شناسهٔ خبر: 24635307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برنامه ریزی دقیق برای سال جدید رویکرد اصلی مدیران، مسئولان و مردم باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه امروز گفت: با توجه به یکسال گذشته برای سال آتی برنامه ریزی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز ظهر جمعه امروز 25 اسفند با توصیه خود و دیگران به تقوای الهی گفت: ماه رجب ماه استغفار است و در این ما خداوند بخشش و رحمانیت خود را شامل حال بندگان می کند.

 

وی در ادامه به سالروز ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و گفت: امام محمد باقر (ع) یکی از امامانی هستند که در کنار فعالیت های علمی به صورت جدی فعالیت های سیاسی با هدف ترویج احکام اسلامی را در طول عمر شریف خود ایفاء کردند.

 

وی به مسئله دفاع از امر ولایت از نگاه این امام معصوم اشاره کرد و توضیح داد: حضرت امام محمدباقر(ع) می فرمایند: هر آن کس که از امر ولایت اهل بیت علیه السلام منحرف شود به واقع از بهشت دور شده است که این مطلب حاکی از سیره سیاسی و تأمل آن حضرت در امر ولایت دارد.

 

در ادامه خطبه امروز خطیب نماز جمعه کرج به سالروز ملی شدن صنعت نفت و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: سال 1250 در زمان ناصرالدین شاه برای نخستین بار قرار داد نفتی ایران امضاء شد و طی آن برای 70 سال امتیاز نفت کشورمان به انگلیس داده شد.

 

به گفته وی سالروز ملی شدن صنعت نفت منشاء آثار مهمی در تاریخ معاصر کشورمان است که اهمیت استقلال ملی ایران را برای اولین بار نشان داد.

 

امام جمعه کرج با در نظر گرفتن اهمیت نهضت ملی شدن صنعت نفت و نقش مردم در این جریان عنوان کرد: نمایندگان مجلس با حمایت روحانیت به ویژه آیت الله کاشانی در ملی شدن صنعت نفت نقش موثری داشتند.

 

آیت الله حسینی همدانی با تامل بر این مهم که باید به حرکت های تاریخی به دقت توجه داشت، افزود: روز 29 اسفند 1329 صنعت نفت در تمامی کشور به صورت ملی عنوان شد.

 

وی خاطرنشان کرد: نباید به غرب و استکبار اعتماد کرد چرا که حرکت های تاریخی آنان هر یک بیانگر مقدمات کودتاهای متعدد برای از بین بردن منافع ملی کشورمان ایران است.

 

وی به مقوله مطرح شده اقتصاد بدون نفت از طرف رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این مهم که باید توجه تولید داخل بدون تکیه به اقتصاد نفت باشد یکی از مسائلی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کردند.

 

به گفته آیت الله حسینی همدانی، انگلیس به عنوان یک دشمن کهنه کار همواره در صدد بوده تا مستقیم و غیر مستقیم هم چنین به صورت نیابتی در جهت ضربه وارد ساختن به ایران تلاش کند و منافع آن را تصاحب نماید.

 

 نماینده ولی فقیه در استان البرز با تامل بر اهمیت برنامه ریزی به منظور توفیق در برنامه ها در سال پیش رو گفت: با توجه به یکسال گذشته برای سال آتی برنامه ریزی دقیق و شایسته ای کنیم.

نظر شما