شناسهٔ خبر: 24638504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخستين گام جدي اتحاديه اروپا براي مقابله با تعرفه‌هاي آمريکا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از ­خبرگزاري رويترز، کميسيون اروپا روز جمعه به عنوان نخستين گام ملموس براي مقابله با تصميم دولت آمريکا در راستاي اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومينيم به اين کشور، از صنايع مختلف اروپايي خواست ديدگاه هاي خود را در رابطه با فهرستي از محصولات آمريکايي که قصد دارد بر آنها تعرفه واردات اعمال کند بيان کنند.
اتحاديه اروپا خواستار معافيت از شمول تعرفه بيست و پنج درصدي واردات فولاد و تعرفه ده درصدي واردات آلومينيم به آمريکا است.
قرار است ويلبر راس وزير بازرگاني آمريکا و سسيليا مالمستروم کميسر بازرگاني اتحاديه اروپا هفته آينده به منظور بحث و بررسي در اين رابطه ديدار کنند.
کميسيون اروپا که مسئوليت هماهنگي سياست هاي تجاري بيست و هشت عضو اتحاديه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرده است در صورتي که اين اتحاديه از تعرفه هاي آمريکا مستثني نشود، بايد تعرفه هايي بيست و پنج درصدي بر طيفي از کالاهاي آمريکايي که ارزش سالانه واردات آنها به بازارهاي اروپا دو ميليارد و هشتصد ميليون يورو (3 ميليارد و 450 ميليون دلار) است اعمال کند.
فهرست ده صفحه اي محصولات آمريکايي تهيه شده به وسيله کميسيون اروپا شامل محصولات متنوعي از برنج تا آب پرتقال، وسايل آرايشي، موتورسيکلت، قايق هاي موتوري و سينک هاي استيل ضد زنگ است.
اين فهرست همچنين بسياري از محصولات فلزي مورد استفاده در بخش هاي صنايع و عمران را نيز در بر مي گيرد.
احتمال دارد برخي از اين اقلام ظرف کمتر از يک ماه مشمول تعرفه شوند. اتحاديه اروپا معتقد است آمريکا نمي تواند از بهانه امنيت ملي براي توجيه اعمال تعرفه بر واردات فلزات به اين کشور استفاده کند.

نظر شما