شناسهٔ خبر: 24638721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گوترش: شورای امنیت به فاجعه انسانی در سوریه پایان دهد

دبیرکل سازمان ملل متحد که اعلام کرده از اجرا نشدن قطعنامه آتش بس در سراسر سوریه متاسف است، به شورای امنیت هشدار داد درجهت پایان فاجعه انسانی در سوریه تلاش کند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / آنتونیوگوترش جمعه شب در بیانیه ای با اعلام نگرانی از وضعیت مردم در غوطه شرقی، افزود: من نسبت به اجرا نشدن قطعنامه 2401 درباره آتش بس در سوریه متاسفم. من از همه طرف های درگیر خواهش می کنم که به قوانین انسان دوستانه بین المللی، حقوق بشر و همچنین ضمانت برای حفاظت از غیرنظامیان احترام بگذارند

هرگونه خروج غیرنظامیان باید ایمن، داوطلبانه و همچنین مطابق با استانداردهای بین المللی انسان دوستانه و حقوق بشری انجام شود.
همچنین بازگشت آوارگان به خانه هایشان به زودی که شرایط اجازه دهد، باید به صورت داوطللبانه در ایمنی و با احتیاط انجام شود
من از شورای امنیت می خواهم که به صورت متحد بایستند و به این فاجعه انسانی با اقدامات مشخص فوری پایان دهند.
سازمان ملل متحد و شرکای آن به طور کامل بسیج می شوند تا تسلیحات فوری را برای همه کسانی که نیازمند هستند، بیاورند. من از همه طرف ها می خواهم تا دسترسی های بشردوستانه را بدون هیچ مانعی در تمامی زمینه ها تضمین کند.
سازمان ملل متحد و شرکای آن به طور کامل بسیج می شوند تا امکانات زندگی را برای همه کسانی که نیازمند هستند، به سرعت فراهم کند من از همه طرف ها می خواهم تا دسترسی های بشردوستانه را بدون هیچ مانعی در تمامی زمینه ها تضمین کنند.
واقعیت در سراسر سوریه اقدامات سریع برای حفاظت از غیرنظامیان، کاهش رنج ها، جلوگیری از بی ثباتی بیشتر، رسیدگی به علل ریشه درگیری ها و در نهایت یک راه حل سیاسی طولانی مدت مطابق با قطعنامه 2254 می طلبد.
نشست توجیهی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه با ارائه گزارشی از استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه بدون اظهار نظر اعضای دائم و غربی این شورا برگزار شد./ ایرنا

نظر شما