شناسهٔ خبر: 24635672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران بسترسازی آمریکا برای خروج از برجام است

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تمدید وضعیت اضطراری ملی علیه ایران بهانه جویی ترامپ به منظور خروج از برنامه جامع اقدام مشترک است.

صاحب‌خبر -

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با تمدید وضعیت اضطراری ملی علیه ایران از سوی ایالات متحده آمریکا، گفت: علی رغم اینکه این قانون در سالهای گذشته نیز تمدید شده بود اما در شرایط کنونی باید اذعان کرد که ترامپ می خواهد بهانه جویی کند تا در ماه های آینده از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج شود؛ به عبارتی این اقدام شروع اجرای سیاست خصمانه دیگری علیه ایران است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه بیش از 38 سال با سیاست های یکجانبه آمریکایی ها مقابله کرده ایم و تمدید این قانون نمی تواند مشکلی را برای کشورمان بوجود بیاورد، اظهار کرد: متاسفانه سیاستمداران آمریکایی همواره نقض عهد داشته اند و این بار نیز در صدد برهم زدن برجام هستند.

وی با اشاره به اظهارات رییس جمهور آمریکا در تمدید قانون یادشده، ادامه داد: ترامپ در نامه‌اش به کنگره، نسبت به برنامه موشکی دفاعی و فعالیت‌های منطقه‌ای کشورمان واکنش نشان داده و ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده در حالی که ایالات متحده با بوجود آوردن داعش، بر تبل رسوایی خودش در دنیا کوبید و چنین حرف هایی صرفا فرافکنی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که سیاستمداران آمریکایی برچسب هایی مانند حمایت از تروریسم بین‌المللی و نقض حقوق بشر را به کشورمان می زنند در حالی که با حمایت از سعودی ها در حمله به مردم مظلوم یمن و همراهی با تروریست های تکفیری در سوریه این حرفشان را نیز نقض کردند.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید گفت که تحریم های ظالمانه آمریکا در حوزه غیر هسته ای براساس همین قانون بر علیه مردم کشورمان پابرجاست اما همدلی مسئولان و مردم اجازه نخواهد داد خدشه ای به انقلاب اسلامی وارد شود./

پایان پیام

نظر شما