شناسهٔ خبر: 24637321 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اعتراف بی سابقه صهیونیست‌ها به شکست از حزب الله در جنگ ۳۳روزه لبنان

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ارتش این رژیم در برابر حزب الله لبنان در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی شکست خورد.
ایهود اولمرت در کتاب زندگینامه خود به طور رسمی، علنی و موثق به شکست ارتش این رژیم در جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی علیه لبنان اذعان کرد.اولمرت در این کتاب، بی پرده و آشکار به شکست رژیم اسرائیل در جنگ یاد شده اذعان می کند و می گوید: من مسئولیت همه ناکامی‌های جنگ دوم لبنان را برعهده می گیرم. در این کتاب آمده است که جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی با ناکامی‌ها و شکست‌های زیادی برای اسرائیل همراه بوده است. همچنین در این کتاب آمده است که روز چهاردهم اوت ۲۰۰۶ میلادی و بعد از پایان جنگ و اجرای آتش بس، اولمرت در تریبون پارلمان اسرائیل حاضر شد و گفت “من مسئولیت همه ناکامی‌ها را می پذیرم. شخصا آن را می پذیرم و هیچ فرد دیگری غیر از خودم را متهم نمی کنم”.
در این حال نخست وزیر لبنان تاکید کرد که اسرائیل همچنان تهدید اصلی علیه امنیت لبنان است و باید از نقض تمامیت ارضی این کشور دست بردارد. سعد حریری در جریان سخنرانی خود در کنفرانس بین‌المللی رم ۲ به منظور حمایت از دستگاه‌های امنیتی لبنان تصریح کرد: ما می‌خواهیم به آتش بس دست پیدا کنیم، اما اسرائیل به دسیسه چینی در مسیر عکس این روند ادامه می‌دهد. وی افزود: این کنفرانس نشانگر اهمیت فوق العاده حمایت جامعه بین المللی از مراجع لبنانی است و این مساله باید ادامه پیدا کند و ما هم به نوبه خود به حمایت از نهادهای ملی لبنان ادامه می‌دهیم. در چنین شرایطی دبیرکل حزب‌الله لبنان خواهان مشارکت مردمی در انتخابات پارلمانی لبنان شد. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار داخلی با نمایندگان منطقه بعلبک-الهرمل از کسانی که به لیست “امید و وفاداری” در حوزه بعلبک-الهرمل حمله می‌برند، به شدت انتقاد کرد و آن‌ها را همپیمانان داعش و النصره خواند. وی گفت که هرگز اجازه نمی‌دهد همپیمانان جبهه النصره و داعش نماینده مردم بعلبک – الهرمل در انتخابات باشند و ساکنان بعلبک به کسانی که داعش و النصره را مسلح می‌کنند هرگز اجازه نمی‌دهند که نماینده این منطقه باشند.

نظر شما