شناسهٔ خبر: 24636561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -
 کشف یک تن مرفین
ورامین – خبرگزاری صدا و سیما : معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت : سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان ورامین حدود یک تن مرفین را کشف و ضبط کردند.
عباسعلی سعیدیان افزود : یک تیم پنج نفره قصد داشتند این محموله را از مرزهای شرق کشور به پایتخت منتقل کنند.
این محموله که ماده اولیه تولید شش تن موادمخدر است برای لابراتوار‌های موجود در تهران بارگیری شده بود.
دستگیری قاتل
اهواز – باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در عملیات ضربتی پلیس ماهشهر، عاملان تیراندازی منجر به قتل برادر امام جمعه این شهرستان در 21 اسفندماه سال جاری شناسایی و دستگیر شدند.
سرتیپ حیدر عباس زاده  بیان کرد: ماموران پلیس ماهشهر با استفاده از روش‌های علمی کشف جرم و تحلیل وقایع مرتبط با قتل، موفق شدند در کمتر از پنج ساعت قاتل را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کنند.
سردار عباس زاده تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفاء قاتل، یک قبضه اسلحه بکار رفته در قتل کشف و ضبط گردید.
این مقام ارشد انتظامی درخصوص همدست قاتل که متواری بود اظهار داشت: با تحقیقات فنی بعمل آمده، راکب موتورسیکلت نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت که شب حادثه از آن استفاده شده بود از مخفیگاه متهم کشف و ضبط شد.
وی اذعان کرد: قاتل در تحقیقات پلیس به قتل اعتراف نمود و اختلاف قبلی را انگیزه خود از قتل عنوان کرد.
بازداشت کارمندان متخلف
اردبیل – باشگاه خبرنگاران جوان : دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از دستگیری ۱۲ کارمند متخلف در حوزه آب و خاک کشاورزی این استان خبر داد.
ناصر عتباتی، تصریح کرد: این افراد به دلیل سوءاستفاده از موقعیت شغلی، تبانی و رشوه و ارتکاب به جرم دستگیر شده‌اند.
آدم ربایی
اراک - ایرنا : فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اعضای باند آدم ربایی در ساوه در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند.
سرتیپ کیومرث عزیزی افزود:‌ در ساعات پایانی شامگاه بیستم اسفند ماه گزارشی درخصوص آدم ربایی فردی به مرکز فوریت‌های پلیس 110 شهرستان ساوه اعلام شد و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده از خانواده فرد ربوده شده مشخص شد، افرادی ناشناس در تماس تلفنی با آنان در قبال آزادی این فرد، تقاضای مبالغ بسیار زیادی وجه نقد داشته‌اند.
وی ادامه داد: در تکمیل تحقیقات در کمتر از 24 ساعت، محل اختفای آدم رباها مشخص و در عملیاتی فرد ربوده شده، آزاد و یکی از عاملان اصلی آدم ربایی در محل دستگیر و از او یک قبضه سلاح گرم کشف شد.
وی اضافه کرد:‌ با ادامه تحقیقات 2 نفر دیگر از همدستان این فرد نیز طی عملیات‌هایی جداگانه دستگیر و 2 دستگاه خودروی سواری نیز از آنان توقیف شد.
کشف هروئین
مشهد – خبرگزاری صدا و سیما : سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از کشف 19 کیلوگرم هروئین فشرده در مشهد خبر داد.
 قاضی مهدی خدابخشی گفت: با دریافت اطلاعاتی از عوامل مرزبانی مبنی بر ورود محموله افیونی از طریق یکی از ورودی‌های شهر مشهد ماموران عملیات ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی،با بررسی‌های میدانی یک  دستگاه خودروی پراید را در مسیر مشهد شناسایی کردند.
 قاضی مهدی خدابخشی افزود: متهم با روبرو شدن با ماموران قصد‌گریز داشت  که با شلیک چند تیر هوایی و  زمینی ماموران ، خودروی وی متوقف و خود نیزدستگیرشد.
دستگیری کلاهبردار
ساری – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری فردی که با استفاده از چک‌های جعلی و فاقد هویت، ۷ میلیاردریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس آگاهی آمل خبر داد.
سرتیپ سید محمود میرفیضی اظهار داشت: درپی مراجعه چند نفر از شهروندان و متصدیان واحدهای صنفی در شهرستان آمل مبنی بر کلاهبرداری از آنان با استفاده از چک‌های بی‌هویت و جعلی توسط فردی ناشناس موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.
وی گفت : با هماهنگی مرجع قضایی متهم که با خریداری چک‌های جعلی و فاقد هویت از یکی از شهرستان‌های همجوار مبادرت به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از وی 20 فقره چک فاقد هویت و جعلی کشف شد.
کشف برداشت‌ اینترنتی
اصفهان – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس فتای استان اصفهان گفت: ارزش کل پرونده‌های حوزه جرائم اقتصادی در فضای مجازی که توسط کارشناسان پلیس فتای استان کشف شده، 14 میلیارد ریال است.
سرهنگ مصطفی مرتضوی با بیان اینکه عمده جرائم فضای مجازی جرائم اقتصادی هستند افزود: آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که برداشت‌های اینترنتی 250 درصد و کلاهبرداری‌های صورت گرفته در فضای مجازی نیز 80 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و لازم است که میزان دانش و آگاهی مردم در زمینه استفاده صحیح از فضای سایبر روز به روز افزایش پیدا کند.
کشف سوخت قاچاق
زاهدان – خبرنگار کیهان : جانشین فرماندهی ناجای سراوان از کشف 30 هزار ليتر سوخت قاچاق از يک دستگاه‌تانکر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نصرالله شیبک اظهار کرد: در بازرسی انجام شده از اين‌تانکر محموله 30 هزار ليتری نفت سفید این خودروکه به صورت غيرمجاز و به مقصد نوار مرزی کشور در حرکت بود ، کشف شد.
 وی افزود : در این زمینه يک متهم دستگير شد.
 کيف‌قاپی
سرویس شهرستانها : جانشين فرماندهي انتظامي استان قم ، گفت: با تلاش مأموران فرماندهی انتظامی معصومیه يک کيف زن حرفه اي در حرم مطهر حضرت معصومه(س) شناسايي و پس از دستگيري به 22 فقره سرقت اعتراف کرد.  
سرهنگ«صياد درويشي» اظهارداشت:در پي وقوع چندين فقره سرقت کيف زني در حرم مطهر حضرت معصومه(س)در قسمت خواهران، مأموران فرماندهی انتظامی معصومیه موفق به شناسايي و دستگيري سارق شدند.وي با بيان اين که متهمه اهل و ساکن يکي از استان هاي غربي کشور است، افزود: فرد دستگیرشده با انتقال به پليس آگاهي استان به 22 فقره سرقت اعتراف کرد.
مرگ 3 نفر بر اثر گازگرفتگي
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامي شهرستان سرعين از وقوع حادثه گازگرفتگي در یک منزل مسكوني خبر داد. 
سرهنگ «طهمورث اميدي» اظهار داشت: مركز فوريت هاي پليسي 110 گزارشی مبنی بر وقوع حادثه گازگرفتگي در یک منزل مسكوني در سرعین را اعلام كه بلافاصله مأموران انتظامی به محل
اعزام شدند.وي افزود:‌ با حضور مأموران در محل و انجام بررسي هاي لازم مشخص شد، اين حادثه به علت نشت گاز از كباب پز خانگي اتفاق افتاده كه بر اثر آن 3 نفر جان خود را از دست دادند.

نظر شما