شناسهٔ خبر: 24636066 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سعد الحریری: اسرائیل تهدید اصلی برای لبنان است

نخست وزیر لبنان، رژیم صهیونیستی را تهدید اصلی برای کشورش دانست و گفت: این رژیم همچنان به نقض حاکمیت ملی لبنان ادامه می دهد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سعد الحریری: اسرائیل تهدید اصلی برای لبنان استبه گزارش روزنامه 'لاستمپا'، سعد الحریری در گفت و گو با خبرنگاران در ارتباط با کمک های دریافتی برای نیروهای مسلح لبنان اظهار داشت: این کمک ها مشروط نیستند.

هیچ یک از کشورهای کمک کننده هرگز شرطی برای ارائه کمک هایش تعیین نکرده است. هدف امنیت است. وی تصریح کرد: بر اساس قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد، لبنان باید بین 10 الی 15 هزار نظامی در اختیار داشته باشد و این در حالیست که اکنون کمتر از 7 هزار نیرو داریم. تقویت نیروهای مسلح برای منفعت همگان است و موید آن نحوه مبارزه با داعش به رغم ظرفیت های اندک بود.


حریری همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'آنجلینو آلفانو' وزیر امور خارجه ایتالیا در پایان دومین کنفرانس بین المللی دوستان لبنان که شب گذشته با حضور 'آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل متحد، 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان بیش از 40 کشور و سازمان بین المللی به منظور فاینانس و تقویت نیروهای مسلح لبنان در رم برگزار شد، در پاسخ به سئوال که 'چگونه می توان اطمینان داشت سلاح های ارسالی به ارتش لبنان، به دست حزب الله نخواهد افتاد؟، اظهار داشت: این امر هرگز اتفاق نخواهد افتاد. تاریخ لبنان نشان داده است که کمک های خارجی به نیروهای امنیتی ما همواره به مقصد رسیده است.

 
وی تاکید کرد: هرگز سلاح هایمان را از دست نداده ایم و این امر هرگز اتفاق نخواهد افتاد. این اسرائیل است که چنین شایعاتی را با هدف انجام تبلیغات علیه لبنان منتشر می کند. 

منبع: ایرنا
منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما