شناسهٔ خبر: 24634427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه سراسر کشور مطرح شد؛

طرح اعاده اموال نامشروع آزمونی مهم برای نمایندگان است/مشکلات معیشتی طبقه محروم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد/شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دنیای اسلام را تهدید می کند

نماز جمعه 25اسفند ماه سراسر کشور در حالی برگزار شد که ائمه جمعه در خطبه های خود بر موضوعات مهمی پیرامون حمله به سفارت ایران در لندن و بیان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز جمعه 25اسفند ماه سراسر کشور در حالی برگزار شد که ائمه جمعه در خطبه های خود بر موضوعات مهمی پیرامون حمله به سفارت ایران در لندن و بیان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم پرداختند.

 
سیستان و بلوچستان
 
 آیت‌الله عباسعلی سلیمانی :حمایت انگلستان و عربستان در حمله به سفارت ایران مشهود است/شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دنیای اسلام را تهدید می کند
 
 آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان اظهار کرد: سال 1396 در آستانه پایان یافتن است باید روزها، ماه‌ها و هفته‌های آن را رقم بزنیم، تلخی‌ها و شیرینی‌های این سال را کنار هم بگذاریم و ببینیم پیشرفت کرده‌ایم یا خدایی نکرده عقب گرد داشتیم.
امام جمعه زاهدان افزود: البته بدون شک ما پیشرفت داشتیم و در طول یکسال با عهدی که با روح الله کبیر و رهبر فرزانه انقلاب داشتیم باز هم پای انقلابمان خون دادیم و محکم برای حفظ انقلابمان با تلاش همه جانبه دشمن ایستادگی کردیم.
وی ادامه داد: یکی از این موفقیت‌های این سال را می‌توان شکست دشمن و داعش خبیث نام برد که با کمک نیروها و سرداران عزیز سپاه پاسداران و مدافعان حرم یک پیروزی بزرگی نصیب جمهوری اسلامی ایران و اسلام ناب کرد.
سلیمانی افزود: یکی دیگر از موفقیت های ما در سال 96 این بود که ارتش سوریه جنگنده اف16 اسرائیل را نابود کرد هیچ یک از کشور های حمایت کننده نتوانستند دم بزنند.
وی اضافه کرد: موفقیت دیگر غلبه موشکی کشور یمن بر آل سعود بود، درست است که بسیاری از مراکز برق و آب و مدرسه و بیمارستان‌ها را نابود کرد اما دیدیم که جرات مقابله موشکی را نداشت.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: موفقیت دیگر ما در دنیا، نفوذ در منطقه است به طوری که خارج از این مرزها کشور ما را سنبل امنیت می خوانند.
وی بیان کرد: موفقیت های دیگر این سال این بود که مردم بالاترین مشارکت را در انتخابات رقم  زدند، 22 بهمن یکی دیگر از موفقیت های سال 96 بود به تعبیر رهبر فرزانه این حضور و حماسه یک معجزه بود و مردم بار دیگر حمایت خود را از رهبرشان و انقلابشان به تمام دنیا ثابت کردند.
سلیمانی گفت: یکی دیگر از موفقیت های ما سرکوب کردن توطئه های دی ماه امسال بود که مردم نگذاشتند خللی در امنیت کشور ایجاد شود البته کوتاهی از سمت بعضی مسئولین هم در این سال بود کوتاهی در اقتصاد مقاومتی بود و چند حادثه تلخ هم به مثل غرق شدن کشتی سانچی و سقوط هواپیما را داشتیم.
وی گفت: آخر سال هستیم اگر از تمام مشکلات عبور کردیم بدانید که تنها نبودیم بلکه پروردگار پشت سر این مردم و انقلاب بود، زیرا در همین هفته گذشته با تمام مهمات‌های گوناگون به پاسگاه مرزی با حمله ور شدند اما مامورین سبزپوش این نظام بلایی سرشان اوردند که تعدادی به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز گریختند.
خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: استان ما با جمعیت تقریبا دو میلیون و هفتصد هزار نفر جوان ترین استان کشور قلمداد میشود و 32 درصد جمعیت مردم استان را نوجوانان پانزده سال تا 29 سال تشکیل میدهند، اما رشد بیکاری استان ما نزدیک به فاجعه است و تعداد زیادی از کارگران ما از کار بیکار شدند و پزشکان ما هم کارانه یکسال خود را نگرفتند و پرستاران هم 10 ماه مطالبات خود را دریافت نکردند که علوم پزشکی استان قولی داده تا این ماه پرداخت شود.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان هزار و 580 کیلومتر مرز دریایی و زمینی و هوایی با سه کشور عمان افغانستان و پاکستان دارد که یکی از مهمترین استان ها از لحاظ استراتژیک مرزی است امیدواریم دولت مردان برای مرزنشینان ما تدبیری برای ورود خروج کالا بیندیشند تا مرزنشینان از بیکاری در آیند.
وی افزود: البته مشکلاتی در شهرهای مرزی هم وجود دارد که این مسئله هم یکی دیگر از مواردی می باشد که دولت مردان باید به فکر آن باشند، البته اقدامات مناسبی هم در استان به مثل کارخانه پتروشیمی چابهار و افتتاح بندر شهید بهشتی و گاز رسانی به شهر زاهدان انجام شده که قابل تقدیر است.
آیت الله سلیمانی افزود: در استان، تصرف اراضی ملی و زمین خواری زیادی شده و باید اقدامی لازم در راستای جلوگیری از تخریب بیشتر اراضی صورت پذیرد.
وی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب که از مشکلات اساسی این خطه از کشور محسوب می شوند، بیان کرد: امروزه متاسفانه اکوسیستم تالاب هامون از بین رفته که این موضوع همت دولت مردان را می طلبد که برای سهم حق آبه با مسئولین افغانستان مذاکره کنند، خشک بودن تالاب هامون باعث شده از سیستان به عنوان آلوده ترین شهردنیا نام برده شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این ضعف ها و مشکلات باعث تشدید نارضایتی بین مردم استان شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور برای منطقه آزاد شدن سیستان تدبیر ویژه ای اتخاذ کند تا برخی از مشکلات مردم منطقه از بین برود.

تهران
 
آیت‌الله امامی‌کاشانی: دشمن قوه قضاییه ای می خواهد که کمک شان کند/وظیفه داریم برای مردم وقت بگذاریم
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمن قوه قضاییه ای می خواهد که کمک شان کند نه اینکه وقتی عده ای اغتشاش کردند، به مساله ورود کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های امروز اظهار داشت: باید دو نعمت را نگه داشت؛ اولی نعمت معنویت کشور است و دومی، نعمت زندگی.
 
وی افزود: در سال ۳۱ شمسی فضای کشور به لحاظ سیاسی باز شد؛ یعنی آمریکا می خواست فضا را باز کند تا نفت را از انگلیس بگیرد؛ برای همین جبهه ملی جلو افتاد و افرادی را برای مجلس کاندیدا کرد؛ مردم بازار هم مرحوم راشد را کاندیدا و روانه مجلس کردند.  
 
امامی کاشانی ادامه داد: آقای راشد وقتی رای آورد، در هنگام سخنرانی هایش از عبارت «بسم الله» استفاده می کرد؛ نمایندگان به ایشان می گفتند که اینجا مجلس شورای ملی است نه منبر که شما از عبارت بسم الله استفاده می کنید.
 
وی تصریح کرد: دشمن دو کار می کند؛ اول می گوید باید اضطراب و ناامنی را در ایران ایجاد و دوم اینکه مسائل اقتصادی را زیاد کرد. دشمن، این مجلس را نمی خواهد؛ مجلسی که هنگام صحبت بسم الله بگوید و علیه نظام سلطه صحبت می کند؛ دشمن بیانیه های این مجلس را نمی خواهد.
 
دشمن قوه قضاییه ای می خواهد که کمک شان کند
 
وی تصریح کرد: دشمن قوه قضاییه ای می خواهد که کمک شان کند نه اینکه وقتی عده ای اغتشاش کردند، به مساله ورود کند. دشمن قوه قضاییه ای که رئیس آن مجتهد عادلی مانند آیت الله آملی لاریجانی باشد را نمی خواهد. دشمن کشوری که امنیت اش با نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی باشد را نمی خواهد.
 
امامی کاشانی افزود: دشمن روی این مساله دارد فشار می آورد. کشوری که رهبری آن با فقیه جامع الشرایط است و همه قوا زیر چتر ولایت فقیه قرار دارند و همه قوانین در ارتباط با ولایت و خداست، دشمن چنین کشوری را نمی خواهد.
 
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اگر آن فضا و بساط قبل از انقلاب الان بود، دیگر هیچ چیزی از ایران باقی نمی ماند؛ درود بر کسانی که پس از ۴۰ سال در ۲۲ بهمن آنگونه راهپیمایی کردند؛ درود بر امام و شهدا و همه کسانی که با نفس عیسوی امام راهی جبهه ها شدند. اینکه امام فرموند، انقلاب انفجار نور بود، فقط یک لفظ نبود بلکه می خواستند واقعیت را بگویند. واقعیت همه عالم را پر کرده بود.
 
همه ما و مخصوصا مسئولان، وظیفه داریم
 
امامی کاشانی گفت: باید تفکر و راه اهل بیت را یاد گرفت. وقتی به دنیا سفر می کنیم، قدر ایران را می دانیم که چه قدر ایران در معنویت جلو است البته به جایی که باید برسیم، عقب هستیم اما نسبت به دنیا سروریم. دنیا در این مسیرها نیست مگر اینکه بوی جمهوری اسلامی به جاهای دیگر مثل عراق و سوریه بخورد. این نعمت را پاس بداریم.
 
وی گفت: باید در نیمه شعبان و روز ولادت و شهادت، فکر فاطمه (س) و علی(ع) را تبیین کنیم. در اینجاست که مردم می توانند به حکومت حضرت مهدی (عج) برسند. ما باید روز فاطمه (س) و علی(ع) و شخصیت نامحدود این انسان های بزرگ را پاس بداریم. خدا می داند که چقدر جلو رفتیم. خدا خیر و برکت اش را بر این مردم که امام را شناختند ارزانی بدارد.
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: همه ما و مخصوصا مسئولان، وظیفه داریم؛ دشمن قوای سه گانه مجریه و قضاییه و مقننه را نمی خواهد. ما نباید به این مقدار بسنده کنیم؛ وظیفه داریم برای مردم وقت بگذاریم و مشکل را احساس کنیم و برای رفع آن تلاش کنیم. نگوییم که نمی شود؛ به فرموده رهبری همه این ها شدنی است. همه دست اندرکاران که دارند برای این مردم امام زمان شناس کار می کنند، باید این کارها را با علاقه و عشق انجام دهند.
 
 
همدان
 
آیت الله غیاث الدین طه محمدی: هرجا در دنیا فساد و جنگ است، پای یهود و اسرائیل در میان است
 
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته گفت : کسانی که خیرپرداخت دیه هستند از پاداش عظیمی برخوردارند ، و این کار خیر ، جزو برترین هاست.
 
 
وی ادامه داد:چیزی بهتر ازاین وجود ندارد که کسی که به واسطه ی بدهی مالی و به خاطر یک اشتباه کوچک در بند است با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شود شب عید پیش خانواده خود باشد.
 
 
آیت الله محمدی در ادامه بیان کرد: در قرآن کریم واژه ی صلاح و فساد بسیار تکرار شده است وفساد به معنای هرچیزی است که در دنیا به جان ، مال ، آبرو ، امنیت و آسایش مردم آسیب برساند وآنچه به جان و مال و آبرو و امنیت مردم کمک میکند صلاح است.
 
 
وی همچنین بیان کرد : انسان خودخواه و خود محور و طغیانگر بدترین نمونه های فساد را مرتکب می شود ومدعی می شود که در حال اصلاح است .
 
 
امام جمعه همدان در همین خصوص توضیح داد: آل سعود خود را مدعی اصلاح می داند، درصورتی که خود طلاییه دار فساد است .
 
 
امام جمعه همدان گفت:هرجا در دنیا فساد و جنگ هست،دست یهود و اسرائیل را آنجا می بینیم در یمن،سوریه،غزه و غیر ما شاهد جنگ افروزی یهود هستیم.
 
کهکیلویه و بویراحمد
 
حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی: تخریب منابع طبیعی خیانت به نسل آینده است/تقدیر از نیروی انتظامی و دستگاه قضا به خاطر اعدام سارقان طلا فروشی در گچساران
 
حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های های این هفته نماز جمعه یاسوج به 25 اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعثی عراق اشاره کرد و گفت: در این بمباران حدود 5 هزار نفر از مردم بی دفاع و غیر نظامی حلبچه کشته و مجروح شدند.
 
 وی بیان کرد: کشورهایی که مواد شیمیایی را به رژیم بعث عراق می دادند نه تنها این رژیم را مجازات نکردند بلکه در مقابل جنایات وحشتناک صدام واکنشی از خود نشان ندادند و آن را محکوم نکردند.
 
حسینی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیز این مواد شیمیایی از سوی رژیم بعثی عراق علیه رزمندگان ایران اسلامی به کار گرفته شد و باز هم هیچ یک از کشورهای حامی حقوق بشر در مجامع بین المللی نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندادند و سکوت اختیار کردند.
 
وی ابراز داشت: هم اینک در کشور یمن جنایت های زیادی توسط عربستان سعودی در حال ارتکاب است و باز هم غربی ها و کشورهای مدعی حقوق بشرسکوت کرده اند و در عراق، سوریه و باقی کشورهای های اسلامی که صحنه جنگ و خونریزی است نیز هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.
 
امام جمعه یاسوج به سالروز ولادت امام باقر (ع)  و تاسیس دانشگاه اسلامی توسط این امام همام اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فرزند این امام بزرگوار نیز این دانشگاه را توسعه داد و حدود 4 هزار شاگرد تربیت کرد.
 
وی به فرارسیدن سال جدید و خانه تکانی ها اشاره کرد و گفت: همانگونه که مردم خانه های خود را از گرد و غبار و ناپاکی ها تمیز می کنند باید خانه  های دل خود را از بدیها و صفت های ناپسند پاک و صیقلی کنند.
 
حسینی به اعدام سارقان طللا فروشی در شهرستان گچساران اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان و کشور گفت: نیروی بیدار و زحمتکش انتظامی و دستگاه قضایی در مدت زمان اندکی توانست این جنایتکاران را به چنگ آورد و پس از مواخذه آنها را به سزای عملشان رساند تا دیگرانی که قصد دارند چنین ناهنجاری هایی را در جامعه انجام دهند بدانند که با برخورد قاطعی مواجه می شوند.
 
 وی  بار دیگر از تلاش های نیروی انتظامی به خاطر ساماندهی چهارشنبه سوری و عدم بروز حوادث ناگوار در استان تقدیر کرد.
 
حسینی گریزی هم به هفته منابع طبیعی و حضور گردشگران نوروزی در طبیعت زد و گفت: خداوند طبیعت زیبایی را به استان کهگیلویه و بویراحمد داده و همه باید حافظ این نعمت های خدادادی باشیم.
 
امام جمعه یاسوج گفت: منابع طبیعی یک سرمایه ملی است و هر کس به تخریب این منابع بپردازد به نسل های آینده خیانت کرده است.
 
وی به ورود مهمانان نوروزی از سراسر کشور در تعطیلات نوروزی به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: باید از این گردشگران و مسافران با روی گشاده استقبال و پذیرایی کرد تا با خاطره خوشی این استان را ترک کنند .
 
خراسان رضوی
 
حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه : شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه اند
 
حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران با اشاره به اینکه عظمت شهید و شهادت بسیار بالا است اظهار داشت: عواملی در ایران اسلامی وجود دارد که این ملت را به همه آرمان‌ها و خواسته‌ها خواهد رساند و یکی از این عوامل، خون هزاران شهید است، شهید مطهری می‌فرماید: ثابت‌ترین رنگ در عالم، خون شهید است که محوشدنی نیست.
 
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: ملت مسلمان ایران با تمام وجود به این خون‌ها وفادار است و آن را هدر نمی‌دهد تا این انقلاب را به صاحب اصلی و پرچمدار اصلی حرکت توحیدی یعنی حضرت ولیعصر(عج) برساند.
 
فرزانه با اشاره به اینکه امام بزرگوار یک مرجع اصیل بودند که ولایت فقیه را مطرح و تدین به اسلام ناب محمدی را به میان آوردند گفت: این مسئله سبب یک انقلاب عظیم در ایران شد و بر مبنای آن یک حکومت الهی تشکیل شد؛ آمریکا و انگلیس خبیث که از این مرجعیت اصیل و اصلی ضربه خورده بودند، طبیعی است که بخواهند یک جنس تقلبی و یا یک مرجعیت تقلبی و بدلی ایجاد کنند.
 
وی افزود: آنها این کار را سعی کرده‌اند در طول تاریخ صورت دهند؛ در این شرایط نیز این کار را می‌کنند؛ یک مرجع بدلی و قلابی، چند ویژگی و علامت و شاخصه دارد؛ نخستین آن این است که متحجر است و فکری بسته دارد و نظرتنگ است و دگم اندیش است و چون چنین است این تحجر و دگم‌اندیشی چند اثر خطرناک دارد یعنی شکل گرا و ظاهربین است.
 
امام جمعه موقت مشهدمقدس تاکید کرد: معاویه قرآن را در صفین سرنیزه می‌کند و انسانهای متحجر به این ظاهر و شکل ظاهری قرآن سر نیزه دل بستند و معاویه را یک انسان صلح طلب و تسلیم در برابر قرآن می‌بینند و مسئله جنگ صفین را درست می‌کنند.
 
فرزانه اظهار داشت: اثر دیگر مرجعیت بدلی این است که آلت دست دشمن می‌شود؛ کسانی که این فجایع را در چند کشور اسلامی ایجاد کردند آلت دست انگلیس و استکبار بودند؛ اینها شیعه انگلیسی و آلت دست انگلیس و آمریکا و تولید شده مرجعی هستند که تحجر دارد. اینها به راحتی آلت دست می‌شوند.
 
امام‌جمعه موقت مشهد گفت: شیعه انگلیسی متحجر و سنی آمریکایی متحجر دو روی یک سکه اند و اگر این دو به قدرت برسند، به یک خون‌آشام تبدیل می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه اگر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به قدرت برسد تبدیل به عنصری خطرناک مثل داعش می‌شود تاکید کرد: اگر چهره واقعی اینها در وقت به قدرت رسیدن مشخص شود، آثار آن نیز مشخص می‌شود؛ خطر سوم این است که تحجر و مرجعیت بدلی، ضربه‌زدن را از درون خود خانه و با استفاده از ابزار خود دین انجام می‌دهد. خطر بعدی نیز این است که دین را از زندگی مردم را جدا می‌کند و قائل به تفکیک دین و جامعه است و معتقد است دین در صحنه جامعه و جهاد و استکبار و فلسطین و صهیونیسم کاری ندارد.
 
فرزانه تصریح کرد: همچنین دین را با خرافات آمیخته می‌کنند که دین و شرع و عقل آن را تائید نمی‌کند. آمریکا و انگلیس، 40 سال است برابر شیعه عدالت خواه و مرجعیت اصلی، سیلی می‌خورند و این شیعه و مرجعیت تا استکبار را از زمین محو نکند، آرام نخواهد گرفت.
 
سمنان
 
آیت الله سید محمد شاهچراغی: طرح اعاده اموال نامشروع آزمونی مهم برای نمایندگان است/مسئولان جدیت لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی نداشتند
 
 
آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت گفت: نوروز امسال با ماه رجب المرجب مقارن شده است که ماهی سرشار از معنویت و فضیلت است.
 
امام جمعه سمنان با تاکید بر فضیلت عبادت در ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب ماه معنویت، خودسازی و عبودیت است و نباید اجازه دهیم دشمن با استفاده از فضای مجازی، معنویت این ماه را از انسان بگیرد.
 
شاهچراغی همچنین دعای تحویل سال را دعایی پرمضمون و عمیق دانست و افزود: در تمام لحظات عمر مهمترین خواسته انسان باید داشتن احسن الحال است که در این دعا بر آن تاکید شده است.
 
وی ادامه داد: احسن الحال برای بانوان جامعه اسلامی رعایت عفاف و حجاب، برای مسئولان ساده زیستی و دوری از اشرافیت و خدمت به مردم و برای ائمه جمعه یکسان بودن گفتار و رفتار آنان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی در ایام نوروز تصریح کرد: شادی‌های جامعه ما نباید به گونه‌ای باشد که دشمنان انقلاب را شاد کند که متاسفانه این موضوع را در جشن اخیر برج میلاد شاهد بودیم.
 
شاهچراغی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در روزهای گذشته گفت: مجلس خبرگان مهمترین نهادی بود که امام راحل برای استمرار انقلاب اسلامی تاسیس کرد.
 
وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری وظیفه خطیر تعیین رهبر و مراقبت از شرایط رهبری را برعهده دارد اظهار کرد: در اجلاسیه اخیر، تمام موضوعات مهم داخلی و خارجی و نیز خواسته‌های مردم مطرح و در نهایت به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم شد.
 
نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای این مجلس گفت: روح حاکم بر سخنان معظم له، معیت خداوند با مومنان و اهل حق بود و ایشان در این دیدار بر آینده درخشان انقلاب اسلامی تاکید کردند.
 
شاهچراغی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار همراهی خداوند با مومنین را دارای شروطی دانستند که مهمترین آنها تقوا، احسان و صبر و استقامت در راه خداوند متعال است.
 
وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با برشمردن ویژگی شیعیان امام علی (ع) اظهار کرد: شیعیان علی (ع) شکم خود را از مال حرام پاک نگه می‌دارند، خمس و زکات ‌می‌دهند و دامان خود را از گناه و بی عفتی حفظ می‌کنند.
 
امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: وسیله حرکت انسان مومن به سوی سعادت، ایمان و عمل صالح است که می‌تواند انسان را به سرمنزل مقصود برساند.
 
هرمزگان
 
 
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی: آزادی باید در چارچوب دین باشد/با بروز بدحجابی در آستانه بازگشت به زمان شاه قرار گرفته ایم
 
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه 300 میلیون دانش آموز آمریکایی اسلحه دارند، اظهار کرد: ترامپ هم نتوانست اسلحه را در این کشور جمع آوری کند چرا که استفاده از اسلحه در قوانین آمریکا مشکلی ندارد.
 
امام جمعه بندرعباس افزود: آزادگی در غرب به این معنا است که تلقی مردان از زنان بازیچه قرار دادن آن هاست، به طوری که 52 درصد کودکان در آمریکا نمی دانند پدرشان کیست.
 
نعیم آبادی با بیان اینکه در غرب عواطف کم رنگ شده است، تصریح کرد: متاسفانه آزدی غربی در کشور ما نیز در حال گسترش است،  وشاهد این هستیم که برای به کارگیری بانوان در مشاغل  از آن ها می خواهند بدون چادر در محیط کار حاضر شوند.
 
وی با اشاره به اینکه دولت  مقصر اصلی در ترویج بدحجابی است، گفت: متولیان امر در دولت و دستگاه قضایی با ید بدانند حجاب واجب شرعی است و برای انجام این حکم الهی تلاش های بیشتری کنند، مسامحه در مبحث حجاب باعث شده تا اکنون در تهران زنان حجاب از سر بردارند.
 
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: ساختن پل و جاده در بطن شکل گیری انقلاب وجود داشته است،  اجرای احکام شرعی در جامعه علت اصلی انقلاب بوده است، اما با بروز بدحجابی ما در آستانه بازگشت به زمان شاه قرار گرفتیم.
 
نعیم آبادی بیان کرد: آزادی باید در چارچوب دین باشد، اگر کسی از آزادی حرف بزند اما برخلاف آزادی که در اسلام ازآن صحبت شده عمل کند، قطعا با مبانی اسلام مشکل دارد.
 
وی با اشاره به اینکه وهابیت با جلوگیری از پرداخت خمس در جامعه به دنبال از بین بردن احکام شیعه و شیعیان است، گفت: وهابیون با آاهی از اینکه خمس علت بقای دین  اسلام است، به دنبال این هستند تا مانع پرداخت آن در جامعه شوند. همچنین کمونیست ها و نیروهای انحرافی که با اسلام مشکل دارند مخالف خمس هستند.
 
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: توحید و معاد جان مایه اسلام هستند و افرادبا آگاهی از اینکه تکلیف دینی آن ها چیست باید از عمل به احکام سایر ادیانی که به تازگی پیدا شده اند، خود داری کنند.
 
نعیم آبادی افزود: مردم باید دین شناس باشند، به دلیل وجود تحریف ها در احکام دینی اکنون جامعه به افرادی که اهل تفکر و تفقه در دین باشند نیاز دارد. زیرا  در جامعه ای که مردم آن با احکام دینی آشنا نباشند جهل رشد خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه حوزه کانون پاسخگویی به تفکر در دین است، افزود: طلبه ها باید فقه، اصول، فلسفه و منطق فرا گیرند چراکه کار اصلی طلبه ها روضه خوانی نیست بلکه آموزش این مسائل به مردم است.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه فراگرفتن دین به صورت اجتهادی وظیفه هر طلبه است، خاطر نشان کرد: طلبه با توجه به نیازی که در جامعه می بینند بعد از سخنرانی اقدام به خواندن روضه می کنند  همچنین بنیان حوزه بر اساس آیات و روایات دینی است.
 
 
زنجان
 
 آیت‌الله علی خاتمی: مسئولان عملکرد خود در حوزه اقتصادی مقاومتی را ارائه دهند/ تمامی مشکلات کشور با کار و تلاش قابل حل است
 
 
 آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به حمله شیمایی صدام اظهار کرد: صدام با حمایت قدرتهای استکباری مردم ایران و مردم کشور خودش را مورد حمله شیمیایی قرار داد.
 
وی با بیان اینکه سلاح شیمیایی توسط غربی‌ها در اختیار صدام قرار گرفته بود، ابراز کرد: صدام با اجازه غربی‌ها حلبچه را بمباران کرد، در اثر حمله شیمایی ۵ هزار نفر کشته و آسیب دیدند.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ۲۶ اسفند ماه سالروز رحلت سید احمد خمینی خاطرنشان کرد: سید احمد خمینی تمام وجودش را صرف خدمت به امام(ره) و انقلاب کرد.
 
وی با بیان اینکه سید احمد خمینی زمان شناس و ولایتمدار بود، افزود: ایشان از انتخاب امام خامنه‌ای نیز به صورت جدی حمایت کرد.
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۲۹ اسفند ماه سالروز ملی شدن صنعت نفت این روز را گرامی داشت و گفت: در این روز دست انگلیس از صنعت نفت ایران کوتاه شد.
 
وی با اشاره به سالروز حمله آمریکا به کشور عراق عنوان کرد: آمریکا به بهانه وجود سلاح‌هایی که می‌دانست وجود ندارد به این کشور حمله کرد، آمریکا‌یی‌ها خودشان صدام را مجهز به سلاح کرده بودند اما با همین بهانه به این کشور حمله کردند.
 
امام جمعه زنجان با بیان اینکه آمریکا با حمله به عراق جنایت‌های بزرگی را در این کشور مرتکب شد، اظهار کرد: صدام مهره خود آمریکایی‌ها بود اما به مهره خودشان هم رحم نکردند.
 
وی با اشاره به اهمیت حرکت عظیم راهیان نور بیان کرد: راهیان نور باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که هشت سال دفاع مقدس از ثروت‌های فرهنگی ناب و ارزشمند کشور است.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دفاع مقدس و درس‌های آن به هیچ وجه نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: فرزندان ملت ایران هشت سال با تمام وجود مقابل دشمن ایستادند و عزت امروز به برکت ایستادگی شهدا، جانبازان و ایثارگران است.
 
وی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با امام خامنه‌ای گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری برای همه ما چراغ هدایت است، ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری تاکید داشتند که نصرت الهی حتمی است اما مقدماتی نیاز دارد.
 
خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه طق فرموده مقام معظم رهبری کار، تلاش و پایداری لازمه بهره‌مندی از نصرت الهی است، عنوان کرد: باید تربیت ایمانی جامعه را ارتقا داد.
 
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به مشکلات معیشتی مردم نیز اشاره داشته و تاکید کردند که همه مشکلات کشور قابل حل است و مشکل حل نشدنی در کشور نداریم.
 
آذربایجان غربی
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی صاحب الزمانی: مردم با تمام توان پشتیبان انقلاب اسلامی هستند/ علم در کنار تقوا لازمه موفقیت در عرصه‌های مختلف است
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی صاحب الزمانی، در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: اینکه برخی روزها شوم شمرده می‌شود امری است که باید از اذهان خارج شود چراکه هرروزِ بدون گناه برای انسان مبارک است.
 
وی، افزود: اینکه خداوند متعال انقلاب اسلامی را برای مردم ما ارزانی داشته نعمت بزرگی است که باید شکرگذار این نعمت باشیم.
 
خطیب جمعه موقت ارومیه، عنوان کرد: تقوا همراه با علم موجب شکوفایی استعدادهای درونی انسان و الهی شدن ذات او می‌شود.
 
وی، همچنین ابراز داشت: بیان ایرادات توسط افراد دیگر باید موجب شادمانی ما باشد و با این سخنان در صدد رفع این عیب‌ها و ایرادات برآییم.
 
حجت‌الاسلام صاحب الزمانی، خاطرنشان کرد: بیان ایرادات و مشکلات افراد تنها باید با هدف اصلاح باشد.
 
وی، بیان داشت: همدلی میان مسلمانان موجب تحکیم پایه‌های انقلاب می‌شود و باید دنبال این امر مهم باشیم.
 
وی، ضمن تقبیح اقدامات نامناسب در برخی ایام نظیر چهارشنبه سوری، بیان داشت: یکی از محورهای تقوا همین توجه به شخصیت انسانی و درنظر داشتن حقوق دیگران است.
 
امام جمعه موقت ارومیه، در پایان تاکید کرد: با قدرت و حمایت خداوند استقلال و عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی در سایه مبانی اسلامی ماندگار است و در این مسیر مردم هم ثابت قدم هستند.
 
مازندران
 
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی: وزارت امور خارجه موضعی قاطع برابر متجاوزان به سفارت ایران اتخاذ کند/استیضاح و رای اعتماد مجدد وزیران اقدامی شتاب‌زده بود
 
 
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بابل در بیان اهمیت نمازجمعه اظهار کرد: زمان نمازجمعه فرصتی طلایی برای دعا است و خوشا به ال کسانی که این فرصت را قدر می‌دانند و در این لحظه‌های ملکوتی با حضور در نمازجمعه از این فضیلت بهره‌مند می‌شوند.
 
وی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب افزود:  در ماه رجب، برکت و رحمت الهی از آسمان نازل می‌شود و ما باید خود را برای ورود به این ماه پرفضیلت و با برکت آماده کنیم، از جمله نداهای بزرک در قیامت این رجبیون است و کسانی که قدر این ماه را بندانند در زمره اهل رجب قرار می‌گیرند زیرا لحظه به لحظه این ماه برای نزدیکی به خدا است ، توصیه می‌کنم اعتکاف را از دست ندهید و آنهایی که توان حضور دارند ، این فرصت ارزشمند را برای خودسازی از دست ندهند.
 
این مسئول ضمن تاکید بر رعایت حرمت شهادت اما هادی(ع) در نوروز ادامه داد: دعا می‌کنیم که سال جدید، سالی پر از عزت برای جامعه اسلامی باشد و انشالله همزمان با تحویل سال شاهد تحول و دگرگونی‌های درونی در خودمان و مسیر اصلاح و افزایش معرفت الهی باشیم،  امسال در اولین روز فروردین سالروز شهادت امام هادی(ع) است و ما باید حرمت این روز را در نوروز حفظ کنیم، همچنین روز رحلت آیت‌الله روحانی نماینده ولی‌فقیه در مازندران است.
 
امام جمعه بابل تصریح کرد:آنچه در ایام نوروز بیشتر از دیگر اوقات مورد توجه قرار می‌گیرد، صله‌رحم و دیدو بازدیدها با آغاز بهار است، این دیدوبازدیدها سبب نزدیکی قلوب را فراهم می‌کند و در اسلام  برآن سفارش‌های ویژه‌ای شد ما متاسفانه با ارتباطات جدید مانند تلفت و شبکه‌های اجتماعی دیدارها کمرنگ شد، در صورتی که این وسایل هیچگاه به پای دیدارهای حضوری نمی‌رسد.
 
روحانی با اشاره به هفته شهید گفت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، به نام زیبای شهدا متبرک بود، شهرستان بابل بیش از ۱۷۰۰ شهید و هزاران جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کرد و این نشان‌دهنده  پیشگامی مردم بابل در عرصه شهادت و ایثار است، بابل ۸۰ هزار شهید روحانی دارد و کمتر استان و کشوری در ایران این تعداد روحانی را دارد.
 
وی حمله به سفارت ایران در لندن را محکوم کرد و افزود: مقام معظم رهبری هشدار این مسئله را سال‌های گذشته تحت عنوان موضوع شیعه انگلیسی دادند، چند نفر از این فرقه بالکن سفارت ایران را اشغال کردند و پلیس انگلیس با اطلاع از این مساله با معطلی وارد میدان شدو به آنها فرصت عرض‌اندام  و پخش زنده تلویزیونی داد، این نمایش‌ها همه همزمان با سفر بن‌سلمان خبیث در انگلیس بود.
 
خطیب جمعه بابل  اظهار کرد: ۱۸ شبکه در کانادا، انگلیس و آمریکا با هزینه‌های سرسام‌آور اهداف این فرقه را تامین می‌کنند که نشان‌دهنده این است فرقه شیرازی دست‌نشانده استکبار است و باید جهان تشییع در این خصوص بصیرت داشته باشد.
 
روحانی با تاکید بر لزوم بیان موضع قاطع وزارت امور خارجه در برابر اقدامات فرقه شیرازی افزود:  وزارت امور خارجه ایران باید در این مورد با قاطعیت وارد شود و در مواجه با این صحنه سست نباشد، نباید به دشمنان فرصت داد این گستاخی‌ها را انجام دهند، نظام اسلامی ما اجازه تعرض به ارکان و کیان این کشور را نخواهد داد.
 
وی گفت: بعد از ممانعت امام راحل(ره) برای نام‌گذاری یک خیابان به نام مصدق در اوایل انقلاب ، الان شاهد هستیم که بعد از چهل سال خیابانی در تهران به نام مصدق از سوی شورای شهر تهران نامگذاری شد. امام راحل مصدق را مسلمان نمی‌دانست، چه اتفاقی افتاد که نام یکی از خیابان تهران را الان به نام مصدق تغییر می‌دهند. جا دارد بیت امام و موسسه نشر آثار آن حضرت واکنش نشان بدهند، علاقه‌مندان امام ، این تصمیم‌ها را رفو نکنند و برای این نظر قاطع امام واکنش نشان بدهند، نگذاریم اندیشه امام در جامعه با این تصمیم‌ها زیر سوال برود.
 
گلستان
 
حجت الاسلام ابوالفضل دیلم: مسئولین با پرهیز از اشرافیگری مردم را با خود همراه کنند /شکست داعش خاطره شیرین سال 96 
 
حجت الاسلام ابوالفضل دیلم در خطبه های نماز آخرین جمعه سال ۹۶ علی آباد کتول با تاکید بر لزوم حفظ تقوا در زندگی، گفت: اگر اگر انسان در وادی عمل به دستورات دین و بندگی برای خدا نباشد، انسان همواره در ضرر و خسران است.
 
وی با اشاره به عمر کوتاه انسان که در حال گذر است، اظهار کرد: پیروی از دین، آرمان های امام و منویات مقام معظم رهبری آزمایش های الهی هستند که انسان با سربلند بیرون آمدن از این آزمایشات، می تواند از عمر خود بهره بگیرد.
 
دیلم با بیان اینکه دشمن در پی تخریب هویت و بنیان خانواده مسلمان است، تصریح کرد: حفظ حریم حجاب، احترام به والدین، حفظ شیرازه خانواده و تربیت اسلامی فرزندان وظیفه همه ماست.
 
وی با اشاره به خطبه های امام علی (ع) در نهج البلاغه، اذعان کرد: اگر هر همه ی اعمال ما برای خدا و جلب رضایت او باشد، زندگیمان شیرین و ارزشمند می شود.
 
دیلم با بیان اینکه مرگ همچون صیادی در کمین انسان است، اظهار کرد: مرگ انکار ناپذیر است و چه بهتر که هنگام فرا رسیدن مرگ، انسان در حال بندگی و عبادت خداوند باشد.
 
امام جمعه موقت علی آباد کتول در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته، با اشاره به ارزش های بلند انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) به پشتیبانی مردم فرمودند دشمن هیچ غلطی نمی تواند کند و با ایستادگی مردم پای انقلابشان، پس از گذشت 40 سال دشمن هنوز نتوانست هیچ غلطی کند.
 
وی با بیان اینکه باید قدر حکومت اسلامی را بدانیم، خاطر نشان کرد: ائمه اطهار (ع) در دوران خود این حضور مردم را نداشتند، زیرا خلفای زمان آن ها اجازه ارتباط اعتقادی مردم با این بزرگواران را نمی دادند.
 
دیلم در ادامه با اشاره به ایستادگی مسلمانان پای ارزش های دینی و اسلامی و جنایات نظام سلطه علیه آن ها، گفت: روزی خون شهیدان، یقه این ستمکاران را خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه نفوذ، توطئه و تبلیغات سوء، علیه مسئولان کشور و روحانیون از اهداف دشمن است، گفت: آن ها با تخریب و از بین بردن اعتماد مردم نسبت به نظام، می خواهند به اهداف خود دست یابند..
امام جمعه موقت علی آباد کتول با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با خبرگان تاکید کرد: مسئولین و علماء کشور با کار و جهاد و پرهیز از اشرافی گری می توانند اعتماد مردم را به خود جلب کرده و آن ها را برای رشد و پیشرفت کشور همراه کنند.
 
امام جمعه موقت شهرستان علی آباد کتول در پایان تاکید کرد: جوانان با استحکام و اعتماد به نفس راه انقلاب را پیش بگیرند که یقیناً آینده ما به شرط حفظ ایمان و تقوا، مستحکم تر از گذشته خواهد بود و مسئولین نیز با عمل به اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب نقشه آن را بسیار هوشمندانه ترسیم کرده اند، در مسیر رشد اقتصادی کشور تلاش کنند.
 
اردبیل
 
 
آقای رئیس جمهور لطفا شما به راه آهن اردبیل تعصب داشته باشید/ ایام عید فقرا فراموش نشوند/ احمد خمینی در نهضت انقلاب مطمئن‌ترین فرد به امام بود
 
 
 آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نمازجمعه سال جدید را به اهالی استان تبریک گفته و موفقیت های بزرگ برای اهالی استان آرزو کرد.
 
وی از دیدار خود با ریاست محترم جمهور، ریاست مجلس و نائب رئیس مجلس خبر داد و گفت: در ملاقات با آقای لاریجانی به طور مستوفی در خصوص منطقه آزاد اردبیل مذاکره شد و قرار بر این گرفت که ریاست محترم مجلس ضمن استفاده از ظرفیت خود برای گرفتن رأی بیشتر از نمایندگان محترم، در روز رأی گیری، خود، ریاست مجلس را به عهده داشته باشند.
 
امام جمعه اردبیل افزود: در ملاقات با نائب رئیس مجلس، وی ضمن اعلام همکاری کامل اظهار امیدواری کردند که در خصوص حق استان، رای لازم از نمایندگان اخذ شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل سپس به ملاقات خود با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: به رئیس جمهور عرض کردم در سفر اخیر خودتان به بندرعباس فرمودید "آقای نوبخت به راه آهن گیلان تعصب دارند و لذا در سال جدید راه آهن گیلان را افتتاح می کنیم" ما از رشد هر استان دیگر استقبال می کنیم اما برای راه آهن اردبیل کس به نفوذ مثل آقای نوبخت را نداریم تا تعصب بکشد. لطفا شما به راه آهن اردبیل تعصب داشته باشید!!!
 
وی تصریح کرد: ریاست جمهوری از بودجه لازم برای اتمام راه آهن اردبیل سؤال کردند. عرض شد با هزار میلیارد، کار سامان پیدا می کند. فرمودند این مقدار را دولت به طور دفعی نمی تواند پرداخت کند. اما بخشی از آن را تامین می کنیم سپس قرار بر این شد که علاوه بر بودجه مصوب امسال، ایشان به عنوان هدیه به اهالی استان اردبیل، مبلغی عمده به راه آهن اردبیل اختصاص دهد. من از مدیریت ارشد استان می خواهم که این موضوع را به جد پیگیری و نتیجه را به اهالی استان اعلام کنند.
 
لرستان
 
آیت‌الله سیداحمد میرعمادی: هدف شیعه انگلیسی تفرقه بین مسلمانان است
 
آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهرامروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم آباد در مصلای الغدیر با اشاره به سالروز جنایت بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط رژیم بعث عراق با همکاری کشورهای غربی همچون آلمان و فرانسه گفت: در این بمباران  پنج هزار نفر از مردم حلبچه شهید و مجروح شدند.
 
وی با بیان این که تروریست‌های سوریه از بمب‌های شیمیایی آمریکا استفاده می کنند،گفت: مجامع بین‌المللی رفتار دوگانه ای دارند و با وجود اسناد و ادله بر جنایت‌های آمریکا سکوت می کنند.
 
خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به 26اسفندماه سالروز ارتحال حجت‌ الاسلام سیداحمدخمینی گفت: سیداحمد خمینی مشاوری خوب، یاری لایق و کاردان برای امام راحل بود که در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشت و تا پایان عمر در خط ولایت ثابت ‌قدم بود.
 
آیت الله میرعمادی با اشاره به حمله گروه افراطی و تندرو طرفدار سیدصادق شیرازی به سفارت ایران در لندن اظهار داشت: امروز چهره شیعه انگلیسی برملا شده و این گروه به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی است.
 
به گفته وی این گروه توسط دستگاه امنیتی انگلیسی سازماندهی و حمایت شده و به‌دنبال پیاده‌کردن نقشه های تفرقه‌افکنانه است و اسلام آمریکایی که بارها حضرت امام (ره) در مورد آن هشدار داه بود را ترویج می کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افکار وعقاید این گروه را بسیار خطرناک دانست و بیان کرد: این گروه با حمایت سرویس امنیتی انگلیس به دنبال سخن‌پراکنی علیه ولایت‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
آیت الله میرعمادی با بیان این که ملت ایران در سال 96 افتخارات و پیروزی‌های متعددی را برای خود ثبت‌وضبط کرد، اظهار داشت: مشارکت73درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و دفاع جانانه از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی اتفاقی کم نظیر بود.
 
وی با اشاره به حضور گسترده و باشکوه ملت ایران در راهپیمایی‌های 9 و 13 دی و 22 بهمن امسال تصریح کرد: ملت ایران سه توطئه بزرگ منافقین، سلطنت‌طلبان و اغتشاشگران، توطئه دراویش در تهران و توطئه فرقه شیرازی در لندن را خنثی کردند.
 
امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با اطمینان خاطر اعلام کرد جوانان آگاه و با بصیرت، آینده بهتری را برای کشور رقم می‌زنند و جوانان نسل سوم و چهارم  امثال شهید حججی و حدادیان با آگاهی تمام درصحنه حاضر هستند.
 
آیت الله میرعمادی با اشاره به تقارن سالروز شهادت امام هادی(ع) و اولین روز سال نو گفت: مردم همواره حرمت ائمه را حفظ می کنند و ان شالله سال جدید با توسل به این امام شروع شود.
 
 
انتهای پیام/گ

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما