شناسهٔ خبر: 24635882 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 رئيس سازمان دانشجويان:

بازنگري آيين‌نامه اعطاي بورسيه به دانشجويان غيرايراني

رئيس سازمان امور دانشجويان از بازنگري اعطاي بورسيه به دانشجويان غيرايراني خبر داد و گفت: پس از امضاي دو وزير تغييرات آئين‌نامه‌اي ابلاغ خواهد شد.

مجتبي صديقي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازنگري آيين‌نامه اعطاي بورسيه به دانشجويان غيرايراني، گفت: بعد از تجربياتي که در بحث پذيرش دانشجويان بين‌المللي کسب کرديم، لازم بود تا در «آيين‌نامه اعطاي بورسيه به دانشجويان غيرايراني» که مربوط به چند سال پيش بود، تجديدنظر شود.

وي ادامه داد: لازم بود اين آيين‌نامه از جهت سازوکار(شوراي پذيرش و ترکيب شوراي پذيرش)، ارائه اختيارات بيشتر به دانشگاه‌ها در اين زمينه و بورسيه کردن دانشجويان غيرايراني با کيفيتهاي لازم بازنگري شود.

رئيس سازمان امور دانشجويان افزود: در اين خصوص هماهنگي‌هايي نيز با وزارت بهداشت انجام شده، جمعبندي‌ها صورت گرفته و پس از امضاي دو وزير تغييرات آئين‌نامه‌اي ابلاغ خواهد شد.

جزئيات پذيرش امريه سربازي در دانشگاه شريف براي سال 97

دانشگاه صنعتي شريف براي سال 97 از ميان فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه امريه سربازي پذيرش مي‌کند.

دانشگاه صنعتي شريف با مساعدت ستاد فرماندهي کل قوا براي رفع نيازهاي تخصصي خود در آزمايشگاهها، کارگاهها و سايتهاي کامپيوتري، خدمات فناوري دانش‌بنيان و انجام پروژه‌هاي امريه سربازي پذيرش مي‌کند.

اين دانشگاه 20 امريه سربازي از ميان فارغ‌التحصيلان خود پذيرش خواهد کرد.

تاريخ اعزام متقاضيان بايد يکم تيرماه و يکم شهريورماه 97 باشد. متقاضيان بايد داراي برگ اعزام بدون مهر غيبت بوده و حداقل در يک مقطع تحصيلي دانش‌آموخته اين دانشگاه باشند. گزينش نهايي براساس مصاحبه حضوري، بررسي سوابق تحصيلي و وضعيت تاهل پس از احراز صلاحيت عمومي داوطلبان صورت مي‌گيرد و اميريه افراد پذيرفته شده پس از تصويب ستاد فرماندهي کل قوا صادر خواهد شد.

با حکم وزير علوم؛

سرپرست دانشگاه بيرجند منصوب شد

دکتر منصور غلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري با صدور حکمي، دکتر احمد خامسان را به سمت "سرپرست دانشگاه بيرجند" منصوب کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي وزارت علوم، دکتر احمد خامسان متولد سال 1345 در شهر بيرجند، فارغ‌التحصيل کارشناسي روان‌شناسي باليني و کارشناسي ارشد روان‌شناسي تربيتي از دانشگاه تهران و دکتري روان‌شناسي از دانشگاه يورک انگلستان مي باشد. وي در حال حاضر دانشيار گروه روان‌شناسي دانشگاه بيرجند است. دکتر خامسان تاکنون راهنمايي و مشاوره بيش از 100 پايان نامه کارشناسي ارشد را برعهده داشته، حدود 34 مقاله علمي پژوهشي در مجلات معتبر منتشر کرده و همچنين تعداد زيادي مقاله در همايش‌ها و کنفرانس‌هاي ملي و بين‌المللي ارايه کرده است. افزون بر اين، وي در انجمن‌هاي علمي و حرفه‌اي مرتبط با رشته تحصيلي خود عضويت دارد.سوابق علمي و اجرايي دکتر خامسان شاملِ عضويت در هيئت امناي دانشگاه‌هاي خراسان جنوبي، مدير مرکز مشاوره و درمان دانشگاه، مدير گروه، معاون آموزشي دانشکده، راه‌اندازي آزمايشگاه‌هاي روان‌شناسي، طرح تفکيک و راه‌اندازي دانشکده روان‌شناسي و علوم‌تربيتي، مدير اتاق فکر استان خراسان جنوبي، مدير دفتر نظارت و ارزيابي دانشگاه، عضويت در شوراهاي متعدد دانشگاه است.

پيش از اين دکتر خليل خليلي مسئوليت رياست دانشگاه بيرجند را برعهده داشت که با توجه به اتمام مهلت چهارساله وي در تصدي اين مسئوليت، وزير علوم در نامه جداگانه‌اي از خدمات و تلاش‌هاي ارزنده دکتر خليلي تقدير و سپاسگزاري کرد.

افزايش بيش از 27 هزار نفري آمار داوطلبان کنکور 97

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور از افزايش بيش از 27 هزار نفري آمار داوطلبان کنکور 97 خبر داد و کفت: اين آزمون در روزهاي پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تيرماه 97 برگزار مي‌شود.

دکتر حسين توکلي در گفتگو با ايسنا ضمن اعلام اين مطلب افزود: کنکور سراسري 97 به منظور پذيرش دانشجو در دوره‌هاي روزانه، شبانه، نيمه حضوري، مجازي، پرديس خودگردان دانشگاهها و موسسات آموزش عالي، دانشگاه پيام نور، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و همچنين در کدرشته‌هاي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي شود و مرحله اول ثبت‌نام در کنکور 97 از اول بهمن 96 از طريق سايت سنجش آموزش کشور آغاز شد و با درنظر گرفتن مهلت تمديد شده 16 بهمن 96 پايان پذيرفت. در اين مرحله تعداد 951 هزار و 85 نفر ثبت‌نام کردند.

وي در ادامه تصريح کرد: براساس برنامه زماني تعيين شده مرحله دوم ثبت‌نام کنکور 97 در روزهاي 13 تا 16 اسفندماه 96 انجام شد و در اين مرحله نيز تعداد 60 هزار و 299 نفر در اين آزمون ثبت‌نام کردند. توکلي تاکيد کرد: با توجه به تعداد ثبت‌نام کننده در مرحله اول 951 هزار و 85 نفر و مرحله دوم 60 هزار و 299 نفر در مجموع تعداد يک ميليون و 11 هزار و 384 نفر در کنکور 97 ثبت‌نام کرده اند که اين تعداد نسبت به آمار ثبت‌نام در آزمون سراسري سال 96 تعداد 27 هزار و 25 نفر بيشتر است و با توجه به اينکه داوطلبان گروه‌هاي علوم رياضي، علوم تجربي، علوم انساني و زبانهاي خارجي مي‌توانستند در آزمون گروه هنر نيز شرکت کنند، در مجموع تعداد 66 هزار و 566 نفر از گروههاي ديگر در گروه هنر شرکت کردند.به گفته وي، با توجه به اينکه داوطلبان گروههاي علوم رياضي، علوم تجربي، علوم انساني و هنر مي‌توانستند در آزمون گروه زبانهاي خارجي نيز شرکت کنند، در مجموع تعداد 137 هزار و 997 نفر از گروههاي ديگر در گروه زبانهاي خارجي شرکت کردند.

وي افزود: بنابراين در مجموع شرکت‌کنندگان در گروههاي غير از گروههاي آزمايشي اصلي داوطلب، تعداد 204 هزار و 563 نفر در اين بخش شرکت کرده‌اند و با توجه به آمار شرکت‌کنندگان در ساير گروههاي آزمايشي، براي تعداد يک ميليون و 215 هزار و 947 داوطلب کنکور 97 کارت صادر شده است.دکتر توکلي تاکيد کرد: آزمون سراسري سال 97 در روزهاي پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تيرماه 97 برگزار مي شود. کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه 4 تير 97 بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد و داوطلبان مي‌توانند تا چهارشنبه 6 تير 97 نسبت به پرينت کارت خود اقدام کنند. هر داوطلب بايد براساس شرکت در يک، دو يا سه گروه آزمايشي، کارت آزمون هر کدام را به صورت جداگانه پرينت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما