شناسهٔ خبر: 24633617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

تقارن عید نوروز و ماه رجب فرصت برای برآورده شدن مطالب عالیه دارد

امام جمعه اردبیل با تبریک فرا رسیدن عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رجب، گفت: از این تقارن استفاده می شود که لحظه تحویل سال، استعداد خاصی برای برآورده شدن مطالب عالیه دارد و طبعا در آن لحظه توبه و دعا منزلت خاص خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه، سال جدید را به اهالی استان تبریک گفته و موفقیت های بزرگ برای اهالی استان آرزو کرد.

وی از دیدار خود با ریاست محترم جمهور، ریاست مجلس و نائب رئیس مجلس خبر داد و گفت: در ملاقات با آقای لاریجانی به طور مستوفی در خصوص منطقه آزاد اردبیل مذاکره شد و قرار بر این گرفت که ریاست محترم مجلس ضمن استفاده از ظرفیت خود برای گرفتن رأی بیشتر از نمایندگان محترم، در روز رأی گیری، خود، ریاست مجلس را به عهده داشته باشند.

آیت الله عاملی، افزود: در ملاقات با نائب رئیس مجلس نیز ضمن اعلام همکاری کامل اظهار امیدواری کردند که در خصوص حق استان، رای لازم از نمایندگان اخذ شود.

نماینده ولی فقیه در استان سپس به ملاقات خود با رییس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: به ایشان عرض کردم در سفر اخیر خودتان به بندرعباس فرمودید؛ آقای نوبخت به راه آهن گیلان تعصب دارند و لذا در سال جدید راه آهن گیلان را افتتاح می کنیم. ما از رشد هر استان دیگر استقبال می کنیم اما برای راه آهن اردبیل کس به نفوذ مثل آقای نوبخت را نداریم تا تعصب بکشد، لطفا شما به راه آهن اردبیل تعصب داشته باشید.

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: ریاست جمهوری از بودجه لازم برای اتمام راه آهن اردبیل سؤال کردند. عرض شد با هزار میلیارد، کار سامان پیدا می کند. فرمودند این مقدار را دولت به طور دفعی نمی تواند پرداخت کند. اما بخشی از آن را تامین می کنیم سپس قرار بر این شد که علاوه بر بودجه مصوب امسال، ایشان به عنوان هدیه به اهالی استان اردبیل، مبلغی عمده به راه آهن اردبیل اختصاص دهد، من از مدیریت ارشد استان می خواهم که این موضوع را به جد پیگیری و نتیجه را به اهالی استان اعلام نمایند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها، تصریح کرد: از مقام معظم رهبری، حامل سلام و دعا برای اهالی استان هستم.

امام جمعه اردبیل همچنین اهالی استان را به استفاده کامل از فیوضات ماه رجب مخصوصا روزه و دعا در این ماه دعوت کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به فرار رسیدن عید نوروز، اظهار داشت: از روایات معلوم می شود که تحولات و حوادث خیلی مهم بشریت در نوروز واقع شده یعنی تحول طبیعت مقارن با تحولات عظیم زندگی بشر بوده، مثل میثاق خداوند از بندگان، پهلو گرفتن سفینه نوح در کوه جودی، کسر اصنام توسط مولی علی با رفع رسول خدا (ص) و کسر اصنام توسط حضرت ابراهیم، غدیرخم و مخصوصا طبق فرمایش منسوب به امام صادق، ظهور حضرت ولی عصر (عج) نیز در چنین روزی است.

وی افزود: از این تقارن استفاده می شود که لحظه تحویل سال، استعداد خاصی برای برآورده شدن مطالب عالیه دارد و طبعا در آن لحظه توبه و دعا منزلت خاص خواهد داشت.

آیت الله عاملی در بخش پایانی خطبه ها از اهالی خواست در موسم عید امکانات خود را با فقراء تقسیم و نسبت به مستمندان و درماندگان و گرفتاران عنایت داشته باشند.

وی همچنین از تجار و اهل بازار خواست که به مشتریان خود به چشم ایتامآل محمد(ص) نگاه کنند و از سخت گیری برآنها بپرهیزند. همچنین با ذکر این نکته که اوضاع اقتصادی در آذربایجان وخیم است و بخشی از اهالی مکرم آنجا سفره عید خود را با خرید از ایران تامین می کنند، گفت: اهل بازار نسبت به آنها عطوف باشند.

وی با اشاره به فرمایش امام صادق(ع)، گفت: هرکه مومن را از آنچه احتیاج دارد منع کند در حالیکه به تامین آن از ثروت خود یا دیگری قادر است، خداوند او را در روز قیامت سیاه روی و با چشمان بهت زده و دستان به گردن زنجیر شده به محضر می آورد و در برابر خلق قرار می دهد و می فرماید؛ او کسی است که به خدا و رسول خدا خیانت کرده است. سپس دستور می دهد که در آتش جهنم افکنده شود./937//۲۰۳/خ

نظر شما