شناسهٔ خبر: 24636947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا با اشاره به اینکه طلاق به یک پدیده تبدیل شده است گفت: شارع مقدس بر روابط خانوادگی بسیار تاکید کرده و حتی وارد خصوصیات تربیتی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، با اشاره به اینکه طلاق به یک پدیده تبدیل شده و مسئولیت آن به عهده جامعه است، گفت: شارع مقدس بر روابط خانوادگی بسیار تاکید کرده و حتی وارد خصوصیات تربیتی شده است.

وی افزود: برخی از ابعاد بنیان خانواده رو به فروپاشی است و ما اینجا از یک خواسته سیاسی یا اقتصادی صحبت نمی کنیم، بلکه در خصوص وضعیت جامعه حرف می زنیم، لذا نباید به این مشکلات بی توجه باشیم.

حجت الاسلام صافی اشاره کرد: طلاق منجر به فروپاشی جامعه می شود و همگی باید به مسئولیت خود در ترمیم هرگونه شکافی که بوجود می آید، عمل کنند؛ چرا که خانواده پایه و اساس جامعه است که متحمل بار برخی افکار تاریک و انحرافی است.

نماینده آیت الله سیستانی با بیان اینکه انتخاب بد و ناشی از طمع از سوی شوهر یا زن منجر به فروپاشی این پیوند می شود، نسبت به تأثیر پذیری از فرهنگ های غربی و حتی نمایش های تلویزیونی هشدار داد.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل طلاق مشغول شدن سرپرست خانواده به سرگرمی های فراوان است و بعد از اینکه وارد یک موقعیت کاری شد، خانه را رها کرده و پروردگار، خانواده و همه چیز را فراموش می کند.

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: زن و شوهر، ارزش این آرامش و محبتی که بین آن هاست را نمی دانند؛ چرا که یکی از آن ها یا هر دو آن ها به چیز دیگری مشغول هستند که هر چه باشد باز هم بهتر از خانواده اش نخواهد بود.

وی ادامه داد: گاهی زن و شوهر به گناه آلوده می شوند و به هیچ چیز توجه نکرده و طلاق برایشان اهمیتی ندارد.

امام جمعه کربلا تاکید کرد: تشویق به طلاق یک مسئله بسیاری خطرناکی است و برخی شغل ها به خاطر سود مادّی و بالا بودن مهریه ها، متأسفانه به یک تجارت تبدیل شده است.

وی در پایان بر ضرورت آگاهی نسبت به بنیان خانواده و اصلاح بین طرفین و جلوگیری از فروپاشی خانواده و انحراف فرزندان تاکید کرد.

نظر شما