شناسهٔ خبر: 24639103 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سعادت‌فر:

برای اسلام، سلامت جامعه مهم است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه جیرفت گفت: برای اسلام، سلامت جامعه مهم است که در فضای جامعه سالم افراد رشد معنوی پیدا می‌کنند، اما اگر کسی که در خفا معصیت کند به خود و خدای او مربوط می‌شود، اما فضای جامعه متعلق به تمام افراد جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه برخی از افراد می‌گویند که حجاب اختیاری است، گفت: بدون شک انسان باید محدودیت‌هایی را برای کمال خود بپذیرد و اسلام محدوده حجاب را برای دستیابی به کمال معنوی مشخص کرده است.
وی افزود: برای اسلام، سلامت جامعه مهم است که در فضای جامعه سالم افراد رشد معنوی پیدا می‌کنند، اما اگر کسی که در خفا معصیت کند به خود و خدای او مربوط می‌شود، اما فضای جامعه متعلق به تمام افراد جامعه است و اینکه مسئولان نباید با مسائل موسیقی، حجاب و استیضاح مشکلات جامعه را فراموش کنند از این رو همواره دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشند.
امام جمعه جیرفت با اشاره به دو جریان ملی‌گرایی و اسلام‌گرایی بیان کرد: ملی‌گرایی متعلق به مرحوم مصدق است که سطح دید او در یک نگاه خوشبینانه در حد منافع ملی منهای توجه به اسلام بود و خط فکری دیگر اسلام‌گرایی متعلق به حضرت امام خمینی(ره) بود که ملاک و معیار او اسلام و تشکیل حکومت اسلامی در سطح جهان و از بین بردن قدرت شرق و غرب به گونه‌ای که در ناقوس کلیساهای دنیا صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی بلند شود.
وی اظهارکرد: تفکر مصدق، جبهه ملی و نهضت ملی و لیبرال‌ها آن است که با تکیه بر آزادی غربی، مردم‌گرایی غربی و کنار‌ زدن اسلام و انگیزه‌های دینی تلاش می‌کنند تا ایران را از جهان اسلام و فرهنگ اسلام جدا کرده و به اسم ملی‌گرایی ایران با به سوی فرهنگ غربی سوق دهند.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر تأکید کرد: درسی که از این جریان می‌گیریم این است، کسانی که با کمک دین، علماء و احساسات دینی مردم بر روی آمدند تا اندک فرصتی پیدا کردند در طول تاریخ لگد زدند و این درسی است که در مشروطه گرفتیم و در نهضت ملی هم این درس تکرار شد و این برای ما یک حقیقت تلخی است.
منبع: ستاد اقامه نمازجمعه استان کرمان
انتهای پیام

نظر شما