شناسهٔ خبر: 24634440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

با ملی شدن صنعت نفت دست بیگانگان از کشورمان قطع شد

ائمه جماعات استان چهارمحال و بختیاری طرح ملی شدن صنعت نفت را قطع دست بیگانگان از منابع کشورمان دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ ائمه جماعات چهارمحال و بختیاری به ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کردند و گفتند: ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در تاریخ ایران از جمله روزهای غرورآفرین است چرا که در این روز دست بیگانگان از منابع زیرزمینی کشورمان قطع شد.

 ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت نقطه عطفی در تاریخ ایران است و موجب شد تا دست انگلستان از صنعت نفت ایران برای همیشه کوتاه شود.

۲۹ اسفند در تاریخ ایران روزی غرور آفرین است

حجت الاسلام محسن محمودی گهرویی امام جمعه موقت شهر اردل ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوالی الهی اظهار داشت:تقوی الهی رارعایت کنیم چرا که تقوا دژ محکمی است که صاحبش راحفظ می کند.

محمودی با اشاره به حکمت ۳۷۰ نهج البلاغه "ایهاالناس ،اتقوا الله ،فماخلق امرو عبثا فیلهو،ولاترک سدی فیلغو" اظهار کرد: حضرت علی (ع)برکمترمنبری می نشست که این عبارات راقبل ازسخنرانی نگوید و این عبارت یعنی هیچ کس بیهوده آفریده نشده تابه بازی بپردازدوهیچ کس رابه حال خودش رهانکردند تاسرگرم کارهای بی ارزش بشود،حساب وکتاب دارد.

وی افزود:سال ۹۶ هم روبه پایان است این چند روز مانده را غنیمت بشماریم و اگر نیازمندی را میشناسیم آن را خوشحال کنیم چرا که کمک به همنوعان باعث افزایش رزق و روزی و عاقبت به خیری می شود.

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) افزود: امام محمدباقر(ع) افتخار جهان اسلام و افتخار شیعه است چرا که این امام همام با علم خود به اسلام جانی دوباره بخشید.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت گفت: این روز نقطه عطفی در تاریخ ایران است و موجب شد تا دست انگلستان از صنعت نفت ایران برای همیشه کوتاه شود.

محمودی همچنین بیان کرد:۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در تاریخ ایران از جمله روزهای غرورآفرین است چرا که در این روز دست بیگانگان از منابع زیرزمینی کشورمان قطع شد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام معنوی اعتکاف و ماه رجب گفت: ماه رجب ماه بندگی ماه استغفار و فرصت خوبی برای تقرب الهی و سبقت گرفتن در رفع اختلافات بین افراد جامعه است.

محمودی تصریح کرد: دعای ماه رجب، اعتکاف ماه رجب، نماز ماه رجب، همه وسیله ای است برای این که ما بتوانیم دل و جان خود را صفا و طراوتی ببخشیم؛ سیاهی‌ها، تاریکی ها و گرفتاری ها را از خود دور کنیم و خودمان را روشن سازیم.

امام جمعه موقت شهر اردل در پایان از حضور به موقع و تلاش نیروی انتظامی،هلال احمر،اورژانس ۱۱۵و مردم برای پیدا شدن و انتقال پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه در کوه های هلن تشکر کرد.



توجه به محرومان از مهم‌ترین وظایف مسئولان و مردم است / رمز ماندگاری نظام مردم هستند

امام جمعه لردگان گفت: در آستانه عید نوروز فرصت مغتنمی است تا مردم کمک‌های خود را به خانواده‌های نیازمند اهداء کنند زیرا کمیته امداد به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات محرومان نیست.

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:مردم نباید نسبت به احسان و نیکوکاری بی تفاوت باشند زیرا اهل بیت (ع) یکی از اصول اخلاقی آنها رسیدگی به فقرا و نیازمندان بود.

وی افزود: اهل بیت(ع) خودشان در شادیها و غم های مردم شریک می دانستند در قرآن کریم هم سفارش زیاد به احسان و نیکوکاری شده است پس افرادی که توان دارند شب عید است به فقرا و یتیمان کمک کنید

وی در ادامه گفت : وقتی که یک حادثه ای و یا زلزله ای پیش می آید نیاز به یک بسیج همه گانی دارد یک بسیج خودجوش و عمومی دارد اکنون هم عید فرا رسیده همه باید کمک کنند به پایگاههای جمع اوری کمکها در کمیته امداد و هلال احمر تا به نیازمندان برسانند .

تاج زاد گفت در سالی که گذشت و روز های آخر سال در حال سپری است، کارهای بزرگی شده است و افتخارات نظام است از جمله بر گزاری انتخابات، نابودی داعش در عراق و سوریه ، گسترش نفوذ الهام بخش جمهوری اسلامی در جهان، تجدید میثاق با امام و رهبری در راهپیمائی ۲۲ بهمن در کشورو... اینها همه مدیون مردم هستیم.

رمز ماندگاری نظام مردم هستند

امام جمعه لردگان بیان داشت: استراتژی امام در پیروزی انقلاب دو عنصر بود، یکی اسلام و آن اسلام ناب محمدی و دومین عنصر مردم بود و رمز ماندگاری نظام هم همین مردم هستند .

ایشان گفت : غرب بخصوص آمریکا تمام تلاش خود و همدستانش بر این است که مردم را از نظام جدا کنند در حالی که این پیوند روز بروز زیادتر می شود مسئولین قدر این مردم را بدانند .علی رغم مشکلاتی که مردم دارند اما پشتیبان نظام و رهبری هستند .

وی خطاب به مسئولین گفت : در سال ۹۷ مسئولین عزم و همت خود را دو چندان کنند تا مشکلات مردم را حل کنند و آنچه را که مردم می خواهند عمل کنند نه سیاسی بازی کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: آینده متعلق به مردم ایران است، ایران با ۸۰ میلیون ایرانی شکل گرفته است، مسئولین باید نمره قبولی خود را از مردم بگیرند.

ایشان به ۲۵ اسفند سالروز بمباران حلب توسط رژیم بحث عراق اشاره کرد که این مواد شیمیائی توسط آمریکا و ایادی آنها به صدام داده می شد و او روی مردم بی دفاع می ریخت .

خطیب جمعه لردگان به ۲۶ اسفند سالروز رحلت سید احمد خمینی یار دیرین و مشاور امین امام و ۲۸ اسفند اول ماه رجب ولادت امام محمد باقر (ع) نیز اشاراتی داشتند.


استیضاح مجلس شورای اسلامی فرمایشی بود/سعودی ها از سرنوشت صدام عبرت بگیرند

خطیب نماز جمعه شهر بروجن گفت: استیضاح اخیر چند وزیر در مجلس شورای اسلامی از سوز دل نبود و متاسفانه دردی از دردهای ملت را دوا نکرد.

حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران که اکنون ۴۰ ساله شده از بدو تولد تاکنون با فراز و نشیب هایی مواجه بوده است.

حجت الاسلام هراتی مطلق به رجز خوانی های ترامپ رئیس جمهور آمریکا و اظهارات نابخردانه ولیعهد عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: آنها گمان می کنند جمهوری اسلامی ایران ضعیف است؛ این خطای استراتژیک و تفکر غلط را صدام هم داشت و همه دیدند که به چه سرنوشتی دچار شد.

هراتی مطلق با بیان این که ولیعهد نابخرد سعودی در جملات بسیار سبک و پوچی می گوید امروز ایران ارتشی ندارد، گفت: عربستان در منجلاب و باتلاق یمن و جنگی که خود آغازگر آن بود مانده است.

سعودی ها از سرنوشت صدام عبرت بگیرند

خطیب نماز جمعه شهر بروجن افزود: سعودی ها باید از سرنوشت صدام درس عبرت بگیرند و بدانند اگر دست از پا خطا کنند با مشت محکم و گره کرده ملت ایران رو به رو خواهند شد.

حجت الاسلام هراتی مطلق به اقتصاد کشور عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان هرچه دارد وارداتی و تولید آنها تنها ۱۰ درصد است! آنها در استفاده از نفت و خیانت به ملت خود همیشه جلو هستند.

استیضاح مجلس شورای اسلامی فرمایشی بود

وی با تاکید بر این که مسئولین باید تجمل گرایی و اشرافی گری را از خود دور کنند، گفت: مسئولی که اشرافی گری را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهد درد ملت را نمی فهمد.

هراتی مطلق در بخش دیگری از سخنان خود به استیضاح اخیر چند وزیر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: استیضاح مجلس شورای اسلامی از سوز دل نبود بلکه فرمایشی بود.

وی با بیان این که استیضاح مجلس شورای اسلامی متاسفانه دردی از دردهای ملت را دوا نکرد، گفت: مجلس شورای اسلامی باید پاسخگو باشد که سه وزیر را اینگونه در روزهای پایانی سال استیضاح کرد.

مسئولان باید کارنامه قبولى‌شان را از مردم بگیرند/ پیروزى‌هاى انقلاب اسلامى را باید به نام مردم ثبت کرد

امام جمعه فارسان گفت: مسئولان باید تلاش کنند خود را همپای مردم کنند. کارنامه قبولى‌شان را از مردم بگیرند و در سال ۹۷ عزم و همت بیشترى را براى جامه عمل پوشانیدن به مطالبات بر حق ملت ایران از خود به خرج دهند.

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: آخرین برگه‌هاى تقویم سال ۹۶ را در حالى داریم ورق مى‌زنیم که بازهم برگه‌هاى افتخار و عزت امسال را باید به نام ملت و مردمى ثبت کرد که سال‌هاست بر عهدى که با امام راحل عظیم الشان انقلاب بسته‌اند، وفادار مانده‌اند و با عبور از عقبه‌هاى سخت و تاریخى، به قله‌هاى رفیع عزت و اقتدار نزدیک شده‌اند.

وی تصریح کرد: افتخارات و پیروزى‌هاى متراکم انقلاب اسلامى در سال ۹۶ را باید به نام مردمى ثبت و ضبط کرد که در عرصه‌هاى صیانت از نظام اسلامى، لحظه‌اى تردید به خود راه ندادند و همه آنچه در چنته داشتند را کریمانه تقدیم کردند.

وی اظهار داشت: شکست هیمنه داعش در منطقه غرب آسیا، ناکامى پروژه‌هاى دنیاى غرب علیه جمهورى اسلامى ایران، گسترش نفوذ الهام‌بخش انقلاب اسلامى در کشورهاى منطقه، مشارکت شکوهمند مردم در انتخابات ریاست جمهورى ۹۶، تجدید میثاق حماسى مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن امسال علی‌رغم همه کمبودها و مشکلات،حضور غیرتمندانه مردم در شکست پروژه آشوب دى‌ماه و توفیقات متراکم دیگرى که در سال ۹۶ به نام نظام اسلامى رقم خورد، مرهون حضور و هوشمندى مردمى است که ۲۹ سال است دست بیعت با ولى زمان خود حضرت آیت‌الله خامنه‌اى (دام عزه العالى) داده‌اند و بر میثاق الهى خود استوار مانده‌اند.

بزرگ‌ترین هنر امام، ایجاد حلقه‌هاى اتصال میان مردم با رهبرى بود

امام جمعه فارسان گفت: یکى از پرتکرارترین واژه‌ها در مجموعه بیانات و بیانیه‌هاى بنیان‌گذار انقلاب اسلامى حضرت امام خمینى (ره)، واژه «مردم» است. امام، بر دو عنصر اساسى تکیه داشت؛ عنصر اول، اسلام و عنصر دوم، مردم بود.بزرگ‌ترین هنر امام، ایجاد حلقه‌هاى اتصال میان مردم به‌عنوان نماد جمهوریت با رهبرى به‌عنوان مظهر اسلامیت نظام بود.

وی بیان داشت: رمز ماندگارى انقلاب اسلامى را باید در میراث حضرت امام (ره) جستجو کرد که پایه‌هاى اقتدار نظام اسلامى را بر دژ نفوذناپذیری بنا نهاد که نامش «مردم» است.در مرحله «تثبیت» انقلاب و نظام اسلامى هم امام برخلاف تمامى ایده‌های رایج آن روز که پایه‌هاى اقتدار و امنیت یک ملت را بر اساس قابلیت‌هاى نظامى و ارتش‌هاى آموزش‌دیده و کلاسیک بنیان گذارده بودند.

حجت‌الاسلام ملک پور افزود: مقولاتى همچون «حضور همه‌جانبه»، «مشارکت حداکثرى»، «رضایت عامه»، «وحدت و انسجام اجتماعى»، «دولت ملى» و «دفاع همه‌جانبه» را وارد مؤلفه‌هاى پایدار امنیت ملى کرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبرى احترام امام (ره) به اقشار جامعه را این‌گونه بیان مى‌نماید که من دیدم چشم‌هاى امام از هیجان و عشق به بچه‌هایى که قلک‌هاى خود را براى جبهه آورده بودند، پر از اشک مى‌شد.وقتى پیغامى از مادر شهیدى را خدمتشان گفتم، اشک از چشمان آن حضرت سرازیر شد.

وی اظهار داشت: امام در سخت‌ترین شرایط به مردم اطمینان داشت و به صفا، وفا، غیرت، شجاعت و صداقتشان واقف بود. مردم نیز امام خود را خوب شناخته بودند و پاسخ مناسب به او دادند.این مردم سرمایه‌هاى اصلى نظام اسلامى هستند.مسئولان باید قدردان مردمى باشند که با تمام مشکلات و سختى‌هایى که در اداره زندگى‌شان دارند اما لحظه‌اى از استقلال و سربلندی و عزت ایران عزیز غافل نبوده‌اند.

دشمنان درصددند بین صفوف مردم فاصله ایجاد کنند

امام جمعه فارسان گفت: هیچ ارتشى در دنیا نمى‌تواند یک ملت را به‌زانو درآورد.دشمنان درصددند بین صفوف مردم فاصله ایجاد کنند.نباید با خط‌کشى‌هاى ناروا، بین مردم فاصله انداخت. ایران با ۸۰ میلیون ایرانى شکل‌گرفته است.مردم میراث دار تاریخ و تمدن ایران سربلند و باشکوه هستند. کارنامه این ملت، لبریز از افتخار و شکوه و عزت است.

وی اظهار داشت: مسئولان باید تلاش کنند خود را همپای مردم کنند. کارنامه قبولى‌شان را از مردم بگیرند و در سال ۹۷ عزم و همت بیشترى را براى جامه عمل پوشانیدن به مطالبات بر حق ملت ایران از خود به خرج دهند.آینده متعلق به مردم ایران است. این وعده لایتخلف الهى است که اگر ملتى پرچم یارى دین خداوند را بر دوش کشند، خداوند نیز نصرت خود را بر آنان نازل خواهد کرد. وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنینَ

شادی را نباید مانند پتکی برای ترویج منکر استفاده کرد

امام جمعه شهرکرد گفت: وجود شادی در جامعه لازم است ولی در چارچوب فرامین خداوند؛ شادی را نباید مانند پتکی برای ترویج منکر استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به حضور مردم محلی در دقایق اولیه در محل سقوط هواپیمای ترک در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این اسطوره های فداکاری باید بزرگ و جهانی بشوند.

وی افزود: این فداکاری که در سایه انقلاب اسلامی به دست آمده است باید در جهان ظلم و کفر ترویج داده شود
خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه در جامعه امروزی جای معروف و منکر عوض شده است، اضافه کرد: جامعه اسلامی موظف است معروف ها را ترویج و با منکر مبارزه کند.

نکونام با اشاره به اینکه بعضی افراد در صدد هستند منکر را با عنوان شادی در جامعه ترویج دهند، ادامه داد: وجود شادی در جامعه لازم است ولی در چارچوب فرامین خداوند؛ شادی را نباید مانند پتکی برای ترویج منکر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز از وزارت و یا پخش از صدا و سیما مجوز معروف بودن عملی نیست، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند همه برنامه های صدا و سیما را تأیید نمی کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: اسلام شاخص دارد و آن هم ولایت فقیه است؛ هر آنچه که توسط وزارت ها و دولت تأیید می شود حتما مورد تأیید دین اسلام نیستند.

نکونام با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال جدید و نوروز، اضافه کرد: اولین روز سال ۹۷ مصادف است با سالروز شهادت امام هادی (ع)، در مراسم های اجتماعی نوروز شأن این امام عزیز باید گرامی داشته شود.

وی با بیان در پیش رو بودن ماه مبارک رجب، ادامه داد: باید مواظب باشیم د.ر برنامه های اجتماعی ردپایی از معصیت نباشد، تا ماهم جز این الرجبیون قرار بگیریم.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری استانی محروم است که رفع مشکلات آن نیازمند وحدت مسؤولان است.

انتهای پیام/

نظر شما