شناسهٔ خبر: 24639905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

"خادمی" در"ازنا" تاکید کرد:

لزوم تحرک‌بخشی به ساخت سد کمندان/طرح جابجایی روستای در حریم سد

استاندار لرستان برلزوم تحرک‌بخشی به ساخت سد کمندان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان؛سیدموسی خادمی در سفر به ازنا با بیان اینکه افتخار داشتیم که امروز در خدمت مردم این شهرستان حضور یابیم، اظهار کرد: در این سفر چند پروژه مهم مانند طرح فولاد ازنا را مورد بازدید قرار دادیم‌.

وی این پروژه را از طرح‌های کلیدی تعریف شده استان دانست وافزود: امیدواریم طبق برنامه‌ای که سرمایه‌گذار به ما ارائه داده است تا اوایل سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

خادمی با اشاره  به بازدید از سد کمندان ،خاطر نشان کرد: این طرح یکی از پروژه‌های مهم شهرستان بوده که پیشرفت فیزیکی آن حدود ۷۶ درصد است؛ امیدواریم بتوانیم تحرک طرح را نسبت به آنچه که در گذشته بوده، بیشتر کنیم و در آینده نزدیک با رعایت بعضی از محدودیت‌های فنی که دارد آن را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به طرح جابجایی روستای در حریم سد،گفت: قرار است در آینده جلسه‌ای برای تعیین تکلیف این روستا تشکیل و در مورد وضعیت آن تصمیم‌گیری شود.

خادمی  با بیان اینکه از مجموعه طرح تهیه و ساخت داروهای انسانی بایر افلاک نیز بازدید به عمل آمد،  اضافه کرد: این طرح از تکنولوژی بالایی برخوردار بوده و پروژه خیلی خوبی است که جزء طرح‌های ارزشمند محسوب می‌شود.

وی گفت: این طرح در منطقه صنعتی در حال انجام است که قبلا فاز دامی آن به بهره‌برداری رسیده و این بخش نیز با حمایت ما و تلاش سرمایه‌گذار آن در آینده‌ای نزدیک تکمیل خواهد شد.

خادمی با اشاره  به بازدید از محل احداث کارخانه سیمان این شهرستان ،افزود: با توجه به اطلاعاتی که سرمایه‌گذار طرح ارائه داده، شرایط برای شروع کار آماده است.

وی ادامه داد: آنچه که در حوزه وظایف ما به عنوان دولت و دستگاه‌های دولتی مانند صدور مجوزها و حل معارضان اجتماعی و پیگیری برای تسهیلات بانکی بوده انجام شده و فضا برای شروع کار آماده است تا سرمایه‌گذار فعالیت خود را آغاز کند.

خادمی بیان کرد: این طرح نیز اقدام ارزنده‌ای است و اگر شروع به کار کند کمک خیلی خوبی به توسعه شهرستان خواهد کرد.

وی طرح احداث گلخانه را از دیگر اقدامات مهم در راستای توسعه شهرستان ازنا برشمرد وگفت: این پروژه قرار است در روستای چشمه سلطان و سطح ۴۲ هکتار ساخته شود که هم اکنون مجوزهای لازم آن صادر شده است.

خادمی تاکید کرد: این پروژه مشکل آب دارد که امیدواریم مجوز آن هم صادر شود و در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی قرار گیرد تا در ادامه بعد از ساخت و آماده شدن زیرساخت‌ها با اولویت افراد بومی تحصیل‌کرده برای تولید به آنان واگذار شود.

 

نظر شما