شناسهٔ خبر: 24638822 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ابلاغ فهرست کالاها و خدمات مالیات ارزش افزوده

​معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی، در بخشنامه‌ای فهرست عناوین کالاها و خدمات مندرج در ماده ۳۳ قانون مالیات برارزش افزوده را ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  سازمان امور ماایاتی، محمد مسیحی  در بخشنامه‌ای فهرست عناوین کالاها و خدمات مندرج در ماده ۳۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده را ابلاغ کرد.

به گزارش نامه نیوز در این بخشنامه‌ آمده است: در اجرای حکم بند (ر) ماده (۳۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی) مراحل بسته‌بندی، انجماد، پاک کردن، درجه‌بندی، پوست‌گیری مانند شالی‌کوبی و خشک کردن مانند چای و تفت نخودپزی، فرآوری محصولات کشاورزی محسوب نمی‌شود و خدمات مزبور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود.  

فلذا اصلاحات لازم در خصوص فهرست عناوین کالاها و خدمات معاف موضوع ماده (۱۲) قانون مرقوم همراه با کد HS بر مبنای حکم صدرالاشاره و همچنین آراء قطعی مراجع ذیصلاح، جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می‌گردد.  

شایان ذکر است چنانچه در خصوص سایر کالاها و خدماتی که در فهرست مذکور درج نگردیده، سئوالاتی در رابطه با معافیت آنها مطرح باشد، کماکان می‌بایستی پس از کسب نر دفتر فنی و اعتراضات مؤدیان این معاونت اقدام گرددد.  

فهرست مزبور جایگزین فهرست قبلی که به پیوست بخشنامه شماره ۱۸۳۳ مورخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ارسال شده است می‌باشد.  

تاریخ اجرای معافیت انواع شکر و روغن‌نباتی (اعم از خام و تصفیه شده) مطابق اعلام مراجع ذیصلاح از مورخ ۱ مهرماه ۱۳۸۷ و مصادیق بند (ر) ماده (۳۳) قانون صدرالاشاره، در طول برنامه حسب مورد قابل اجرا خواهد بود

 

نظر شما