شناسهٔ خبر: 24636000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خطيب موقت جمعه تهران عنوان كرد

ناامني و فشار اقتصادي، ‌2 اقدام دشمنان عليه كشور

امام جمعه موقت تهران عنوان كرد كه دشمن امروز با برنامه‌ريزي‌هاي خود به دنبال ايجاد اضطراب و ناامني و فشار در مسائل اقتصادي كشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه‌هاي اين هفته نماز عبادي سياسي جمعه پايتخت با بيان اين مسئله افزود: مسئله امنيت اولين مسئله يك جامعه است و فكر و اعتقاد و معنويت بعد از امنيت است. مسئله بعدي مسئله اقتصادي است سپس شكر مردم نسبت به مسائل الهي و مادي است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به زمان طاغوت و وضعيت سياسي آن زمان، اظهار داشت: خفقان در آن زمان به حدي بود كه اگر فردي مانند مرحوم آقاي راشد در تريبون مجلس بسم‌الله مي‌گفت و حديث از پيغمبر نقل مي‌كرد، به او تذكر مي‌دادند و اين نشان‌دهنده وضعيت آن زمان بود. امامي‌كاشاني تأكيد كرد: دشمن امروز به دنبال دو كار در ايران است، يكي ايجاد اضطراب و ناامني و ديگري فشار در مسائل اقتصادي است. دشمن مجلسي نمي‌خواهد كه نماينده حرفش را با بسم‌الله شروع كند و عليه نظام سلطه سخن بگويد و بيانيه بدهد. وي تصريح كرد: دشمن قوه قضائيه‌اي مي‌خواهد كه كمكش كند نه اينكه وقتي عده‌اي اغتشاش‌گر شلوغ مي‌كنند وارد عمل شود و توسط نيروهاي امنيتي با آنها برخورد كند. دشمن قوه قضائيه‌اي كه رئيس آن مجتهد عادل آقاي لاريجاني است نمي‌خواهد. دشمن كشوري كه امنيتش توسط نيروهاي سپاه و ديگر نيروهاي امنيتي ايجاد مي‌شود را نمي‌خواهد. امام جمعه موقت تهران با اشاره به جايگاه بالاي ولايت فقيه در جمهوري اسلامي ايران، ‌گفت: به جوانان مي‌گويم كه اگر زمان و شرايط طاغوت در گذشته ادامه مي‌يافت امروز چيزي از ايران باقي نمي‌ماند.
گزارش‌هاي اقتصادي دولت «روتين» است
همچنين حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هم روز گذشته در سخنان پيش از خطبه با طرح اين سؤال كه چرا شعارهاي سال در دهه گذشته، پيرامون موضوعات اقتصادي بوده است، اظهار داشت: ملت ايران در انقلاب اسلامي، خواهان آزادي، استقلال و جمهوري اسلامي بود؛ استقلال سياسي به طور كامل تحقق پيدا كرد، به طوري كه هيچ قدرتي در جهان نمي‌تواند اراده خود را بر ما تحميل كند. وي در همين باره افزود: سپاه و ارتش به لحاظ آموزش، تجهيزات و سلاح و مهمات به قدرت فوق العاده‌اي دست پيدا كرده‌اند كه بدون اتكا به قدرت‌هاي خارجي، قدرت بازدارندگي پيدا كرده است.
مصباحي مقدم با بيان اينكه شرايط اقتصادي كشور در اثر تهديدها، تحريم‌ها و ضعف اجرايي با مشكل مواجه است، اظهار داشت: بيكاري گسترده به خصوص براي جوانان تحصيل كرده، معيشت سخت و به خصوص فساد براي ملت ما غيرقابل تحمل است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: همه اينها باعث شده تا رهبر انقلاب از سويي، سياست‌هاي كلان اقتصادي را ابلاغ و از طرف ديگر، براي نامگذاري سال‌ها، از عناوين اقتصادي استفاده كنند تا از اين طريق به رفتار كارگزاران جهت بدهند.
مصباحي مقدم با طرح اين سؤال كه طي چند سال اخير، سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تا چه اندازه تحقق يافت، گفت: ظاهر رويكرد دولت محترم نشان مي‌دهد كه براي اجرايي كردن اين سياست‌ها برنامه‌ريزي دارد.
وي با اشاره به گزارش رئيس‌جمهور و اعضاي كابينه از وضعيت اقتصادي كشور اظهار داشت: در اين گزارش‌‌ها، فعاليت‌‌هاي متعارف و روتيني مطرح مي‌شود كه اگر سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي هم ابلاغ نمي‌شد، قاعدتاً اين كارها بايد انجام مي‌شد.
اين عضو مجمع تشخيص سپس با اشاره به عملكرد ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، تأكيد كرد: در اين ستاد برنامه‌هايي تدوين و ارائه شده است اما فعلاً از اجرايي و عملياتي شدن اين سياست‌ها گزارشي به طور گويا و شفاف همراه با اطلاعات و آمار دقيق ارائه نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما