: 24639907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بیکاری در لرستان بیداد می‌کند؛

نقد فعالیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی/به هیئت دولت انتقاد دارم

خرم‌آباد- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با تأکید بر اینکه استاندار لرستان ۶ ماه است که به استان آمده و کار خود را با جدیت پیگیری می‌کند، گفت: انتقادم به دولت است که به لرستان توجه ندارد.

صاحب‌خبر -

مجید کیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انتقاداتی که در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان مطرح شد، اظهار داشت: با استاندار لرستان مشکلی نداریم،  مشکل ما این است که باید بروکراسی اداری کم شود، شورای گفتگو را شورای بخش خصوصی با دولت می‌دانیم اما آن شورایی که من دیدم بین دولت و دولت بود.

جاذبه لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در لرستان وجود ندارد

وی بابیان اینکه خیلی مسائل کارشناسی هستند که باید در ادارات حل شوند و استاندار هم دستور لازم در این مورد را دادند، تصریح کرد: باید تلاش همه‌جانبه کنیم که موانع را از پیش روی بخش خصوصی برداریم؛ الآن این جاذبه برای بخش خصوصی در لرستان ایجاد نمی‌شود که در استان سرمایه گذرای کند و همه به دنبال این هستند بروند در خارج از استان سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه دولت، مدیران ارشد و نمایندگان این است که همه کمک کنیم بخش خصوصی انگیزه پیدا کند و بیاید در استان فضاهای خالی و راکد را پوشش دهد و فعال کند و به فکر توسعه استان باشیم.

تقاضای من از هیئت دولت، توجه به لرستان است

کیان پور با اشاره به اینکه نرخ مهاجرت جوانان ما در استان نگران‌کننده است، نرخ آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است، گفت: برای شهرستان ۱۸۷ هزارنفری دورود پذیرفته نیست که ۳۰ هزار بیکار داشته باشد، تقاضای من از رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور این است که به لرستان توجه کنند، کمک کنند هلدینگ های اقتصادی به‌جای اینکه به استان‌های برخوردار و مرکزی بروند در استان‌های محروم و کمتر برخوردار هم سرمایه‌گذاری کنند تا بخش خصوصی بتواند بیاید و انگیزه یابد.

وی بابیان اینکه ایران شامل ۳۱ استان است و باید به همه آن‌ها توجه شود، تصریح کرد: یکی از گلایه‌های مردم این است که در دهه فجر بیش از ۱۰ هزار میلیارد پروژه دریکی از استان‌ها افتتاح شد، اما در لرستان نه سفر مقام عالی‌رتبه وزارتی به‌جز وزیر دادگستری را دیدیم، نه وزیر صنعت به استان آمد و نه وزرای کشور و کار در استان حضور یافتند.

پذیرفته نیست جوان ما برای پیدا کردن کار به سمت استان های مرکزی کشور برود

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اعضای هیئت دولت باید به لرستان توجه کنند و پای‌کار باشند و به استانی مثل لرستان که ولایتمدار است و همیشه در خط مقدم حمایت از نظام و رهبری و انقلاب بوده کمک شود.

کیان پور با اشاره به اینکه پذیرفته نیست جوان ما برای پیدا کردن کار به سمت استان‌های مرکزی کشور برود، اظهار داشت: در دورود و ازنا و لرستان واقعاً بیکاری بیداد می‌کند، لیسانس و دکتر و مهندس ما برای یافتن شغل حداقلی باید ترک وطن کند، این پذیرفته نیست.

وی بابیان اینکه استاندار لرستان ۶-۵ ماه است که به استان آمده و کارش را با جدیت پیگیری می‌کند، تصریح کرد: انتقادم به دولت است که به لرستان توجه ندارد.

نظر شما