شناسهٔ خبر: 24635880 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معادلات انرژي

صاحب‌خبر -

 واردات نفت کره جنوبي از ايران 30 درصد کاهش يافت

واردات نفت کره جنوبي از ايران در ماه فوريه نسبت به يک سال قبل 31.2 درصد کاهش يافته و به 1.12 ميليون تن معادل 294 هزار و 274 بشکه در روز رسيده است.به گزارش تسنيم به نقل از رويترز، آمارهاي گمرکي نشان مي دهد، واردات نفت کره جنوبي از ايران در ماه فوريه نسبت به يک سال قبل 31.2 درصد کاهش يافته و به 1.12 ميليون تن معادل 294 هزار و 274 بشکه در روز رسيده است.بروز مشکل فني در ميدان پارس جنوبي ايران در سال گذشته و غرق نفتکش سانچي در ماه ژانويه موجب شده تا ميزان واردات نفت کره جنوبي از ايران کاهش يابد. اما ميزان واردات در ماه فوريه 18.3 درصد نسبت به ماه ژانويه افزايش داشته است.

بر اساس اين آمارها، ميزان واردات نفت کره جنوبي از ايران در 2 ماهه نخست سال 2018، با 39.5 درصد کاهش به 2.07 ميليون تن رسيده، در حالي که در مدت مشابه سال قبل 3.43 ميليون تن بود.کره جنوبي يکي از وارد کنندگان عمده نفت ايران است و عمدتا ميعانات از اين کشور وارد مي کند.از زمان لغو تحريم هاي غرب عليه ايران در ژانويه 2016، ميزان صادرات نفت خام ايران به کره جنوبي افزايش يافته است. در طي ماه هاي اخير و با توجه به احتمال وضع مجدد تحريم هاي آمريکا، تهران تلاش ها براي حفظ سهم خود از بازار آسيا را بيشتر کرده است.

ميزان کل واردات نفت کره جنوبي در ماه فوريه با 6.2 درصد افزايش نسبت به سال قبل به 12.55 ميليون تن معادل 3.29 ميليون بشکه در روز رسيده است.

سخنگوي وزارت امورخارجه:

مذاکرات ايران و پاکستان در زمينه خط لوله گاز ادامه مي‌يابد

سخنگوي وزارت امورخارجه درباره گفت‌وگوها درباره خط لوله صادرات گاز ايران - پاکستان در سفر ظريف به اين کشور گفت: اين موضوع مهمي است که مسائل خاص خود را در بخش اقتصادي و امنيتي دارد و وزارت امورخارجه به منظور نهايي شدن آن تلاش خواهد کرد.

به گزارش شانا، بهرام قاسمي در آخرين نشست خبري خود در سال 96، درباره مذاکرات سفر سه روز محمدجوادظريف، وزير امور خارجه به شهرهاي اسلام آباد و کراچي پاکستان گفت: ما در اين نوع گفت‌وگوها درباره مجموعه مسائل بحث مي‌کنيم.قاسمي درباره گفتوگوها درباره مذاکرات درباره پروژه خط لوله صادرات گاز ايران - پاکستان در اين سفر نيز گفت: اين موضوع مهمي است که مسائل خاص خود را در بخش اقتصادي و امنيتي دارد و وزارت امورخارجه در اين زمينه تلاش خواهد کرد، معتقديم اين موضوع در يک اجماع ملي با پيشرفت‌هايي روبه‌رو شود، همچنين در سفر ظريف به پاکستان مذاکراتي در اين باره انجام گرفت که اميدوارم دنبال شود.

برچسب‌ها:

نظر شما