شناسهٔ خبر: 24639605 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ارتش سوریه: پاکسازی ۷۰ درصد از غوطه شرقی به اتمام رسیده است

فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد دو گذرگاه جدید برای خروج غیرنظامیان غوطه شرقی گشوده است و همچنین ۷۰ درصد از این مناطق آزاد و پاکسازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه ضمن اعلام گشوده شدن دو گذرگاه امن و خروج هزاران غیرنظامی از غوطه شرقی، خبر آزادی و پاکسازی ۷۰ درصد روستاها، شهرها و مزارع از اشغال گروه های مسلح در این منطقه را اعلام کرد.

این مناطق شامل حزرما – النشابیه – الصالحیه – تل فرزات – حوش خرابو – بیت نایم – المحمدیه – حوش القبیات – افتریس – حوش الباروده – حوش الاشعری – ارض الباشا – حوش الظواهره – الشیفونیه – ارض العب – الریحان – حوش مبارکه – ارض الابرشیه – ارض الزاویه – ارض الصفصافه – بیت سوی – مدیرا – حموریه - مسرابا – ارض التعله بین حرستا و دوما است. 

پیشتر یوری یوتوشینکو، رئیس مرکز روسی آشتی ملی مستقر در سوریه اعلام کرده بود که بیش از ۱۷ هزار تن از زمان آغاز آتش بس در غوطه شرقی دمشق از طریق گذرگاه های امن از این منطقه خارج شده اند.

وی در ادامه گفته بود: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ هزار تن از طریق گذرگاه های حموریه و سقبا و خازه از غوطه شرقی خارج شده اند. افراد مسلح قصد داشتند مانع خروج غیر نظامیان از منطقه حموریه شوند به طوریکه تک تیراندازهای آنها به سمت مردم شلیک می کردند.

نظر شما