شناسهٔ خبر: 24638775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد:

نظارت کارشناسان و تیم‌های فنی بر کارخانه‌های تولیدی در همدان

همدان - مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کارشناسان حوزه غذا در قالب تیم‌های فنی از کارخانه‌های تولیدی و بازار بازدید و بر امور نظارت جدی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمد کاظم زاده با تاکیدبرخرید محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی معتبر از مراکز خرید رسمی،   دارا بودن برچسب کنترل کیفیت وزارت بهداشت و پلمب بودن آنها افزود: گاهی مواد آرایشی بهداشتی که حتی از کانال‌های رسمی و با مجوز وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شوند، بسته بندی پلمب شده ندارند و به راحتی به وسیله افراد سودجو تخلیه و با مواد دیگری پر می شوند که ممکن است عوارض بدی روی سلامت پوست بر جای بگذارند.

کاظم‌زاده عنوان کرد: در برخی موارد، متخلفان حتی قالب ظروف و برچسب مواد خارجی را ساخته و با موادی بسیار متفاوت که روی ظرف درج شده است، آن را پر می کنند که این مسئله سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند و این در حالی است که با وجود پرداخت هزینه بسیار زیاد برای تهیه مواد خارجی و با اطمینان از برچسب وزارت بهداشت، باز هم معلوم نیست که واقعا چه چیز مصرف می کنید.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی‌ دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: شهروندان دقت کنند شماره ثبت، شماره بهره برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.

وی افزود: مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از ۱۵ اسفندماه  تا ۱۵ فروردین به مدت یکماه در بازدیدهای منظم و برنامه ریزی شده در شیفت های مختلف، نظارت‌های خود را تشدید خواهد کرد.

کاظم‌زاده یادآور شد: کارشناسان معاونت غذا و دارو همه روزه آمادگی دریافت و پذیرش شکایات مردمی از طریق شماره تماس  ۴-۳۸۳۸۱۸۰۱ ۰۸۱ را دارد و در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

نظر شما