شناسهٔ خبر: 24637603 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خارج از گود‌

صاحب‌خبر -

صدرنشینی ایران در آسیا در پایان‌ سال 96| فدراسیون جهانی فوتبال رنکینگ تیم‌های ملی جهان را در ماه مارس اعلام کرد که بر این اساس تیم ایران با 792 امتیاز در رنکینگ حضور دارد. با این تعداد امتیاز شاگردان کارلوس کی‌روش مثل ماه گذشته در رده سی‌وسوم جهان حضور دارند و همچنان رتبه اول قاره آسیا را در اختیار گرفته‌اند. با توجه به این‌که بازی‌های ملی در ماه گذشته تقریبا تعطیل بوده، تغییر خاصی در رنکینگ به وجود نیامده است. با این حال در قاره آسیا ایران با 792 امتیاز در رده اول آسیا قرار دارد و استرالیا با 740 امتیاز و ژاپن با 593 امتیاز دوم و سوم هستند. همچنین کره‌جنوبی با 554 امتیاز در رده چهارم آسیا و چین و عربستان پنجم و ششم هستند. در رده‌بندی جهانی نیز تیم‌های ملی آلمان، برزیل و پرتغال سه تیم نخست جهان هستند.
داوران بسکتبال علیه سرمربی تیم‌ملی| مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم پتروشیمی بندرامام بعد از شکست تیمش در نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال اظهاراتی را علیه داوران مطرح کرد. او که حالا سرمربی تیم‌ملی هم به حساب می‌آید، مدعی شده بود که هروس آوانسیان و محمود مشحون با داوران بسکتبال تماس داشته‌اند و نتایج دیدارهای نیمه‌نهایی را تغییر داده‌اند. داوران بسکتبال ایران در پی این اظهارات مدتی است علیه مهران شاهین‌طبع به صحبت می‌پردازند و خواهان عذرخواهی سرمربی تیم‌ملی شده‌اند. حالا خبر رسیده 20 داور بسکتبال نامه‌ای را به رئیس فدراسیون بسکتبال نوشتند و خواستار پیگیری صحبت‌های شاهین‌طبع شدند.
مسی، بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا| با انجام چهار بازی دیگر در هفته جاری، پرونده مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم بسته شد و تیم‌های صعود‌کننده به مرحله بعد، حریفان‌شان را شناختند، اما طبق رأی‌گیری انجام‌شده از کاربران سایت یوفا، لیونل مسی با کسب 79‌درصد آرا، به‌عنوان بهترین بازیکن این هفته انتخاب شد. مسی در جریان پیروزی 3-0 تیمش برابر چلسی، دو گل زد و یک پاس گل هم داد.
طارمی و تیام درجمع بهترین‌های آسیا| مهدی طارمی مهاجم ایران الغرافه و تیام بازیکن سنگالی استقلال در تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند. در هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا استقلال تهران و العین برگزار شد که شاگردان شفر در ورزشگاه مملو از هوادار آزادی مقابل حریف اماراتی خود به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت دادند. تک‌گل استقلال را در این بازی، مامه تیام از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. تیم الغرافه قطر هم که مهدی طارمی؛ مهاجم تیم‌ملی ایران را در ترکیب خود می‌دید در جده به مصاف الاهلی عربستان رفت و به نتیجه تساوی یک- یک تن داد. تک‌گل تیم قطری را طارمی در نیمه دوم به ثمر رساند.

نظر شما