شناسهٔ خبر: 24636972 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قرعه آسان باواريايي‌ها در يک‌چهارم نهايي

جدال فيناليست‌ها براي بقا

روزنامه جوان

قدرت‌هاي اروپا براي بقا در ليگ قهرمانان کار سختي را در پيش دارند. قرعه‌کشي مرحله يک‌چهارم نهايي اين رقابت‌ها روز گذشته در نيون سوئيس برگزار شد و...

صاحب‌خبر -

قدرت‌هاي اروپا براي بقا در ليگ قهرمانان کار سختي را در پيش دارند. قرعه‌کشي مرحله يک‌چهارم نهايي اين رقابت‌ها روز گذشته در نيون سوئيس برگزار شد و هشت تيم صعودکننده حريفان خود را شناختند. بر اين اساس بارسلونا با رم، يوونتوس با رئال‌مادريد، سويا با بايرن‌مونيخ و ليورپول با منچسترسيتي مصاف مي‌دهند. ديدارهاي رفت مرحله يک‌چهارم نهايي چهاردهم و پانزدهم فروردين‌ماه برگزار و فينال اين دوره از رقابت‌ها هم در کيف اوکراين برگزار خواهد مي‌شود.

يووه - رئال

بدون شک سخت‌ترين قرعه نصيب بانوي پير و کهکشاني‌ها شده است. قرعه‌کشي ديروز بيش از همه براي دو تيم يوونتوس و رئال سخت بود، چراکه هيچ کدام انتظارش را نداشتند که در فاصله کمتر از يک سال از فينال فصل گذشته ليگ قهرمانان اروپا مجبور شوند دوباره به مصاف هم بروند، آن هم در مرحله يک‌چهارم نهايي. بدون شک يکي از دو فيناليست فصل پيش از گردونه رقابت‌ها کنار مي‌رود و همين مسئله هم حساسيت اين جدال را بيش از پيش افزايش داده است. در فينال فصل 2016 – 2017 رئال‌مادريد جام را بالاي سر برد تا راه‌راه‌پوشان تورين به اين جدال به چشم انتقام نگاه ‌کنند، با اين تفاوت که قوهاي سفيد در لاليگا ديگر آن ابهت سابق را ندارند و با اختلافي فاحش با بارسلونا در رده سوم جدول ليگ ايستاده‌اند. از سوي ديگر اينکه يوونتوس برخلاف حريف اسپانيايي در وضعيت ايده‌آلي قرار دارد و در کالچو صدرنشين است.

بارسلونا – رم

رمي‌ها خاطرات خوبي از رويارويي با بارسلونا ندارند. بازي رفت دو تيم در حالي در نيوکمپ برگزار مي‌شود که آبي و اناري‌ها مي‌کوشند در خانه کار را يکسره کنند. کاتالان‌ها در اين فصل درخشش زيادي داشته‌اند و حالا اين فرصت را دارند تا در اروپا نيز خوش بدرخشند. تيم ارنستو والورده صدرنشين بدون رقيب لاليگاست، در شرايطي که آ.اس رم عملاً شانسي در سري آ ندارد. فرانچسکو توتي، مدير ورزشي اين تيم پس از قرعه‌کشي مرحله يک‌چهارم نهايي در خصوص رويارويي با بارسلونا گفت: «مي‌دانستيم که در اين مرحله با يک تيم بزرگ مواجه مي‌شويم و حالا که به بارسا خورده‌ايم، قطعاً بهترين بازيمان را به نمايش خواهيم گذاشت.» آخرين بازي رودرروي دو تيم در سال 2015 بود، ديداري که در نيوکمپ با برتري 6 بر يک بارسا و تحقير جالوروسي همراه شد. از سوي ديگر بارسلونا نيز از فصل 2002 – 2003 تاکنون 12 بازي مقابل تيم‌هاي ايتاليايي در نيوکمپ برگزار کرده و هرگز در خانه طعم شکست را نچشيده است.

منچسترسيتي – ليورپول

مصاف صدرنشين جزيره با بندرنشينان حساسيت‌هاي خاص خودش را دارد. از يک‌سو سرمربيان دو تيم همواره چه در بوندس‌ليگا و چه در ليگ برتر رقابت خاصي با هم داشته‌اند و از سوي ديگر برتري هر کدام به منزله بقا در اروپاست. دو تيم در اين فصل ليگ انگليس دو بار سد راه هم شده‌اند؛ بازي رفت را من‌سيتي با برد پرگل 5 بر صفر پشت سر گذاشت، اما ديدار برگشت 4 بر 3 به سود ليورپول خاتمه يافت. بايد منتظر راند سوم رقابت دو تيم در ليگ قهرمانان اروپا باشيم. کلوپ سرمربي قرمزها پس از انجام قرعه‌کشي گفت: «در ليگ يک‌بار به سيتي باخته‌ايم و يک بار به پيروزي رسيده‌ايم. نه ما و نه سيتي هيچ کدام انتظار اين قرعه را نداشتيم. اين يک نشانه است و ليورپول مي‌تواند قدرتش را نشان دهد.»

بايرن‌مونيخ – سويا

آسان‌ترين قرعه نصيب باواريايي‌ها شده است. مدعي قهرماني اروپا سويا را پيش‌رو دارد. با اين حال يوپ هاينکس معتقد است بازيکنانش نبايد سويا را دست‌کم بگيرند: «سويا را خيلي خوب مي‌شناسم. آنها فوتبالي خلاق ارائه مي‌دهند و به نظرم حريف سرسختي براي ما هستند.»

نظر شما