شناسهٔ خبر: 24638051 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

ليگ دسته اول فوتبال| تلاش مدعيان براي عقب نماندن از کورس صعود به ليگ برتر

هفته بيست‌و‌هشتم ليگ دسته اول فوتبال امروز با انجام هفت ديدار آغاز خواهد شد که در يکي از اين مسابقات تيم راه‌آهن در صورت شکست مقابل ايرانجوان بوشهر سقوطش به ليگ دسته دوم قطعي خواهد شد.

صاحب‌خبر -

هفته بيست‌وهشتم ليگ دسته اول فوتبال باشگاه‌هاي کشور امروز (شنبه) با انجام هفت ديدار آغاز خواهد شد که طي آن تيم‌هاي نساجي،‌ بادران و فجرسپاسي در ديدارهاي خود به دنبال عقب نماندن از کورس قهرماني هستند و تيم راه‌آهن هم در صورت شکست مقابل ايرانجوان بوشهر سقوطش به ليگ دسته دوم قطعي خواهد شد. در زير نگاهي به هفت ديدار روز نخست از هفته بيست‌و‌هشتم ليگ دسته اول خواهيم داشت:

* مس رفسنجان - نساجي قائمشهر، ساعت ‏15‏، ورزشگاه شهداي رفسنجان ‏
داور: اميد سعيدفر، کمک‌ها: مهدي شفيعي، عباس سعادت و وحيد مالکي

جدال دوباره مربيان استقلالي اين‌بار در سيرجان، علي سامره و جواد نکونام سرمربيان استقلالي مس و نساجي در حالي به مصاف هم خواهند رفت که سه امتياز اين مسابقه براي قائمشهري‌ها حکم مرگ و زندگي را دارد. شاگردان نکونام که با 47 امتياز در رده پنجم جدول قرار دارند اگر مي‌خواهند شانس صعود به ليگ‌ برتر را از دست ندهند، بايد دست پر از رفسنجان برگردند. از سوي مقابل اما رفسنجاني‌ها در رده دهم جدول قرار دارند و نه خطر سقوط آنها را تهديد مي‌کند و نه اميدي براي صعود به ليگ برتر دارند. نکونام هم که به تازگي هدايت نساجي را بر عهده گرفته، در دو ديدار قبلي به دو پيروزي شيرين دست پيدا کرده و حالا هم به دنبال حفظ روند صددرصد پيروزي با تيم خود است.

* ماشين‌سازي تبريز - ملوان بندرانزلي، ساعت ‏15‏، ورزشگاه بنيان ديزل ‏ تبريز ‏
داور: وحيد صالحي، کمک‌ها: يعقوب حجتي، محمد شاکر و ابوالفضل دوستي

شاگردان عباس آقايي در اين ديدار مي‌جنگند تا خيال خود را بابت بقا در ليگ دسته اول راحت کنند. تبريزي‌ها که فصل گذشته از ليگ برتر به ليگ دسته اول سقوط کردند، براي فرار از ليگ دويي شدن به دنبال سه امتياز اين ديدار خانگي هستند. تبريزي‌ها با 29 امتياز در رده پانزدهم جدول قرار دارند و با برتري در اين مسابقه تا حدود زيادي خيال هواداران خود را بابت بقا در ليگ راحت خواهند کرد. تيم ملوان هم با تساوي‌هاي پي‌درپي که در هفته‌هاي اخير به دست آورده، ديگر عملاً شانسي براي ليگ برتري شدن ندارد و به اين ترتيب هواداران ملواني حداقل يک فصل ديگر حضور در ليگ دسته اول را تجربه خواهند کرد.

* فجرسپاسي شيراز - آينده‌سازان برق جديد ‏شيراز، ساعت ‏15‏، ورزشگاه شهيد دستغيب ‏ شيراز ‏
داور: ايمان کهيش، کمک‌ها: مرتضي هوشيار، سعيد زيبا و محمدرضا تارخ 

دربي شيرازي‌ها و بازي مرگ و زندگي براي فجر. تيم‌هاي فجر و برق در حالي در هفته بيست‌هشتم رودرروي هم قرار خواهند گرفت که شاگردان علي کلانتري در تيم فجر براي عقب نماندن از کورس مدعيان، نياز مبرمي به سه امتياز اين ديدار دارند. از طرف ديگر هم برقي‌ها که در نيم‌فصل اول يکي از مدعيان صعود به ليگ برتر بودند، حالا با نتايجي ضعيف که در اين چند هفته به دست آورده‌اند تا رتبه يازدهم جدول سقوط کردند. اين تيم به مانند ديگر تيم‌هاي ميانه جدولي ديگر شانسي براي ليگ برتري شدن ندارد و فقط براي کسب جايگاهي آبرومند در جدول تلاش مي‌کند.

* صباي قم - مس کرمان، ساعت ‏15‏، ورزشگاه يادگار امام ‏ (ره) قم ‏
داور: ناصر جنگي، کمک‌ها: ايوب غلام‌زاده، جعفر رهبرفام و علي صباحي

آخرين تلاش‌هاي صبا براي فرار از سقوط زودهنگام. شايد قمي‌ها را بايد از الان يکي از تيم‌هاي سقوط کرده به ليگ پايين‌تر بدانيم. هر چند هنوز اين تيم روي کاغذ براي بقا شانس دارد، اما بسيار سخت به نظر مي‌رسد شاگردان محمد مؤمني بتوانند در ليگ دسته اول باقي بمانند. مسي‌هاي کرمان هم پس از پيروزي هفته گذشته مقابل هم‌نام رفسنجاني خود به رده هفتم جدول صعود کردند و حالا مي‌توانند با سه امتياز اين ديدار جايگاه خود را در جدول بهبود ببخشند.

* بادران تهران - اکسين البرز، ساعت ‏15‏، ورزشگاه کارگران ‏ تهران ‏
داور: پيام حيدري، کمک‌ها: بابک عباسقلي‌زاده، رحيم حاجيلو و اميد جمشيدي

بادراني‌ها که از ابتداي فصل خود را يکي از مدعيان اصلي صعود به ليگ برتر نشان داده‌اند، در چهار هفته اخير فقط به يک پيروزي رسيده‌اند و همين موضوع باعث شده تا اين تيم تهراني به رده چهارم جدول سقوط کند. شاگردان ربيعي براي از دست ندادن جايگاه خود در اين هفته کار سختي برابر اکسين خواهند داشت. شاگردان لطيفي با وجود اينکه پنج هفته است موفق به کسب پيروزي نشده‌اند، اما همچنان خود را يکي از بخت‌هاي اصلي صعود به ليگ برتر مي‌دانند و حالا با روحيه‌اي مضاعف به ديدار با بادران خواهند رفت. اکسيني‌ها با 42 امتياز در رده ششم جدول حضور دارند و اين شانس را دارند تا با برتري در اين مسابقه فاصله امتيازي خود را با تيم‌هاي بالانشين کم کنند. 

* ايرانجوان بوشهر - راه آهن تهران، ساعت ‏15:15‏، ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر
داور: داريوش احمدي، کمک‌ها: براتعلي مولوي، محمدرضا طالبي و رضا کريمي

صدور حکم سقوط راه‌آهن با امضاي بوشهري‌ها؟ تيم ريشه‌دار راه‌آهن در حالي اين هفته ميهمان ايرانجوان خواهد بود که در صورت شکست در اين ديدار سقوطش به ليگ دسته دوم قطعي خواهد شد. شاگردان بياتي‌نيا در اين فصل به هيچ وجه حال و روز خوبي نداشته‌‌اند و حالا هم در يکقدمي سقوط به دسته پايين‌تر قرار دارند. از سوي مقابل هم تيم ايرانجوان بوشهر وضعيتي بهتر از راه‌آهن ندارد و براي فرار از سقوط مي‌جنگد. اين تيم که با 22 امتياز در رده شانزدهم جدول قرار دارد، بايد در هفته‌هاي باقيمانده اختلاف هفت امتيازي را با تيم‌هاي بالايي خود جبران کند. 

* نفت مسجدسليمان - شهرداري ماهشهر، ساعت ‏15:15‏، ورزشگاه شهيد بهنام ‏محمدي مسجدسليمان
داور:
کميل غلامي، کمک‌ها: عسگر محمدي، مرتضي کاظميان و عبدالنبي پورخلف

شاگردان محمود فکري که تا چند هفته پيش با اقتدار در صدر جدول حضور داشتند، حالا در صورت شکست در اين مسابقه احتمال دارد صدرنشيني خود را پس از هفته‌ها از دست بدهند. مسجدسليماني‌ها که يکي از بخت‌هاي اصلي صعود به ليگ برتر هستند، هفته گذشته چهارمين شکست فصل خود را مقابل گل‌گهر سيرجان تجربه کردند. تيم شهرداري ماهشهر هم پس از تساوي ارزشمند هفته قبل مقابل بادران، اکنون بايد به مصاف يکي ديگر از مدعيان ليگ دسته اول برود. شاگردان مرزبان که با 33 امتياز در رده دوازدهم جدول قرار دارند ديگر اميدي به صعود به ليگ برتر ندارند و فقط براي کسب جايگاه خوب در پايان فصل تلاش خواهند کرد. 

دو ديدار باقيمانده هفته بيست‌و‌هشتم ليگ دسته اول روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

نظر شما